[96-02]Lancer CK0 - [CK1A 1.3] Słabe przyśpieszanie
Anonymous - 09-12-2007, 16:13 Temat postu: [CK1A 1.3] Słabe przyśpieszanie Od jakiegoś czasu mam ten problem i nie wiem co to ?
Auto nie ma przyśpieszenia, na zimnym troszkę się dusi , ale tylko w momencie ruszania, po odpalenie chodzi ok. Czasami ma jakieś przbłyski i ta moc powraca. Podczas jazdy czuć jak coś je chamuje. Przyspiesza lepiej jak się wciska pulsacyjnie pedał gazu, jak się tylko depnie to słabo idzie. Przy zimnym silniku, podczas przyśpieszania troszkę szarpie, gdy jade z tą samą prędkością 20km/h , przestaje szarpać. Sprzegło sprawdzałem na 3 biegu chciałem ruszyć i silnik gaśnie. Jedyne co mi przychodzi do głowy to że leci mi troszkę oleju z pod pokrywy cieknie po przodzie bloku i może dostawać się ciutkę pod uszczelkę kolektora wydechu czy to ma jakiś wpływ ? Jak przegazuje na luzie i silnik już schodzi z obrotów to leciutko strzela. Ma ktoś jakiś pomysł ? Czy w tym aucie można samemu odczytać błędy z kompa i czy one są jeżeli CE gaśnie.?
Anonymous - 09-12-2007, 16:57
A kable WN lub świece są dobre
Anonymous - 09-12-2007, 17:33
A czy to ma jakiś wpływ na przyśpieszanie?
A jeśli tak to jak sprawdzić te kable?
Może to filtr paliwa ? Nie chce wymieniać w ciemno części.
Anonymous - 09-12-2007, 17:39
może pamiętasz kiedy wymieniałeś poprzednio świece i kable lub może kiedy to robił poprzedni właściciel.
Jeżeli nie to
Kable otwórz maskę-> jak jest ciemno i zobaczysz czy pod maską będzie się świecić jak na choince -niebieskie iskry będą zapierdzielały po całym silniku.
Świece musisz wykręcić i zobaczyć jak wyglądają,czy są już wypalone - dodam że najlepsze to są NGK i muszą być ustawione na przerwę 1,1
Filtr paliwa może być przyczyną- chyba sie nie da go sprawdzić jak tylko wymienić na nowy po zużyciu (wiem że trochę ogólne pojęcie)
kryzys - 09-12-2007, 17:40
Oczywiście że świece i kable mają niebagatelny wpływ na przyśpieszanie - a Twoje objawy mogą sugerować właśnie wadliwe działanie świec bądz kabli WN.
Hugo - 09-12-2007, 18:34
gogh napisał/a: | Jedyne co mi przychodzi do głowy to że leci mi troszkę oleju z pod pokrywy cieknie po przodzie bloku i może dostawać się ciutkę pod uszczelkę kolektora wydechu czy to ma jakiś wpływ ? Jak przegazuje na luzie i silnik już schodzi z obrotów to leciutko strzela. | Jestem prawie na 100% pewien, że jak wymienisz uszzczelkę pod pokrywą zaworów i olej przestanie lecieć na fajki kabli WN to auto zacznie normalnie jeździć.
Czyli jeszcze raz:
- kupujesz i zakładasz nową uszczelkę pokrywy zaworów,
- benzyną ekstrakcyjną lub rozpuszczalnikiem czyścisz fajki kabli WN,
- zakładasz je i próba.
Olej na kablach WN powoduje przebicia, które jak ulał pasują do podanych przez Ciebie objawów.
Anonymous - 09-12-2007, 20:13
Uszczelkę mam ok. , jest tylko malutka dziurka, nawet niewidzialna na pokrywie zaworów (czekam na nową) . Kable są ok. czyściłem je i nie mam na nich oleju. Możecie mi wyjaśnić jaki wpływ na przyśpieszenie mają kable? Silnik na luzie nic nie przerywa , podczas jazdy też równo tyka. Szarpie tylko podczas ruszania jak zimny bo jak ciepły to ok się rusza. Gdy wciskam pedał podczas jazdy to uczucie jest takie jak bym pod górę jechał .Słychać że auto chce ale coś je trzyma . Na 2 i 3 biegu reaguje na gaz ale strasznie mułowato. Na 4 to dzieje się na odwrót ja mu gaz a on zwalnia nawet. Nieraz jest dobrze zaczyna dobrze przyśpieszać ale wystarczy że np. na pół sekundy na 4biegu podczas rozpędzania popuszczę pedał gazu i jak go wcisne ponownie to nie reaguje już jak powinien. Może to coś z katalizatorem nie tak ?
akbi - 10-12-2007, 10:01
gogh napisał/a: | Szarpie tylko podczas ruszania jak zimny |
Miałem dokładnie taki sam objaw, a dodatkowo nawet szarpał jak za szybko chciałem przyspieszać nawet na ciepłym silniku ... po wymianie kabli WN wszystko zaczęło chodzić jak należy.
