Carisma - Ogólne - Auto gazeta i skapy opis carismy GDI
TRUTIL CARI GDI - 11-12-2007, 10:50 Temat postu: Auto gazeta i skapy opis carismy GDI http://auto.gazeta.pl/auto/1,50180,893362.html
Robson86 - 11-12-2007, 13:51
Niestety nie jest zbyt dynamiczny Niech mi pokaze z czasu kiedy produkowana byla Cari konkurenta z pojemnoscia 1,8 majacym wiecej niz 125KM i majacym lepsze osiagi niz 9,8s-10,4 s do 100km/h (podaje rozne zrodla przyspieszen)
Pewnie chodzilo mu o
mondeo 115km 0-100 11s i vmax 190km/h
Accorda 1,8 136km 0-100 10,6s vmax 205km/h
Jakos nie widze konkurentow....
Powiem wiecej smialo moglbym porownywac osiagi Carismy GDI do silnikow benzynowych o pojemnosci 2,0 z tamtych lat ...i nie ktorych z nawet dzisiajeszych
Prze-smiesza mnie takie teksty, szczegolnie ze co inny artykul to inne wypowiedzi.
Tez przedstawie pare linkow o Carismie GDI:
Tu jakos niezaleznie od testu chwala sobie silnik GDI
Test Mitsubishi Carisma GDI 1
[b]ZALETY:2. Silnik
+ cichy
+ dynamiczny
+ szybko reagujący na pedał gazu
+ bardzo równo pracujący na biegu jałowym
- niedostatek momentu obrotowego przy 2 000 obr./min [/b]
Test Mitsubishi Carsima GDI 2
Test Mitsubishi Carisma GDI 3
"Samochód o raczej nie rzucającej się w oczy powierzchowności ma bardzo nowoczesny benzynowy silnik, znakomite fotele, udane zawieszenie. Jest to na pewno maszyna dla kierowców, którzy lubią prowadzić, którzy nie traktują samochodu tylko jako bezdusznego środka transportu. "
+bardzo ożywia sie powyżej 3500obr/min.
itd...
Test Mitsubishi Carisma GDI 4
Wszelkie zastrzeżenia do stylizacji i wyglądu wnętrza carismy okazały się niewiele znaczącymi drobiazgami, w porównaniu z przyjemnością prowadzenia auta z silnikiem GDI.
(...)
Największym jego atutem jest jednak silnik GDI. Dzięki niemu szybko wybaczyłem carismie drobne niedogodności, takie jak monotonna kolorystyka czy głośne tylne zawieszenie, a nawet dość opornie działającą skrzynię biegów. Ta jednostka ma pojemność 1.8 l i moc 122 KM. Maksymalny moment obrotowy 170 Nm osiąga przy 3750 obrotach. Silnik szybko wchodzi na obroty, przyspiesza chętnie i miękko, jest bardzo elastyczny.
(...)
Test Mitsubishi Carisma GDI 5
(...)Najlepszy silnik Carismy to benzynowy motor 1.8 GDI (125 KM) z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Był to pierwszy na świecie seryjnie montowany w aucie osobowym silnik tego typu. Zapewnia on pojazdowi dużą dynamikę i - wg obliczeń użytkowników - Carisma z tym silnikiem spala średnio nie więcej niż 8-8,5 l / 100 km, a na trasie nie przekracza 6,5 l / 100 km. (...)
tu co prawda test Carismy DID ale warto przeczytac zdanie:
Test Mitsubishi Carisma 6
(...)Mitsubishi oferuje Carismy w trzech wersjach silników benzynowych: 1.3 i 1.6 z wielopunktowym wtryskiem oraz niemal wyczynową 1.8 GDI z bezpośrednim wtryskiem benzyny(...)
Jak widac zdecydowanej wiekszosci podobaja sie osiagi jak i silnik Mitsubishi Carismy GDI
..ale jak na codzien redaktor jezdzi ferrari to sie nie dziwie ze osiagi mu nie wystarczaja...
Tez chetnie sie wypowiem o samochodach ktorymi nigdy nie jezdzilem ...tylko kto to opublikuje
Pozdroo
mareqm - 11-12-2007, 14:15
Tak i jeszcze te bzdury o automatycznej skrzyni.Chyba piszący jeździł innym samochodem.
Kilka dni temu musiałem pociągnąć przyczepkę.Przez pierwsze kilkadziesiąt km czuć było szarpnięcia przy zmianie biegów a później skrzynia " nauczyła " się i następne 600 km pracowała płynnie.
Pozdrawiam.
