LPG - Co mam zrobić ?.
piotruś - 22-12-2007, 23:07 Temat postu: Co mam zrobić ?. Witam w moim 1-Gen eclipse1,8 z /91r. mam LPG od 2001r.instalacja mieszana Marini,Stako ,Tomasetto .nie ma do tego komputerka jest zrobione ominięcie .,,chek ''zapala się baaaaaaardzo rzadko , i zaraz go resetuję przełącznikiem PB. Zazwyczaj uruchamiam silnik (przełącznik pozycja automat -przy 1800/obr przełancza na LPG.ale ostatnio zaczeło szwankować podczas uruchomiania samo przełancza na gaz choć obroty nie przekraczają 1800.narazie ustawiam pozycję benzyny a po rozgrzaniu silnika recznie na LPG. ..........Co powinienem zrobić ? ........jeszcze jedna sprawa chcę żeby automat LPG-/PB przełanczał przy obrotach silnika opadających a nie jak do tej pory wchodząc na obroty przełancza na LPG ponieważ jest uczucie szarpnięcia .mówie o tym bo w ten sposób ma ustawiony przełącznik auto syna i jest to dużo wygodniejsze bo po zdieciu nogi z gazu nie ma tego uczucia .może ktoś łebski w tej dziedzinie z Łodzi lub okolic mógłby mi w tym pomóc i doradzić mam własny garaż ale jeszcze mało wiem o LPG. (wiadomo sprawuje się nienajgorzej więc nie byo potrzeby grzebać ).
JaGrab3 - 04-01-2008, 14:09
Jaki masz komputer do gazu (jeżeli sam przełącza w zaleznosci od obrotów musisz miec kompa) możliwe ze odłączony jest silnik krokowy - dlatego jest to 1 generacja.
To ustawienie modyfikuje sie w ustawieniach sterownika, podjechac do gaziarzy... zmienic.
piotruś - 04-01-2008, 22:29
Przeczytaj dokładnie mojego posta .
JaGrab3 - 06-01-2008, 15:28
Przeczytalem, i moja odpowiedz jest taka sama, a powiem ci dlaczego. Instalacja 1 generacji nie ma sterownika, tylko zwykłą centralkę do przełączania gaz/benzyna, nie ma tu mozliwosci ustawienia przełączania automatycznego (wg temp albo obrotów) a to dlatego ze nie ma tam podpiętych zadnych elementów elektronicznych silnika (obroty i temp). Instalacja 2 generacji ma juz srerownik (komputer) z mozliwoscia podpięcia poszczególnych czujników (temp, obroty, lambda,tps) i wg danych np z obrotów jestes w stanie tak ustawic przełączenie zeby zalezało od obrotów i od tego czy rosną czy maleją. Jezeli piszesz ze masz instalacje 1 generacji i tzw obejscie oznacza to ze masz odłączony silnik krokowy i masz wsadzoną śrubę regulacyjną. Co nie zmienia faltu ze w ukladzie nadal masz sterownik który kontroluje przełączanie PB/LPG. I o to właśnie pytałem.
piotruś - 06-01-2008, 16:01
Chm .. to mnie troszkę zaczynasz naprowadzać więc jak znajdę czas to zrobię tak jak radzisz( podjechać do gazownika i zmodyfikować) ale tym czasem wszystko od wczoraj wruciło do normy - samo sie naprawiło .automat działa poprawnie. a co do krokowego to instalka nie jest do niego podłączona .interesuje mnie jaki byłby koszt taiej przeróbki żeby przełączał na gaz przy opadaniu obrotów .
JaGrab3 - 06-01-2008, 16:29
Jezeli instalacja nie jest od niego odłączona masz w takim razie instalacje 2 generacji, czyli ze sterowaniem. Sama modyfikacja tego czy przełączenie jest przy opadaniu czy przy wzrastaniu to jest zmiana 1 opcji w ustawieniach, tak ze gazownik powinien ci za to wziąść tyle co na piwo. Ja kupilem sobie kabel do swojej instalki i ściągnąłem program, tak ze takie operacje robie sobie sam, to najtansze rozwiazanie i najlepsze dla takich co lubią pokręcić
[ Dodano: 06-01-2008, 16:36 ]
Dodam jeszcze ze niektore sterowniki resetują swoje ustawienia po odłączeniu akumulatora, i pozniej same adaptują się podczas jazdy. Nie wiem czy tyczy sie to tez statycznych ustawien sterownika tak jak ta z momentem przełączenia, ale mogło cos takiego sie u ciebie stać...
|
|
|