To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Po wymianie świec i przewodów WN ....

Anonymous - 22-12-2007, 19:28
Temat postu: [1G 90-94] Po wymianie świec i przewodów WN ....
Witam ! Ostatnio wymieniłem kpl przewodów WN ( Accell ) świece zapłonowe NGK do silnika 4G63. Autko przed wymianą tych elementów pracowało idealnie na wolnych obrotach pięknie wkręcał się w obroty już od bardzo niskich obrotów ( poniżej 2000 ) spokojnie do wyższych niż 7000. Obecnie jest wrażenie dziury wszystko dzieje się z opóźnieniem, leniwiej nie równo pracuje silnik na wolnych obrotach często gaśnie. Został wymieniony akumulator, ale to nie ma chyba wpływu na te objawy. Zaznaczam że poprzedni właściciel jeździł na świecach o ciepłocie do silnika 4G63T. Czy po takiej operacji trzeba regulować silnik. Nie mam gazu tankuję PB 98
Proszę o podpowiedź a może ktoś z kolegów pomoże w regulacji :partyman:

Anonymous - 22-12-2007, 22:16

Witam! Kiedyś miałem podobnie po zmianie przewodów na inne niż oryginalne, auto gasło, paliło więcej i było słabsze, założyłem stare przewody oryginalne i już wróciło do normy, ale może być również to że wymieniałeś akumulator. Po wymianie musisz go nauczyć wolnych obrotów (odłącz kleme ujemną z akumulatora na parę minut, najlepiej na zimnym aucie, podłącz klemę spowrotem i odpal auto bez żadnych obciążeń tj. wyłącz nawiew, radio itp wszystkie odbiorniki i niech sobie popracuje sam aż do włączenia wentylatorów na chłodnicy)

[ Dodano: 22-12-2007, 22:18 ]
aha i upewnij się że nowe kable są podłączone dobrze tj. czy nie zostały zamienione pomiędzy poszczególnymi cylindrami..

Anonymous - 23-12-2007, 01:15

Jesli masz wciaz stare kable to zobacz czy ze starymi jest roznica. Jesli tak to wiesz ze nowe kable sa do "D..Y". Jesli bedzie tak samo to upewnilbym sie ze szczelina na swiecach byla dobrze ustawiona. Ja tam nie wierze w usawienia producenta i zawsze ustawiam samodzielnie. Jak dobrze pamietam to dla tego silnika jest 0.039-0.044 cala.
Anonymous - 23-12-2007, 01:52

Kupując świece,wiedz że przerwa dla 4G63 bez turbo wynosi 0.8 milimetra, w calach jak kto woli to
0.0315".Te 0.039" w gore(fabrycznie 1.1mm) dla turbo.
Zobacz jaki masz symbol na starych świecach. Jak Twoj silnik je lubil to czemu ma ich nie miec,daj mu te świeczki z ktorymi sie najlepiej czul.
Moze sie nie znam ale firma "accell" nic mi nie mowi.

Anonymous - 23-12-2007, 11:18

nie!!!! szczelina dla turo to 0,8!!!!! dla wolnossaka szczelina wynosi 11!!! czyli 1,1!!!
Anonymous - 23-12-2007, 11:54

GOLDI napisał/a:
nie!!!! szczelina dla turo to 0,8!!!!! dla wolnossaka szczelina wynosi 11!!! czyli 1,1!!!


Dokladnie. Czyli to w cm a ja podawalem w calach w zaleznosci ktora skale masz. Ja mam obie. Dodatkowo znajdziesz te wymiary na naklejce pod maska gdzie zawarte sa info o Emmision i o Vaccum route. Tam bedziesz mial wiecej dokladniejszych info razem z modelem ekwiwaletncyh swiec.

kiepuczi - 23-12-2007, 12:43

upewnij sie tez ze przy montarzu kabli nie pomyliles ich kolejnosci.
Anonymous - 23-12-2007, 18:25

Dziękuję wszystkim za podpowiedź :) Prawie 3 godziny "zabawy" pod blokiem brrrr
1 Próba resetu kompa - nieudana, w miarę nagrzewania obroty fiksowały i silnik gasł zanim włączył się wentylator chłodnicy.
2 Po wymianie przewodów WN na nowe stare powędrowały do "utylizacjii" pomiętam że były koloru niebieskiego, pomylka w kolejnosci zapłonu wykluczna to nie te objawy.
3 Swiece podzieliły los przewodów pamiętam tylko że to były NGK BPR 7 ES

Przewody WN napewno mam dobre kupione u Kiepucziego !
Najgorsze w tym, że autko śmigało cacy poprzedni właściciel nieznał histori wymiany tych elementów i wymieniłem wszystko ( Swiece WN, olej, filtr oleju ,powietrza
oraz akumulator poniwa zmiał tylko 40Ah ) Licznika nie zamykał ale na 4 biegu 190k/h na 5 220km/h
Będę musiał podpiąć gdzieś pod komputer i sprawdzić wszystko. Z wolnymi obrotami trochę się poprawiło jak cofnołem śrubę regulacji chyba skladu powietrza ( na kolktorze ) wzrosły do 800-900 są w miare stabilne a tak BTW gdzie najlepiej podjechać na diagnostykę silnka w W-wie lub okolicy albo ktoś z kolegów da sobie z tym radę. Oczywiście nie zadarmo. Zależy mi aby kliperek pracował cacy.

Adaho_krak - 23-12-2007, 19:17

jeta1 napisał/a:
gdzie najlepiej podjechać na diagnostykę silnka w W-wie lub okolicy albo ktoś z kolegów da sobie z tym radę. Oczywiście nie zadarmo. Zależy mi aby kliperek pracował cacy.


Kolega z forum Samael mieszka w Nadarzynie, napewno coś poradzi.

Tu masz link do jego profilu http://www.mitsubishi-gra...ewprofile&u=102

Anonymous - 23-12-2007, 19:29

Pozdrawiam z góry dziękuję Adaho-Krak
Anonymous - 28-12-2007, 12:22

Jaki w koncu mają mieć symbol swiece NGK do eclipse 92r 2.0 16 V.
BPR7ES Czy BPR6ES ?????

[ Dodano: 28-12-2007, 12:23 ]
93 rok .. o ile to ma znaczenie;)

Anonymous - 28-12-2007, 14:14

BPR6ES !! :roll:
Anonymous - 28-12-2007, 14:20

Ok dzieki :)

Pytam, bo jak byłem w sklepie to w katalogach pokazywali mi tabelke w ktorej byla ta druga wartosc.

[ Dodano: 28-12-2007, 14:28 ]
Ale zobaczcie na to:
http://www.ngkntk.pl/inde...BISHI&m=Eclipse
Czy to ze mna jest cos nie tak? :/

Anonymous - 28-12-2007, 16:12

MB, a skąd ta pewność u Ciebie co do "szóstek"? wg mnie "siódemki" mogą być :)
Anonymous - 28-12-2007, 17:06

7 bedzie za zimna do gsa


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group