To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Ogólne - Jaki olej do ASB?

Anonymous - 07-12-2007, 22:37
Temat postu: Jaki olej do ASB?
Witam, mialem dzisiaj dosc nie ciekawą sytuacje na drodze - jakis po...eb wymusil mi pierwszenstwo i musialem wjechac na pobocze, nie dosc ze pogiąłem zderzak i maske bo zatrzymałem sie na znaku to jeszcze cos mi walnęło od dołu w skrzynie biegów i zrobiła sie tam dziurka, udalo mi sie dojechac do domu bez problemu po jakiejs godzinie-dwóch olej całkowicie uciekł ze skrzyni, i teraz mam dwa pytania: jak zakleić tą dziurke (jest naprawde mała) i jaki olej kupić do skrzynki tzn jaki polecacie a jaki odradzacie. Jest to sigma z 1992r. v6 24v
Pozdrawiam i czekam na odpowiedz

Anonymous - 08-12-2007, 00:50

Witam,

wyrazy współczucia, ale cóż zdarza się najlepszym ;)

Jeśli dziurka o której piszesz jest w misce olejowej, można ją najzwyczajniej pospawać gdyż miska jest stalowa.
W kwestii oleju odpowiedź znajdziesz >>>TU<<< - należy używać funkcji "szukaj"

Pozdrawiam.

ps: post będę musiał usunąć gdyż nie wnosi nic nowego do tematu, a i tak robi się w naszym dziale bałagan...i nieuchronnie będę musiał coś z tym zrobić... :|

Anonymous - 08-12-2007, 11:01

dziurka nie jest w misce olejowej tylko w skrzyni biegów.

i jeszcze jedno pytanko mi sie nasunelo - czy jezeli nie mam oleju w skrzyni to moge zmienic bieg z P na N, bo ciezko mi bedzie ruszyc samochód jak stoi na P, i czy moge go odpalic bez oleju w skrzyni?

[ Dodano: 08-12-2007, 22:50 ]
czy moze mi ktos pomóc?

Anonymous - 09-12-2007, 02:28

Witam.

Jeśli dziurka jest w skrzyni i na prawdę nie jest duża, możesz spróbować użyć Poxyliny lub podobnego w działaniu Magnum Stal. Są to tzw. plasteliny epoxydowe, po związaniu są twarde jak metal i odporne na powszechnie stosowane chemikalia. Ważne jest aby przed nałożeniem powierzchnia była odtłuszczona i w miarę porowata.

Jeśli zaś chodzi o holowanie to nawet musisz przełączyć z P na N, inaczej nie pojedzie ;) A smarowania i tak nie będzie bo w automacie na biegu neutralnym pompa smarowania nie pracuje. Dlatego też prędkość holowania powinna być ograniczona do minimum (nie wyższa niż 40-50 km/h). Osobiście zalecał bym holowanie z uniesioną przednią osią, ale to wymaga odpowiedniego sprzętu.

Pozdrawiam.

Anonymous - 09-12-2007, 11:21

no dzieki:) holowanie akurat odbedzie sie przy użyciu lawety wiec nie ma problemu:) wiem ze musze przelaczyc na N, tylko ze nie wiedzialem czy przy braku oleju jest to bezpieczne:) wiec po przełączeniu na luz moge bez problemu odpalic samochód?

Serdecznie dziekuje za pomoc:)

Anonymous - 09-12-2007, 12:13

Witam,

tak na biegu "N" możesz śmiało uruchomić silnik. Skrzynia jest w tej pozycji częściowo wysprzęglona.

Pozdrawiam.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group