To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - Nie chce zapalić :(

Hornet - 08-12-2007, 13:21
Temat postu: Nie chce zapalić :(
Wybierałem sie dzisiaj do sklepu. Zapaliłem silnik i poszedłem robić porządki w bagażniku. W pewnym momencie silnik zgasł i nie chce teraz wcale zapalić. Rozrusznik kręci normalnie.

3 dni wcześniej było podobnie. Wyjazd do sklepu, przejechałem niecały kilometr i zgasł. Doczołgałem się na przystanek, odpaliłem i pojechałem dalej. Następnego dnia przejechałem prawie 300 km i żadnych problemów.

Ostatnio robione było sprzęgło i wyjmowany akumulator do ładowania - tak informacyjnie.

akbi - 09-12-2007, 08:29

proponuje przyjzec sie ECU i czy w nim kondensatory nie wylaly
Hornet - 09-12-2007, 12:49

A są jakieś patenty żeby go wyjąć ?? Bo on dość głęboko siedzi i nie wiem jak podejść do tematu żeby czegoś nie zniszczyć. Wyjęcie schowka na wiele się nie zdało...
PiotrekSL4 - 09-12-2007, 13:24

Faktycznie jesli robisz to pierwszy raz to mozesz mies klopoty.
Po 1. Przed wyjęciem ecu rozłacz akumulator - to konieczne.
Pozniej wyjmij z ecu trzy wtyczki, bedzie szlo ciezko ale probuj do skutku.
Nastepnie odkrec 2 nakretki go trzymajace (kluczyk 10). Ecu jest wmontowany na wcisk wiec musisz mocno pociagnac do dolu zeby wyszedl.
I faktycznie odkrecenie schowka niewiele daje.

Hornet - 09-12-2007, 16:43

Mission impossible !! No ni jak nie mogę się do niego dobrać. Schowek zdemontowany, plastik od spodu też. Widzę tylko jedną nakrętkę !! (pod nią jest jakiś przewód podłączony) A może coś jeszcze trzeba zdemontować ?? Tam jest niemiłosiernie ciasno.

Czy te wtyczki są luzem na przewodach czy przy samym ECU bo są i takie i takie i nie wiem które odłączyć.

Ile taka "przyjemność" kosztuje w warsztacie i kogo polecacie w 3City (najlepiej Gdańsk). Niestety nie mam teraz zbytnio czasu na zabawę i chyba znowu będzie trzeba dać sie wydoić... :(

akbi - 09-12-2007, 17:35

Hornet napisał/a:
Schowek zdemontowany, plastik od spodu też
:shock: :shock:
ECU jest przy silniku ..po lewej stronie ... niestety nie mam fotki komory silnika.
Jak odpalisz to przyjedź nim na spot za tydzień w sobotę ... pomożemy :)

Hornet - 09-12-2007, 17:54

Na stronie Krzyżaka pokazany jest schowek, w Space Wagonie Teściów ECU też tam jest. Myślałem że i w Lancerku podobnie. A tu niespodzianka. Tym bardziej, że tam jest jakieś pudełko przypominające ECU jak ze strony Krzyżaka...
akbi - 09-12-2007, 18:14

Hornet napisał/a:
Na stronie Krzyżaka pokazany jest schowek

eeeeee... przepraszam, pogibało mi się z aparatem zapłonowym, sorki :oops:

Hugo - 09-12-2007, 18:25

Hornet napisał/a:
Czy te wtyczki są luzem na przewodach czy przy samym ECU bo są i takie i takie i nie wiem które odłączyć.
Przy samym ECU.
Hornet napisał/a:
No ni jak nie mogę się do niego dobrać. Schowek zdemontowany, plastik od spodu też.
Musisz zdjąć jeszcze plastik idący od progu pod deskę rozdzielczą i wtedy odsunąć do siebie narożnik wykładziny na podłodze.
Hornet napisał/a:
Widzę tylko jedną nakrętkę !!
Jak zrobisz to co Ci napisałem wyżej to zobaczysz i drugą.
Hornet napisał/a:
(pod nią jest jakiś przewód podłączony)
Powinny być trzy kable masowe. Jeśli tą nakrętkę widzisz to druga jest oddalona 5-7 cm w tej samej linii i w stronę ściany grodziowej.
Hornet - 09-12-2007, 22:26

A czy wtyczki do ECU są różne, czy takie same. Żebym potem nie pomieszał przy podłączaniu :P
Hugo - 10-12-2007, 00:06

Hornet napisał/a:
A czy wtyczki do ECU są różne, czy takie same
Nie pomylisz. Są trzy różne.
wichura1 - 10-12-2007, 08:36

Hornet, Sprawdź też aparat zapłonowy. W serwisówce jest podane jak zmierzyć moduł. Serwisówki w dziale download, link znajdziesz w moim podpisie.
Hornet - 10-12-2007, 15:35

Hugo napisał/a:
Musisz zdjąć jeszcze plastik idący od progu pod deskę rozdzielczą i wtedy odsunąć do siebie narożnik wykładziny na podłodze.


Hugo jesteś WIELKI !! :D Komp w już w domu. Kondziorki wyglądają coś podejrzanie... No bo raczej powinny być czyste a moje mają nasmarkane coś jakby wosk po bokach z dziurką pośrodku...

Oby to było to i oby wymiana pomogła...

Hugo - 10-12-2007, 18:23

Hornet napisał/a:
Hugo jesteś WIELKI !!
Faktycznie mam prawie 190 cm wzrostu :D .
Hornet napisał/a:
No bo raczej powinny być czyste a moje mają nasmarkane coś jakby wosk po bokach z dziurką pośrodku...
To może być taki fabryczny glut, choć wygląda podejrzanie. Tak czy inaczej musisz wymienić kondensatory.
Anonymous - 11-12-2007, 16:01

Moduł zapłonowy może siadać. Tak to się objawia, że raz gaśnie, za jakiś czas chodzi. Ale finał będzie taki, że jak zgaśnie to już nie odpali.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group