To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Auto gazeta i skapy opis carismy GDI

TRUTIL CARI GDI - 11-12-2007, 10:50
Temat postu: Auto gazeta i skapy opis carismy GDI
http://auto.gazeta.pl/auto/1,50180,893362.html
Robson86 - 11-12-2007, 13:51

Niestety nie jest zbyt dynamiczny :lol: :lol: Niech mi pokaze z czasu kiedy produkowana byla Cari konkurenta z pojemnoscia 1,8 majacym wiecej niz 125KM i majacym lepsze osiagi niz 9,8s-10,4 s do 100km/h (podaje rozne zrodla przyspieszen)
Pewnie chodzilo mu o
mondeo 115km 0-100 11s i vmax 190km/h
Accorda 1,8 136km 0-100 10,6s vmax 205km/h
Jakos nie widze konkurentow....
Powiem wiecej smialo moglbym porownywac osiagi Carismy GDI do silnikow benzynowych o pojemnosci 2,0 z tamtych lat :wink: ...i nie ktorych z nawet dzisiajeszych :twisted:
Prze-smiesza mnie takie teksty, szczegolnie ze co inny artykul to inne wypowiedzi.
Tez przedstawie pare linkow o Carismie GDI:
Tu jakos niezaleznie od testu chwala sobie silnik GDI :wink:
Test Mitsubishi Carisma GDI 1
[b]ZALETY:2. Silnik
+ cichy
+ dynamiczny
+ szybko reagujący na pedał gazu
+ bardzo równo pracujący na biegu jałowym
- niedostatek momentu obrotowego przy 2 000 obr./min [/b]
Test Mitsubishi Carsima GDI 2
Test Mitsubishi Carisma GDI 3
"Samochód o raczej nie rzucającej się w oczy powierzchowności ma bardzo nowoczesny benzynowy silnik, znakomite fotele, udane zawieszenie. Jest to na pewno maszyna dla kierowców, którzy lubią prowadzić, którzy nie traktują samochodu tylko jako bezdusznego środka transportu. "
+bardzo ożywia sie powyżej 3500obr/min.
itd...

Test Mitsubishi Carisma GDI 4
Wszelkie zastrzeżenia do stylizacji i wyglądu wnętrza carismy okazały się niewiele znaczącymi drobiazgami, w porównaniu z przyjemnością prowadzenia auta z silnikiem GDI.
(...)
Największym jego atutem jest jednak silnik GDI. Dzięki niemu szybko wybaczyłem carismie drobne niedogodności, takie jak monotonna kolorystyka czy głośne tylne zawieszenie, a nawet dość opornie działającą skrzynię biegów. Ta jednostka ma pojemność 1.8 l i moc 122 KM. Maksymalny moment obrotowy 170 Nm osiąga przy 3750 obrotach. Silnik szybko wchodzi na obroty, przyspiesza chętnie i miękko, jest bardzo elastyczny.
(...)

Test Mitsubishi Carisma GDI 5
(...)Najlepszy silnik Carismy to benzynowy motor 1.8 GDI (125 KM) z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Był to pierwszy na świecie seryjnie montowany w aucie osobowym silnik tego typu. Zapewnia on pojazdowi dużą dynamikę i - wg obliczeń użytkowników - Carisma z tym silnikiem spala średnio nie więcej niż 8-8,5 l / 100 km, a na trasie nie przekracza 6,5 l / 100 km. (...)
tu co prawda test Carismy DID ale warto przeczytac zdanie:
Test Mitsubishi Carisma 6
(...)Mitsubishi oferuje Carismy w trzech wersjach silników benzynowych: 1.3 i 1.6 z wielopunktowym wtryskiem oraz niemal wyczynową 1.8 GDI z bezpośrednim wtryskiem benzyny(...)

Jak widac zdecydowanej wiekszosci podobaja sie osiagi jak i silnik Mitsubishi Carismy GDI
..ale jak na codzien redaktor jezdzi ferrari to sie nie dziwie ze osiagi mu nie wystarczaja... :? :lol:

Tez chetnie sie wypowiem o samochodach ktorymi nigdy nie jezdzilem :lol: ...tylko kto to opublikuje :D
Pozdroo

mareqm - 11-12-2007, 14:15

Tak i jeszcze te bzdury o automatycznej skrzyni.Chyba piszący jeździł innym samochodem.
Kilka dni temu musiałem pociągnąć przyczepkę.Przez pierwsze kilkadziesiąt km czuć było szarpnięcia przy zmianie biegów a później skrzynia " nauczyła " się i następne 600 km pracowała płynnie.
Pozdrawiam.

