Outlander I Ogólne - Łańcuchy śniegowe
Anonymous - 27-12-2007, 13:37 Temat postu: Łańcuchy śniegowe Zima póki co tylko w górach ale myśląc o bezpieczeństwie przy wyjeżdzie na narty postanowiłem kupić łańcuchy na koła 215/70/16 i zgodnie z instrukcją pytałem o max wysokość 9 mm otrzymałem informację że na koła do suw-a dostępne są tylko wyższe 12 mm.Może ktoś rozwiązał już ten problem?
Anonymous - 27-12-2007, 17:07
w Italii jak masz 4x4 nie wymagają łańcuchów
Anonymous - 28-12-2007, 12:39
Nie wymagaja, ale warto miec Warto sie zasanowic co moze sie stac jak zalozysz 12 zamiast 9;) Napisz jak cos wymyslisz Pozdro
Anonymous - 16-02-2008, 15:18
Sory za głupie pytanie: na które koła zakłada się łańcuchy w napędzie 4x4?
KowaliK - 16-02-2008, 15:48
tommay napisał/a: | Sory za głupie pytanie: na które koła zakłada się łańcuchy w napędzie 4x4? |
Na wszystkie?
Anonymous - 16-02-2008, 15:56
KowaliK napisał/a: | tommay napisał/a: | Sory za głupie pytanie: na które koła zakłada się łańcuchy w napędzie 4x4? |
Na wszystkie? |
Są dwie szkoły:
(i) na wszystkie - wtedy elektronika nie gupieje,
(ii) na dwa - łatwiej przejedziesz niż bez łańcuchów ale nie wiem jak zareaguje elektronika (EBD).
Uprzedzając pytanie, na które dwa, powiem tak:widziałem Suzukę z założonymi na przód (przód bardziej dociążony) poszła jak burza.
HugoOrmo - 16-02-2008, 16:04
witam,
jezeli na dwa to na te, na ktore naped jest przekazywany w trybie podstawowym; w swojej elce zalozylbym na tyl a w out'ku na przod...
pzdr
Anonymous - 16-02-2008, 16:09
dzienki, dzisiaj wyjezdzam na Słowę i mam tylko 2 łańcuchy więc zgodnie z waszymi radami założę na przód...
Anonymous - 16-02-2008, 16:29
HugoOrmo napisał/a: | witam,
jezeli na dwa to na te, na ktore naped jest przekazywany w trybie podstawowym; w swojej elce zalozylbym na tyl a w out'ku na przod...
pzdr |
Obyś się nie zdziwił, że eLka z łańcuchami na tyle nie idzie...
Zwłaszcza w eLce zakładałbym na przód - ze względu na rozkład masy auta.
HugoOrmo - 16-02-2008, 20:58
jak masz cus na pace to jest ok a tak serio to przy zapietym 4x4 bez blokady i tak wiecej momentu idzie na os napedzana w 2WD i tak w elce std bedziesz mial okolo 30% powera na przodzie a reszta z tylu (oczywiscie to sie zmienia w zaleznosci od warunkow) w out'ku bedzie wiecej na przodzie i dlatego std warto zakladac lancuchy na os napedzana w 2WD...ale zawsze tak jak piszesz mozna to zmienic uwzgledniajac masy i panujace warunki...
pzdr
|
|
|