To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Błąd 41

Anonymous - 27-12-2007, 13:43
Temat postu: [1G 90-94] Błąd 41
Witam

Postanowiłem sobie sprawdzić błedy ECU. Kod jaki zczytałem to 41, z tabeli wynika że są to wtryskiwacze.
Sprawdziłem błedy ze wzgledu na to ze strasznie duzo mi pali. Przejechalem 160 km i juz prawie polowy baku nie ma ! (jaka jest pojemnosc baku?).

Czy jedno ma wplyw na drugie? poradzcie co teraz?

Jeszcze jedno: zamierzam jezdzic na PB tylko przez jakies 2 tys. Bo mam instalacje gazowa. Docieram jedynie silnik po remoncie na benzynie. Mowie to po to zebyscie mieli to na uwadze mowiąć "wymienic wtryskiwacze".

Pozdrawiam :)

[ Dodano: 27-12-2007, 14:00 ]
Jeszcze jedno : .. Spala mi rownież duzo gazu. Podejrzewałem sonde, ale powinnien wyświetlic sie błąd sondy, prawda? ..
Dzisiaj prawdopodobnie zamowie nowe kable i swiece. Iskrzy troche, wiec chyba kable nalezy wymienic.
Chyba jednak z tym dolotem cos nie tak :/ a nie moge znalezc od nikogo uzywanej puszki ;/

Anonymous - 27-12-2007, 14:10

Kod pojawia się zapewne przy jezdzie na gazie i jest wynikiem załączającego się wtedy emulatora wtryskiwaczy. To się zdarza i nie ma co z tym walczyć. Silnik na dotarciu ma prawo więcej palić.
Anonymous - 27-12-2007, 14:19

Jezdze tylko na benzynie teraz! No chyba ze ECU zapamiętał ten błąd i wyświetla mi go pomimo ze nie jezdze na gazie (??)
Anonymous - 27-12-2007, 14:23

tak komp mogl go zapamietac, dla pewnosci proponuje zalac bak v power racing, ma bardzo dobre wlasciwosci czyszczace... duzo czynnikow moze miec wplyw na spalanie... chocby wymienione przez Ciebie usterki ktore wymieniles, dolot, kable, swiece
Anonymous - 27-12-2007, 14:26

Dolot napewno moim zdaniem (bo idzie tylko powietrze z prawej strony, wiec chyba za cieple).
Szarpanie o ktorym pisałem w ktoryms poscie mineło po ... docisnieciu kabli do swiec ;)

Zalalem V-power 95, nie wystarczy??

Adaho_krak - 27-12-2007, 16:45

Błąd 41 pojawia się tak jak Dominik napisał przy jeździe na LPG i żeby zniknoł trzeba go usunąć datalogerrem, lub resetem kompa, jeśli masz lpg nie masz się co nim przejmować. Jeśli chodzi o sondę lambda to ECU jej uszkodzenia nie wykryje. Polecam strone użytkownika naszego forum sir Krzyżak'a. Tam w zakładce sonda lambda, masz rewelacyjnie opisane jak ją w prosty sposób sprawdzić. Sonda ma znaczący wpływ na spalanie i warto ją wyeliminować. Pozatym jeśli jeszcze nie zmieniałeś kondensatorów w ECU, to od tego powinieneś zacząć, bo nawet jeśli nie wylały, wyleją wkrótce.
Anonymous - 27-12-2007, 22:52

błąd sondy lambda wyskoczy dopiero jak wogóle przestanie wysyłać jakikolwiek sygnał do ECU. Jeżeli coś tam wysyła to błędu nie będzie. Masz kiepski emulator wtrysków u mnie jest dobry i wogóle niegdy nie zapalił mi się check engine na gazie a o błędach zapomnij :)

Na dotarciu auto nie powinno więcej palić. Moje na dotarciu (jazda do 3 tysięcy obortów) spalało w trasie 7 litrów benzynki. Jazda to była ok 90 km/h.

Anonymous - 28-12-2007, 11:58

Ok to zostawie ta sprawe.

Dzisiaj pojeżdziłem troche po mieśce i zauwazyłem ze jak silnik jest nagrzany to mam falujace wolne obroty. Dziwne, bo powinno sie tak dziać jak silnik jest zimny, a tutaj na odwrót (??)
przypuszczam ze moze to być spowodowane brakiem zimnego powietrza. a moze to nie to?

Chciałem u mnie w mieście zamowić kable, swiece i sonde NGK, ale maja tylko swiece. Czy Japaneze ma jakas stronke na necie? Jak nie to podajcie namiary na niego.

Pozdro

Anonymous - 28-12-2007, 12:36

http://allegro.pl/item289...przew_lodz.html tu masz... uwazaj bo czesc osob z allegro sprzedaje cos co nie ejst ngk... tutaj zaufany czlowiek...
Anonymous - 28-12-2007, 12:45

Dzieki, na ta wlasnie sonde patrzylem :) (napewno bedzie pasowala?;) )

Chodziło mi najbardziej o kable WN. Nie oszukujmy sie chce kupic najtaniej, a jak narazie nie moge ich dostac w ogole

[ Dodano: 29-12-2007, 12:24 ]
Dzieki, na ta wlasnie sonde patrzylem :) (napewno bedzie pasowala?;) )

"Dzisiaj pojeżdziłem troche po mieśce i zauwazyłem ze jak silnik jest nagrzany to mam falujace wolne obroty. Dziwne, bo powinno sie tak dziać jak silnik jest zimny, a tutaj na odwrót (??)
przypuszczam ze moze to być spowodowane brakiem zimnego powietrza. a moze to nie to? "

Jaka jest, waszym zdaniem, przyczyna?

Anonymous - 02-01-2008, 21:55

Trzeba obroty wyregulować, wyczyścić przepustnicę. Na stronie Krzyżaka masz szczegółowy opis jak to zrobić w 4G63 DOHC :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group