Robson86 - 11-12-2007, 15:03

http://www.admoto.pl/pub/...22&f=522-02.xml
tutaj dla porownania tez chwala Carisme GDI ale z automatyczna skrzynia biegow :)
Co się podobało

* Wygoda jazdy z automatem * dostosowywanie się skrzyni biegów do preferencji kierowcy * kultura pracy i osiągi silnika 1.8 GDI * zachowanie auta na drodze

pozdroo

saphire - 11-12-2007, 17:13

Penie przejechali się parenaście km na tym automacie to nie dziwne że się nie dostosował do nowego kierownika ;) mój po resecie gdzieś tak dopiero po tygodniu jest naprawdę dobrze przyuczony (czytaj: po jakichś 150km miejskiej jazdy)
turek61 - 11-12-2007, 17:44

saphire, właśnie miałem to skopiować:
Cytat:
Testowany egzemplarz był wyposażony w automatyczną czterostopniową adaptacyjną skrzynię biegów. Teoretycznie oznacza to, że powinna się dostosowywać do stylu jazdy kierowcy. W praktyce jednak nie wygląda to tak różowo. Przekładnia została skalibrowana tak, aby silnik pracował w zakresie obrotów, w którym jest najoszczędniejszy. To, niestety, spowodowało jej leniwe reakcje (niechętnie redukuje biegi), a także zbyt wczesną zmianę przełożeń na wyższe. Do bardziej dynamicznej jazdy samochód trzeba dosłownie zmusić, wciskając pedał gazu w podłogę.
i zadedykować Tobie te mądrości :badgrin: :badgrin: :badgrin: ale mnie uprzedziłeś :wink:
Juiceman - 12-12-2007, 17:26

Heh, jak pewnie co nie którzy pamiętają zmieniłem silnik w GDI, który na trasie palił 5,5l (of course wg. kompa czyli +/- 05.l ) Teraz niby tez mam GDI, aczkolwiek poniżej 8l zejście jest nie możliwe ;/ (i nie mam pojęcia ocb)

Odnośnie jazdy owszem, do 2000 auto sie nie wyrywa do przodu mocno. Aczkolwiek jak wejdzie na swoja magiczna cyfrę.... cudo ; )
Ktoś wyżej chciał zrobić porównania do silników 2.0, osobiście zrobiłem porównanie do silnika 2.5 z omegi po LF. Opel tylko wąchał spaliny Carusi;]

A jeden poważny minus dla GDI - nie zagazujesz Carismy, bo najnormalniej w świecie cena instalacji to 90% ceny tego Carismy ; /

Robson86 - 12-12-2007, 20:14

Wiesz moge tez porownac do Chryslera 300M 2,7 202KM. Zaskoczony kierowca byl :twisted:
Pozdroo

Anonymous - 12-12-2007, 20:18

Witajcie

i to jest ból (brak możliwości założenia gazu) przy dzisiejszej cenie paliwa?. Jeździłem autem z gazem i doszedłem do wniosku, że gaz jest idealny ale do... gotowania zupy; z drugiej jednak strony co by nie mówic- jeździ sie taniej!

Cezar - 12-12-2007, 20:25

Zbigniew napisał/a:
i to jest ból (brak możliwości założenia gazu)

Jak dla kogo :wink:

Ja wybierajac GDI wiedzialem, ze instalka lpg nie przejdzie :D

wazu - 12-12-2007, 20:44

Cezar,
Cytat:
a wybierajac GDI wiedzialem, ze instalka lpg nie przejdzie :D
ze mną było identycznie. Kupując wiedziałem, że nie zagazuję, licząc się z tym, że mam garaż w domu i gaz w samochodzie w domu to straszne ryzyko. Miałem okazję kiedyś oglądać dom po wybuchu ulatniającego sie gazu z butli w samochodzie. Masssssakra, dom do rozbiórki. :blob6:
Robson86 - 12-12-2007, 20:56

Cezar napisał/a:
Jak dla kogo

dokladnie, ja nie znosze Gazu i nigdy tego czegos nie zamontuje do samochodu. Wychodze z zalozenia ze gdyby samochody byly na gaz to producenci od poczatku montowali by w nich instalacje na gaz, a nie droga wyposazenia dodatkowego ze tak powiem :)
Pozdroo

Juiceman - 12-12-2007, 21:02

Ja tam pare latek smigalem z autkiem na gaz i powiem tak ;] zrobic 100km za 24zl, a 100km za ponad 40 to jest roznica ; ) z kazda wycieczka ( dla studenciny^^).
Ale i tak nastepne mitsu bedzie w dieslu....

saphire - 12-12-2007, 21:07

Są dwie wersje GDI - Japońska i cała reszta świata. Japońska w trybie ECO ma skład 1:40 (naprawdę bardzo uboga mieszanka wymagająca wyłącznie paliwa bezsiarkowego) a cała reszta w trybie ECO ma tylko 1:25 więc tylko trochę ubogo (skoro normalna to mniej więcej 1:15). Ciekawe jaką wersje silnika miałeś kiedyś - podobno zdarzają się takie z trybem ,,japońskim'' - podobno można ten tryb włączyć na MUT-II w ASO pod warunkiem że mechanior jest naprawdę zajefajnie kumaty w MUT-II (a takich szukać ze świecą). Ponadto paliwo bezsiarkowe to np. Suprema na Statoil ale jest sporo droższa więc nie koniecznie per saldo się to opłaca...
Robson86 - 12-12-2007, 21:08

ale czestsze przeglady, wiecej czesci zamiennych (czesciej 3eba wymieniac filtry itp) i wieksze ryzyko jakiejs powaznej usterki...nie wychodzi to wcale tak revelacyjnie...
Poza tym silnik zostal stworzony na "mokre" paliwo ktore rowniez ma ochladzac wtryskiwacze np. a nie na "suche"...
Pozdroo



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group