Robson86 - 11-12-2007, 15:03
http://www.admoto.pl/pub/...22&f=522-02.xml
tutaj dla porownania tez chwala Carisme GDI ale z automatyczna skrzynia biegow
Co się podobało
* Wygoda jazdy z automatem * dostosowywanie się skrzyni biegów do preferencji kierowcy * kultura pracy i osiągi silnika 1.8 GDI * zachowanie auta na drodze
pozdroo
saphire - 11-12-2007, 17:13
Penie przejechali się parenaście km na tym automacie to nie dziwne że się nie dostosował do nowego kierownika mój po resecie gdzieś tak dopiero po tygodniu jest naprawdę dobrze przyuczony (czytaj: po jakichś 150km miejskiej jazdy)
turek61 - 11-12-2007, 17:44
saphire, właśnie miałem to skopiować:
Cytat: | Testowany egzemplarz był wyposażony w automatyczną czterostopniową adaptacyjną skrzynię biegów. Teoretycznie oznacza to, że powinna się dostosowywać do stylu jazdy kierowcy. W praktyce jednak nie wygląda to tak różowo. Przekładnia została skalibrowana tak, aby silnik pracował w zakresie obrotów, w którym jest najoszczędniejszy. To, niestety, spowodowało jej leniwe reakcje (niechętnie redukuje biegi), a także zbyt wczesną zmianę przełożeń na wyższe. Do bardziej dynamicznej jazdy samochód trzeba dosłownie zmusić, wciskając pedał gazu w podłogę. | i zadedykować Tobie te mądrości ale mnie uprzedziłeś
Juiceman - 12-12-2007, 17:26
Heh, jak pewnie co nie którzy pamiętają zmieniłem silnik w GDI, który na trasie palił 5,5l (of course wg. kompa czyli +/- 05.l ) Teraz niby tez mam GDI, aczkolwiek poniżej 8l zejście jest nie możliwe ;/ (i nie mam pojęcia ocb)
Odnośnie jazdy owszem, do 2000 auto sie nie wyrywa do przodu mocno. Aczkolwiek jak wejdzie na swoja magiczna cyfrę.... cudo ; )
Ktoś wyżej chciał zrobić porównania do silników 2.0, osobiście zrobiłem porównanie do silnika 2.5 z omegi po LF. Opel tylko wąchał spaliny Carusi;]
A jeden poważny minus dla GDI - nie zagazujesz Carismy, bo najnormalniej w świecie cena instalacji to 90% ceny tego Carismy ; /
Robson86 - 12-12-2007, 20:14
Wiesz moge tez porownac do Chryslera 300M 2,7 202KM. Zaskoczony kierowca byl
Pozdroo
Anonymous - 12-12-2007, 20:18
Witajcie
i to jest ból (brak możliwości założenia gazu) przy dzisiejszej cenie paliwa?. Jeździłem autem z gazem i doszedłem do wniosku, że gaz jest idealny ale do... gotowania zupy; z drugiej jednak strony co by nie mówic- jeździ sie taniej!
Cezar - 12-12-2007, 20:25
Zbigniew napisał/a: | i to jest ból (brak możliwości założenia gazu) |
Jak dla kogo
Ja wybierajac GDI wiedzialem, ze instalka lpg nie przejdzie
wazu - 12-12-2007, 20:44
Cezar, Cytat: | a wybierajac GDI wiedzialem, ze instalka lpg nie przejdzie | ze mną było identycznie. Kupując wiedziałem, że nie zagazuję, licząc się z tym, że mam garaż w domu i gaz w samochodzie w domu to straszne ryzyko. Miałem okazję kiedyś oglądać dom po wybuchu ulatniającego sie gazu z butli w samochodzie. Masssssakra, dom do rozbiórki.
Robson86 - 12-12-2007, 20:56
Cezar napisał/a: | Jak dla kogo |
dokladnie, ja nie znosze Gazu i nigdy tego czegos nie zamontuje do samochodu. Wychodze z zalozenia ze gdyby samochody byly na gaz to producenci od poczatku montowali by w nich instalacje na gaz, a nie droga wyposazenia dodatkowego ze tak powiem
Pozdroo
Juiceman - 12-12-2007, 21:02
Ja tam pare latek smigalem z autkiem na gaz i powiem tak ;] zrobic 100km za 24zl, a 100km za ponad 40 to jest roznica ; ) z kazda wycieczka ( dla studenciny^^).
Ale i tak nastepne mitsu bedzie w dieslu....
saphire - 12-12-2007, 21:07
Są dwie wersje GDI - Japońska i cała reszta świata. Japońska w trybie ECO ma skład 1:40 (naprawdę bardzo uboga mieszanka wymagająca wyłącznie paliwa bezsiarkowego) a cała reszta w trybie ECO ma tylko 1:25 więc tylko trochę ubogo (skoro normalna to mniej więcej 1:15). Ciekawe jaką wersje silnika miałeś kiedyś - podobno zdarzają się takie z trybem ,,japońskim'' - podobno można ten tryb włączyć na MUT-II w ASO pod warunkiem że mechanior jest naprawdę zajefajnie kumaty w MUT-II (a takich szukać ze świecą). Ponadto paliwo bezsiarkowe to np. Suprema na Statoil ale jest sporo droższa więc nie koniecznie per saldo się to opłaca...
Robson86 - 12-12-2007, 21:08
ale czestsze przeglady, wiecej czesci zamiennych (czesciej 3eba wymieniac filtry itp) i wieksze ryzyko jakiejs powaznej usterki...nie wychodzi to wcale tak revelacyjnie...
Poza tym silnik zostal stworzony na "mokre" paliwo ktore rowniez ma ochladzac wtryskiwacze np. a nie na "suche"...
Pozdroo
|
|
|