Anonymous - 10-12-2007, 21:07
Sprawdzałem właśnie te kable , ale żadnej choinki ani świateł NYC nie widziałem. Ogolnie nic tam nie iskrzy . Nawet ręką przejechałem , a kable mam JC . I teraz się zacznie
Anonymous - 10-12-2007, 22:12
Nie ważne skąd ważne aby działały.........
Czy wiesz może kiedy były wymieniane,albo może znasz kogoś kto ma takie same autko aby przełożyć kable z innego na chwilę
Anonymous - 11-12-2007, 00:08
Kable mają tak z 2 lata. Ale mi się wydaje że jak to kable to tak jak miał AKBI powinien szarpać i na ciepłym. Jak nie to mnie poprawcie. Doprawdy nie wiem już co to może być.
Pojechałbym do ASO ale jakoś im nie ufam. Wymienią mi wszystkie filtry , kable świece i inne duperele, a potem zaczną szukać innych ofiar jak to nie pomoże . Chyba jeszcze raz sprawdze wydech może tam coś ucieka. A i jeszcze jak sprawdzałem te kable to jak popchnełem przepustnicą dając gazu to coś syczy.Tak to ma być? Sprawdzałem te malutkie wężyki i wyglądają ok. Gdzie może jeszcze lewe powietrze brać? Czy pod przepustnicą jest uszczelka ? Bo u mnie to jak silikon wygląda, taki kawałek gluta w jednym miejscu wystaje. DM17 Jak to nie problem możesz wrzucić pare fotek swojego silnika na maila ? Może ja czegoś tam nie mam
akbi - 11-12-2007, 11:24
gogh napisał/a: | Ale mi się wydaje że jak to kable to tak jak miał AKBI powinien szarpać i na ciepłym. Jak nie to mnie poprawcie. |
Może być tak, że szarpie Ci tylko na zimnym.
Niemniej jednak, z tego co opisujesz ... chyba, że źle Cię rozumiem, ... to szarpie Ci tylko na zimnym, a na ciepłym silniku po prostu nie masz mocy (jest bardzo mułowaty, ale nie szarpie), myślę, że w tym przypadku poszedłbym w kierunku sugestii Hugo, i wymienił uszczelkę.
Poza tym sam piszesz
gogh napisał/a: | jest tylko malutka dziurka |
i to wystarczy do takich objawów.
Anonymous - 11-12-2007, 17:49
Od czwartku czekam na tą pokrywe. Gość miał wysłać i nawet telefon teraz wyłączył. (nick allegro :"wokulscy" absolutnie nie polecam). Jak nie zmienie nic nie sprawdze. Przedtem miałem pęknięty kolektor wydechu i objawy te same + głośna praca silnika , ale olej mi nie leciał. Te szarpanie to jest nie zawsze. Nieraz rusza dobrze tylko ciągle brak jest tej mocy. Może to ta lambda coś mi miesza? Podejrzeń dużo a nie mogę znaleźć jakiegoś dobrego mechanika( ostatni tak mi osłone kolektora przykręcił że śrube zgubiłem. Po drodze coś walneło pod autem myślałem że to kamień, w domu otwieram maskę a tu śruby niet .Wszyscy teraz spece od VW, BMW , Audi i Opla oczywiście. Chociaż i w ASO mi mówili że 4g13 1,3l to 113 koni
[ Dodano: 12-12-2007, 22:26 ]
Dziś przyszła ta pokrywa w końcu. Poprzedni właściciel chyba młotem pneumatyczny przykręcał bo przy otworach śrub mocno poprzeciągana. Troszkę poprostowałem i narazie nie cieknie. Poprawa w sumie żadna. Tak dzisiaj wydumałem że to może być katalizator przytkany jednak. Po drodze w czasie jazdy tak mi dziwnie parsknął a i jakoś dużo więcej palić zaczął (dopiero zauważyłem). Co radzicie w tej sprawie ? Można ten wkład wytłuc w środku bez problemów z lambdami ? Czy lepiej kupić jakiś uniwersalny katalizator?
DM17 gdzie ta brygada się podziała?
Anonymous - 23-12-2007, 18:11
Witam.
U mnie wystepoje podobny problem, tz. jak dodaje gazu szybko to samochod zwalnia, dopiero jak dodaje powoli to zaczyna przyspieszac. Sprawdzilem kable WN i swiece, i wszystko wydaje sie byc ok. Na pewno mam do wyregulowania zawory (troszke klekoca).
Co sadzicie o regulacji gaznika, wydaje mi sie ze dostaje za duzo paliwa i to moze byc przyczyna problemu. Ma ktos jeszcze jakis pomysl na rozwiazanie tego problemu?
Mam jeszcze pytanie jaka musi byc przerwa na swiecy DENSO: K16PR w 4G13.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 23-12-2007, 19:14 ]
Sorki.
Swiece DENSO W16EPR11
Hugo - 23-12-2007, 18:16
ishiguro napisał/a: | Co sadzicie o regulacji gaznika | Nie wyregulujesz go, bo go tam nie ma. Masz wielopunktowy wtrysk.
|
|
|