Carisma - Techniczne - dziwny problem brak koncepcji
TRUTIL CARI GDI - 28-12-2007, 00:32 Temat postu: dziwny problem brak koncepcji witam pisalem juz o tym na forum lecz ponawiam swoje pytanie zakladajac nowy temat problem polega na tym ze przy zmianie biegow czyli wrzucam 1 wysprzeglam patrzac na obrotomierz cari podbija obroty zamiast przytrzymywac podobno to normalne zachwoanie silnika 16V ze przy zmianie podtrzymuje przez okolo 1sek na obrotach u mnie jest tak ze podbija zalezy jak wkrecam ja na obroty jak pociagne mocniej to przy zmianie podskoczy nawet i o 500 przy delikatniejszej jezdzie o jakies 300 ciezko mi to wytlumaczyc ale przy zmianie biegow mam taki motyw ze nie potrzymuje tylko podbija obroty cari jest z 99r. przed liftem przepustnica jest na linke u mnie w miejscowosci nie ma zadnego mechaniora zeby mog cos powiedziec na temat silnika GDI serwis we wrocku mowi ze tak ma byc co dla mnie jest totalna bzdura to nie jest moj 1 samochod moj ojciec jezdzi zawodowo 25lat i tez mowi ze nie mial tak ani jeden jego samochod panowie pomocy co to moze byc ktos mowil o silniczku krokowym ja mysle ze on jest odpowiedzialny za wolne obroty cos poprostu nie domyka czy otwiera na czas i daltego jest taki podskok obrotow tylko co?? Dzwonilem tez do tego goscia http://www.allegro.pl/ite...ilnik_gdi_.html tez mi mowil ze jest cos nie tak i cos o silniczku krokowym problem jest taki ze pracuje i mieszkam od goscia 250km a prawdopodobnie bede musial mu zostawic samochod na 2 3 dni wiec nie wiem zabardzo jak to rozegrac moze nacie kolsia na dolnym slaku okolice wrocka swidnicy lub znacie przyczyne tych podskakujacych obrotow prosze o jakies porady pozdrawiam
saphire - 28-12-2007, 07:24
Zacznijmy od drugiej strony. Czy w czymś ci to przeszkadza że masz lekkie podbicie obrotów na międzybiegu?
TRUTIL CARI GDI - 28-12-2007, 13:35
przeszkadza bo musze go dluzej przytrzymywac na sprzegle bo jak puszcze z tym skokiem to jest szarpniecie a nie chce tego miec
wychodzac z zalozenia ze cos przeszkadza to mozna silnik wyciagnac i zamontowac pedaly
saphire - 28-12-2007, 13:40
Zainteresował bym się w takim razie jednak tą przepustnicą przy czym sprawdzać trzeba by było jej położenie z TPSu w trakcie jazdy z podpiętym MUT'em przy zmianie biegów - czy natychmiast po puszczeniu gazu wracać zaczyna czy tez chwilę stoi i od tego uzależnić dalsze działanie. W Cari GDI po lifcie zamiast linki gaz-przepustnica byl elektroniczny pedał gazu i silniczek przy przepustnicy a w wersji przed liftem jest linka - pytanie czy coś z tego układu się gdzieś czasem nie blokuje.
TRUTIL CARI GDI - 28-12-2007, 16:58
saphire, bylem w ASO i tlumaczylem debilowi ze jest takie cos sprawdzal i klikal cos w ten komputerek zwany MUT-II i powiedzial ze jest wszystko ok a te podskakujace obroty ze to tak ma byc wiec ja mysle ze nie bede mowil brzydko ale pie..... bzdury sprawdze linke ale patrzylem na nia chodzi elegancko ale jeszcze raz zobacze. Mowisz TPSu jakby bylo cos nie tak MUT II by bokazal ale nic nie bylo
saphire - 29-12-2007, 18:23
MUT pokaże błędy jak całkiem coś wysiądzie a tu chodzi o zanalizowanie danych z TPSu w czasie jazdy i porównanie tego do stanu wzorcowego a to już domena kumatego mechaniora który zna MUTa i miski i wie jak powinno być a jak jest u ciebie - a takich to ze świecą szukać...
Anonymous - 30-12-2007, 13:16
ten gosc z allegro to napewno antidotum an twoje problemy z CARI, szkoda tylko ze ci nie powiedzial ze ma warsztat w OPOLU.Skontaktuj sie z nim jeszcze raz.
XL - 30-12-2007, 13:45
Czy to faktycznie jest usterka? Ja na Carismę przesiadłem się trzy tygodnie temu z gaźnikowego Poloneza i początkowo przy zmianie biegów, po wysprzęgleniu, obroty silnika też mi rosły - i to nie o 500 obrotów, lecz dużo więcej. Faktycznie, przy zmianie biegów "w górę" było to dość upierdliwe. Aby zlikwidować ten przykry efekt wystarczyło przyzwyczaić się do nieco innej synchronizacji wysprzęglania i ujmowania gazu - należy ująć gazu nieco wcześniej. Przypuszczam, że ktoś, kto dłużej jeździ Cari z silnikiem GDI nawet nie zauważa, że ten silnik wolniej i łagodniej reaguje na ujęcie gazu niż choćby silnik gażnikowy.
--------------------
XL
saphire - 30-12-2007, 16:29
I pewnie o to tu chodzi że trzeba się przyzwyczaić i nauczyć gazu i biegów. Jednak nie ma to jak automat INVECS-II
TRUTIL CARI GDI - 30-12-2007, 17:07
zostaje mi tylko panowie udowodnic wam ze to nie jest ok ale moze macie racje zobaczymy narazie wychodzi na to ze mam myslec przed kazda zmiana bieku zeby pozniej puscic gaz
Pieniek - 30-12-2007, 20:35
Przyzwyczaisz się szybciej niż myślisz. Osobiście niestety nie jeździłem Cari GDI jednak identyczne zjawisko spotkałem w kilku egzemplarzach prawie nowych Corolli VVTI. Faktycznie na początku jest to denerwujące zjawisko zwłaszcza przy szybkiej zmianie biegu w górę ale ja dość szybko się przestawiałem i przestawałem o tym myśleć. Po prostu chyba niektóre modele tak mają.
Pozdrawiam.
saphire - 30-12-2007, 21:06
Raczej wcześniej puścić a nie później.
turek61 - 30-12-2007, 22:59
Ja u siebie nie mam takiego podbijania obrotów a tez mam po lifcie i wierzę koledze ze jest to bardzo upierdliwe.Myślę że nie powinno tak być ale ja jestem laikiem i to tylko moje przypuszczenia.Ja jak wcisnę sprzęgło to obroty gwałtownie spadają.Specjalnie zwiekszam obroty ponad 3000 przed wrzuceniem wyższego biegu aby przy zmianie nie spadły poniżej 2000 bo tez miałbym szarpniecie tylko z innej przyczyny.
TRUTIL CARI GDI - 01-01-2008, 17:23
panowie a pompa cisnienia paliwa?? lub filtr paliwa moze miec wplyw na te szarpniecia
|
|
|