To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Zerwal sie pasek wieloklinowy

TRUTIL CARI GDI - 03-12-2007, 17:45
Temat postu: Zerwal sie pasek wieloklinowy
witam dzisiaj zerwal mi sie pasek wieloklinowy czy moglo sie cos uszkodzic jesli chodzi o pompe klimy itd. Druga sprawa wyglada tak ze jak ustawie obroty srubka zgrubna jest ok dzisiaj moj ojciec pojechal tu i tam nagle cari zlapala 3tys pozniej 4tys wjechal na podworko podniusl mache mowil mi ze nagle zaiskrzylo zamknol mache wylaczyl szybko silnik okazalo sie ze pasek rozerwalo wieloklinowy z jednej strony nie szczelil tylko go rozcielo z jednej strony a co do obrotow zaowazlyme ze znowu sama rozkatrowala sie srobka zgrubna i sie wkrecila stad obroty 3 pozniej 4tys pomocy
wazu - 03-12-2007, 18:38

Ustaw te obroty jeszcze raz śrubka zgrubną i zabezpiecz nakrętkę kontrującą i śrubkę jakimś lakierem albo farbą. W mojej cari jest to tak zabezpieczone. Jak próbowałem (tak z ciekawości) od kontrować śrubkę, to nie mogłem jej ruszyć (z czego się cieszę, bo mogłem przestawić niechcący obroty).
TRUTIL CARI GDI - 03-12-2007, 18:50

a co do paska moglo cos sie stac??
mareqm - 03-12-2007, 18:53

Od samego zerwania paska to nie powinno.
wazu - 03-12-2007, 19:02

O ile się nie mylę, to ten pasek napędza sprężarkę klimy i pompę wspomagania, więc jak się zerwał to nie masz tych dwóch elementów. Po założeniu nowego wszystko powinno wrócić do normy.
TRUTIL CARI GDI - 03-12-2007, 19:11

a powiedz czy napinacz moze zostac stary czy musze kupowac nowy i jak go mam ustawic
wazu - 03-12-2007, 19:28

Nigdy tego sam nie robiłem, więc nie chcę wypowiadać się autorytatywnie w tej kwestii. Może inny user doradzi Ci w tej materii. Jak dla mnie to wydaje mi się, że napinacz jeżeli wizualnie wygląda OK i ma łożyska dobre, to chyba nadaje się do użytku (w końcu to nie pasek rozrządu, a tylko "napędzacz" dwóch kół: sprężarki i pompy wspomagania).
saphire - 03-12-2007, 21:26

i alternatora.
wazu - 03-12-2007, 21:35

No proszę "i alternatora", dzięki saphire, jak dobrze mądrego posłuchać :!:
Student - 04-12-2007, 07:06

Przepraszam ale do alternatora jest inny pasek :lol:
saphire - 04-12-2007, 08:18

Ale chyba na wspólnym kole z tym wieloklinowym.
Student - 04-12-2007, 08:37

Dokładnie koło jest na dwa paski i obsługuje:

1.krótki pasek - alternator ori ok.35zł
2.długi pasek - wspomaganie opcjonalnie klima (wtedy długi jest jeszcze dłuższy) ori ok.55zł
3. pasek do rozrządu (nie ma więcej pasków w Carismie) ori ok.350zł, zamiennik ok.160zł

kris80 - 15-11-2009, 00:07

Skoro mowa o paskach to jakie polecacie? Aż wstyd sie przyznać ale ja ich nie wymieniałem od czasu zakupu samochodu czyli ok 4,5 roku. Ceny sa rózne. Pasek alternatora kosztuje 27zł(Mitsuboshi), 11zł(JC), 28zł(Sun). Drugi ten dłuższy od klimy i wsp. 55zł(Mits.), 25zł(JC), 48zł(Sun), i 55zł(Gates).
LEWY - 15-11-2009, 00:14

Mi pękł pasek wieloklinowy i nagle poszło ponad 2tys na remont,
bo pękniety pasek zamiast spaśc na ziemie wolał zwiedzic rozrząd
a wszystko po (30tys).
Więc chyba nie ma reguły na to,
tylko nie wiem jak sie to ma do GDI.
Pozdrawiam

robertdg - 15-11-2009, 10:25

kris80, Mitsuboshi i Sun stosowane sa na pierwsze montaze, takze spokojnie mozna je polecoc, z cala pewnoscia nie polecilbym pasków Gates, rozlatuja sie, strzępią, zrywają, rozciagaja, poprostu masakra, chcesz miec pewnosc zastosuj te dwa pierwsze o ktorych pisalem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group