Carisma - Techniczne - DZIWNE SZARPNIECIA :((
TRUTIL CARI GDI - 18-12-2007, 15:05 Temat postu: DZIWNE SZARPNIECIA :(( witam panowie prosze o pomoc chodzi o CARSIME GDI przy ciaglej jezdzie ze stala predkoscia mam uczucie jakby odcinalo moc od silnika a pozniej dodawalo zamula a nagle jedzie normalnie nie wiem jak mam to wytlumaczyc jade na 5 trzymam stala predkosc 100km/h nagle jakby go cos przytkalo i po chwili odmyka i ciagnie normalnie.
Druga sprawa to obroty ktore mi nie daja spac przy zmianie biegow jak wysprzeglam obrotomierz zamiast zejsc odrazu na dol podskakuje o jakies 500 do gory serwis powiedzial ze to normalne chociaz ja mysle ze urzytkownicy nie maja czegos takiego prosze o pomoc i jakies odpowiedzi pozdro.
Anonymous - 18-12-2007, 15:36
Witam
A kiedy wymieniałeś filtr paliwa? Może w nim jest jakiś syf.
Pozdrawiam
Janusz
TRUTIL CARI GDI - 18-12-2007, 16:16
filtr paliwa nie wiem kiedy byl wymieniany ja go nie wymienialem
saphire - 18-12-2007, 17:56
A nie przełącza ci się czasem w tryb ECO? Wtedy moc spada ale za to spalanie też a ty pewnie odruchowo dodajesz jej wtedy gazu więc wraca ponownie na normalny tryb pracy silnika...
maxwell61 - 18-12-2007, 18:35
TRUTIL CARI GDI napisał/a: | na 5 trzymam stala predkosc 100km/h nagle jakby go cos przytkalo i | gdy jak stoisz także zamula i czy spadaja obroty??
TRUTIL CARI GDI - 18-12-2007, 18:49
w miejscu jest ok trzyma obroty juz lekko nie domaga regulator napiecia nie doladowuje tak szybko jak trzeba to juz wiem na pewno sprawdzone i potwierdzone SAPHIR jadac stala predkoscia trzymam gaz w miejscu nie dodaje nie ujmuje nagle jest przymulenie i nagle odblokowanie a nieraz szarpniecia
saphire - 18-12-2007, 18:56
No to jak dla mnie wchodzi w tryb ubogi (ECO) i wychodzi z niego. Jak wtedy spalanie chwilowe na wyświetlaczu ewentualnie kontrolka ECO na zegarach? (nie wiem czy masz Cari przed czy po lifcie)
mlun - 18-12-2007, 19:04
Nie to nie o to chodzi bo ja czasem też u sibie to zauważam. Szczerze to nie wiem czym to jest spowodowane ale u mnie się żadko pojawia.
Anonymous - 18-12-2007, 19:41
A podłączałęś ją pod kompa?? Mniałem niedawno podobne objawy z przytykaniem sie powyżej 100 i okazało się że czujnik ciśnienia paliwa szlak trafił, wymieniłem i jak ręką odjął.
Anonymous - 18-12-2007, 19:55
Borykam się z podobnym problemem w moim Volvo, ale silnik 1,8 GDI Carisma.
Obserwowałem zachowanie sie wyswietlacza chwilowego spalania , ale na nim jest bez zmian, wymieniłem filtry, paliwowy też - bez zmian, lałem preparat do czyszczenia wtrysków, lałem 100oktanową benzynę, ale jak bywało tak jest dalej. Wprawdzie nie jest to uciązliwy efekt i nie wystepuje czesto, czasami jadę i 100km i jest OK, a czasami potrafi tak zaskoczyć na krótkim odcinku ze 2 razy.Pozyzej 120km/h nie obserwuje tego efektu.
Wytestowałem ,że jak odpuszcze deczko pedał i ponownie dodam gazu efekt przechodzi.
Profilaktyczne podłaczenie do komputera wykazało pojedyńczy błąd zapłonu, który został skasowany, efekt jednak pozostał.
Wyczytałem gdzies że przyczyna moze być przepustnica, dlatego za grosze kupiłem drugą, kupiłem preparaty do oczyszczenia i zamierzam wymienic, tylko trochę sie boje o adaptację, czy podołam, bo fachowiec od komputera nie chce się za to brac.
Z obrotami jest podobnie, nie schodzą natychmiast przy zmianie biegów, ale już się nauczyłem zmieniac biegi i ten problem odpadł. Jest jeszcze cos innego, wystarczy że delikatnie dodam gazu na luzie, obroty podskakuja do 1500 i trzymają sie około 3 sekund po czym spadają, a czasami wystarczy nacisnąc hamulec i tez spadają, pedał sie nie zacina próbowałem podnosić.
Pozdrawiam i sory za podpiecie sie do wątku , ale moze nasuną się komus jakies uwagi
TRUTIL CARI GDI - 18-12-2007, 20:57
cari jest przed liftem bylem 3dni temu na serwisie wszystko ok komp nie mial zadnych bledow ja mysle o swiecach albo filtr paliwa zreszta cari to samochod kosmos wedlog mnie albo sprzedac i sie nie martwic i kupic mniej zaawansowany w japonska technologie silnik a co do czujnika cisnienia paliwa chyba komputer by wykazal blad
turek61 - 18-12-2007, 21:11
Było juz pisane kiedyś na forum o tak zwanych " kopach w zad " podczas jazdy.
Powiem wam że posiadam taki objaw ale tylko przy niższych prędkościach t.z. od 40 do 60 km/h i tylko co ciekawe gdy jadę na benzynie. Podczas jazdy na gazie tego nie ma Więc co może być przyczyna ?
Z wcześniejszego tematu wynikało, że u tych którzy wymienili świeczki na nowe objawy ustąpiły.
Moomin - 18-12-2007, 21:13
Fakt, Cari to skomplikowana maszyneria.:) Mój też ma czasem jakieś różne wyskoki (nie mówię o szarpaniu), w których nie wiem zupełnie o co chodzi i skąd się wzięły, ale potem jest ok.
TRUTIL CARI GDI - 18-12-2007, 21:33
a co do tych podkakujacych obrotow w trakcie zmiany biegow panowie macie GDI jak to ma byc silniczek krokowy zawor EGR co moze byc przyczyna jak mialem golfa II to nie domykal taki zaworek membramowy przy gazniku a jak jest w cari nie wiem
mlun - 18-12-2007, 22:42
Ztymi obrotami to ja się nie przyglądam tak ale ludzie piszą że to normalne.
|
|
|