Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] wymiana zegarów w cari 97
Anonymous - 26-12-2007, 21:54 Temat postu: [Cari 1.6] wymiana zegarów w cari 97 mam pytanko odnosnie wymiany zegarow w cari 97. chodzi o to czy mozna wymienic zegary z licznikiem kilometrow analogowym na te z cyfrowym?? no i co myslicie o tarczach indiglo??w planach mialem zalozenie takowych...
Matejko - 27-12-2007, 01:11
nie, chocby przez to ze w jednych jest linka do przekazu predkosci, a w drugim czujnik
Anonymous - 28-12-2007, 08:46
a co z tymi tarczami indiglo?? ktos moze ma takie zalozone?? pytam bo mam problem z napieciem w samochodzie i jak naciska hamulec to przygasa mi oswietlenie deski i zastanawiam sie czy warto inwestowac pieniadze w nowe tarcze...
saphire - 28-12-2007, 09:38
Lepiej zainwestuj w sprawdzenie na oscyloskopie kształtu napięcia bo to wygląda na problem z mostkiem lub z regulacja napięcia a takie coś może prowadzić do np. uwalenia ECU i koszty będą wysokie.
[ Dodano: 28-12-2007, 09:49 ]
BTW. regulacja jasności podświetlenia ci działa poprawnie? nie przygasa ci czasem jak podgłośnisz mocno radyjko przy solidnych basach? Jeśli tak się dzieje to masz pewnie źle podłączone radio - zasilanie wzięte z kabla po regulatorze jasności zegarów - sam tak zrobiłem przed wakacjami bo się rąbnąłem robiąc porządki w kablach przy radiu ale w ogóle mi wtedy nie działała regulacja jasności. Drugi numer to jak radio dużo prądu bierze a jest wpięte w fabryczne zasilanie z kostki +12V i ACC a to dziwnie działa tak jak by zbyt mała obciążalność była i przy głośniejszym graniu też pulsuje nawet wyświetlacz radia i nawet zegary przy czym po dostarczeniu zasilania do radyjka bezpośrednio z aku jest OK. Pomyśl nad tym bo może to coś w tym kierunku.
karolCARI1.9-97 - 15-02-2008, 21:24
saphire napisał/a: |
Drugi numer to jak radio dużo prądu bierze a jest wpięte w fabryczne zasilanie z kostki +12V i ACC a to dziwnie działa tak jak by zbyt mała obciążalność była i przy głośniejszym graniu też pulsuje nawet wyświetlacz radia i nawet zegary przy czym po dostarczeniu zasilania do radyjka bezpośrednio z aku jest OK. |
O to jest problem w mojej Cari jak mam na 50 vol(z 60vol) to mi całe radio przygasa i jeszcze moze kolejny problem ..... pposiadacie zakłucenia w radiu przy hamowaniu lub przyspieszaniu .. da sie temu zapobiec ??
saphire - 16-02-2008, 09:53
Ano osobne poprowadzone zasilanie do radia wprost z aku i bezpiecznik na tych kablach tuż przy aku i ewentualnie jeszcze duży kondensator czy coś w ten deseń ale to już lepiej popytaj w dziale car-audio.
I jeszcze jedno - sprawdź i ustaw poprawnie naciąg paska od alternatora
Anonymous - 04-03-2008, 20:45
A wracając do tematu to jest ktoś z przedmiotowymi zegarami ? bo tez mnie to interesuje
RadziX - 08-03-2008, 05:10
heja
Ja mam tarcze indiglo.
na stronie www.moman.pl w zakładce carisma są zdjęcia z mojego samochodu (WZÓR 1)
Bardzo fajna sprawa , mi się podoba
pozdr
Mario - 08-03-2008, 10:12
Mi także się podoba
Bardzo fajnie
Anonymous - 08-03-2008, 16:21
RadziX napisał/a: | heja
Ja mam tarcze indiglo.
na stronie www.moman.pl w zakładce carisma są zdjęcia z mojego samochodu (WZÓR 1)
Bardzo fajna sprawa , mi się podoba
pozdr |
No ładnie to wygląda.., a możesz wrzucić fotki jak to w rzeczywistości po montażu wygląda? Sam to zakładałeś, czy firma? Jak dużo z tym roboty? Są jakieś uboczne skutki? Da sie regulowac natęzenie podświetlenia?
Anonymous - 08-03-2008, 19:14
apropo's efektów ubocznych słyszałem, że słychać jakieś dziwne dźwięki dochodzące z zegarów (bzyczenie czy coś podobnego), ale nie wiem czy jest to spowodowane zasilaniem tarcz czy co, ale nie jest to sprawdzona informacja wiec dobrze byłoby gdyby wypowiedział sie ktoś kto już to spraktykował. Ogólnie tarcze wyglądają elegancko tylko szkoda, że wersja z analogowym przebiegiem jest troche uboższa.
RadziX - 08-03-2008, 19:40
Jedyne fotki jakie mam to te które są na stronie Momana. Tarcze w dzień i w nocy (one są z mojego samochodu).
Tarcze zakładałem sam (chociaz był to mój debiut w takich pracach więc nie obyło się bez problemów)..Ale jak bedzies postepował wg. instrukcji to nie bedzie problemu. ( U mnie góre więło cwaniactwo i ułamałem wskazówkę)..Nie trzeba ich zdejmować.
Jak wiesz co robić to roboty jest tak na 2-3 godziny a wygląda to tak:
1. Zdejmujesz osłone zegarów (czarny plastik na 2 wkręty)
2. odkręasz 3 wkręty i wyjmujesz zegary (jak nie masz linki od prędkościomierza to złącza wypną sie same i wyjdzie bez problemu)
3. zdejmujesz szybkę i zakładasz tarcze.
4. próbówką szukasz przewodu który jest od podświetlenia zegarów (w złączach) i tam podpinasz się z przetwornicą(zamawiasz ją razem z tarczami).
5. potem składasz to wszystko do kupy i jest OK
Jężeli masz jakieś pojęcie o technice i jesteś w miare sprawny manualnie to nie ma skutków ubocznych ( no i nie będziesz cwaniakował jak ja. Kosztowało mnie to troche kasy, czasu i nerwów)
Z regulacją jest troche cienko bo potem reguluje się tylko jasność wskazówek a tarcze świecą tak samo .
Ja jeszcze wymieniłem żarówki od podświetlenia na czerwone i teraz w dzień mam białe wskazówki a w nocy czerwone.
Mam nadzieję że jest to w miarę jasno napisane bo kiepski ze mnie pisarz
[ Dodano: 08-03-2008, 19:50 ]
A propo brzęczenia za zegarami to występuje ono.
Jest to raczej cichutkie piszczenie ( piszczy przetwornica która przemienia prąd ze stałego na zmienny)
Jeżeli silnik jest wyłączony i nie gra np. radio to słychać ją, w czasie jazdy nie.
Mi to nie przeszkadza
ZUB3R - 12-02-2010, 19:48
RadziX napisał/a: | Ja jeszcze wymieniłem żarówki od podświetlenia na czerwone i teraz w dzień mam białe wskazówki a w nocy czerwone. |
Może wie ktoś czy jest to problem z odłączeniem tych wskazówek w Cari po lifcie???
RadziX - 12-02-2010, 20:00
nie rozumiem??
znaczy zdjąc wskazówki, od zegarów??
ZUB3R - 12-02-2010, 21:42
taak, zdjąć te wskazówki żeby nałożyć tarcze i ponownie zazałożyć wskazówki. Chyba że coś źle myśle i nie trzeba tego robić.
|
|
|