Carisma - Techniczne - carisma 1,8 gdi, stukający popychacz, skaczącze obroty?
Anonymous - 29-12-2007, 05:51 Temat postu: carisma 1,8 gdi, stukający popychacz, skaczącze obroty? witajcie
kupiłem carisme 1,8 gdi 98r. jakies 2 m-ce temu, cały czas mam problem z stukającym popychaczem zaworu oraz na skaczacymi wolnymi obrotami (od 300 do ok.1000) na postoju jest to zauważalne, czasem też pojawia się dziwny efekt podczas stałej nie dynamicznej jazdy np. przy 100km/h odczuwam chwlilowy spadek mocy (po przegazowaniu jest ok), koledzy z czym może być to związane?
Generalnie tak: olej został zmieniony na poł syntetyk mobil, silnik ma przejechanie ok 200tys jest w stanie wizualnym nie nagannym (przez ok 5 tys km nie zauwazylem spadku poziomu oleju, zero wycieków) jak jest rano uruchamiany na mrozie to przez perwsze 5 sekund zawory slychac baaaardzo glosno, pózniej stabilizuje sie ale nie jest dobrze (a co najlepsze na starym oleju popychaczy nie bylo sluchac az tak glośno) (slychac jeden bardzo wyrazanie nie zaleznie od stopnia dalszego rozgrzania silnika)
popychacze, które tylko wydawały się na podejrzane zostały wymienione na nowe w serwisie
jaki olej jest najlepszy do GDI, wiem ze juz musze zmienic (ten co ostatnio zmienialem (5tys km temu) jest juz okrutnie czarny) i czy to moze byc tylko wina oleju?
RadziX - 29-12-2007, 06:59
olej w gdi jest zawsze czarny . Podobno ten typ tak ma.
ja u siebie mam zalany shell 10w60 ultra racing i jestem zadowolony z niego.
w zeszlym roku zalalem olej 0w30 (tak jak kaze instrukcja) i po nagrzaniu oleju na wolnych obrotach swiecila mi sie kontrolka od oleju, wiec po trzech dniach zmienilem znowu olej na 10w60. i jest lux.
z popychaczami jest tak ze nigdy nie wiadomo jak glosno maja pracowac.
u mnie tez po uruchomieniu silnika dzwonia a potem przestaja.
sporo osób pisało o tym na forum, czasami jest tak ze ktos wymienil popychacze i jest ok , a czasami wystarcza wymiana oleju.
wg mnie powinien posluchac jakis fachowiec i okreslic czy tak ma byc czy nie.
zycze powodzenia
pozdr.
Robson86 - 29-12-2007, 11:06
tome4 napisał/a: | cały czas mam problem z stukającym popychaczem zaworu |
ten typ tak ma, tylko jedne bardziej slychac drugie mniej. Wazne zeby po nagrzaniu sie jednostki napedowej, te cykanie ustalo. tome4 napisał/a: | skaczacymi wolnymi obrotami (od 300 do ok.1000) na postoju jest to zauważalne |
a czysciles przepustnice. Skaczace obroty sa powodem wlasnie zabrudzonej owej przepustnicy.
http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.htm
tu masz link jak to zrobic. Chyba ze zlecisz to do ASO, ale tam ok 200zl chca za ta usluge. Al;e przynajmniej sie nie pobrudzisz Chociaz jak przyslowie glosi jesli chcesz miec cos zrobione dobrze zrob to sam. Ja osobiscie wole zaplacic i tez nigdy nie narzekalem. tome4 napisał/a: | jaki olej jest najlepszy do GDI, wiem ze juz musze zmienic |
o kolego, o oleju to juz bylo sporo powiedziane....
w skrocie mobil1 5W50 bardzo chwalony, nastepnie Castrol 5W40, nie polecam osobiscie Shella gdyz jest to olej silnie pluczacy silnik. Ale ile komentarzy tyle opinii
Rowniez polecam...
http://www.mitsubishi-gra...light=olej++gdi
Pozdroo
Anonymous - 29-12-2007, 14:13 Temat postu: zaczynam działac - dzis zabieram sie za przepustnice
- w pon zmianiam olej na jeden z zalecznych
bede informowal o postepach
saphire - 29-12-2007, 18:08
Możesz jeszcze przy okazji wymiany oleju wymienić zaworek zwrotny ciśnienia oleju - jest wewnątrz miski olejowej więc trzeba ją zdjąć a ponoś to najnowsza koncepcja rozwiązania problemu z cykaniem popychaczy - rozchodzi się o utrzymanie odpowiedniego ciśnienia oleju w obiegu - ani za niskiego ani za wysokiego i ponoć problem może tkwić w tym zaworku bo niby coś tam w nim poprawili i wymiana z fabrycznego na ten poprawiony ma załatwiać sytuację...
Anonymous - 30-12-2007, 13:00
Ten dziwny efekt przy stalej szybkosci (spadek mocy)lekkie szarpniecia itp.to wedlog fachowca ktory sprawdzal to na mojej CARI (NA FIRMOWYM SPRZECIE) to pompa wysokiego cisnienia, brrrrrrrrrr drogo. Czasem pomaga wymienic tylko filter paliwa to na pocieszenie.
Anonymous - 30-12-2007, 14:14
orzech napisał/a: | Ten dziwny efekt przy stalej szybkosci (spadek mocy)lekkie szarpniecia itp.to wedlog fachowca ktory sprawdzal to na mojej CARI (NA FIRMOWYM SPRZECIE) to pompa wysokiego cisnienia, brrrrrrrrrr drogo. Czasem pomaga wymienic tylko filter paliwa to na pocieszenie. |
wymienie najpierw filtr paliwa, gdzie jest on umiejscowiony, nie moge zlokalizaowac ?, pompa wysokiego cisnienia jaki koszt tak z ciekawości?
[ Dodano: 30-12-2007, 14:17 ]
saphire napisał/a: | Możesz jeszcze przy okazji wymiany oleju wymienić zaworek zwrotny ciśnienia oleju - jest wewnątrz miski olejowej więc trzeba ją zdjąć a ponoś to najnowsza koncepcja rozwiązania problemu z cykaniem popychaczy - rozchodzi się o utrzymanie odpowiedniego ciśnienia oleju w obiegu - ani za niskiego ani za wysokiego i ponoć problem może tkwić w tym zaworku bo niby coś tam w nim poprawili i wymiana z fabrycznego na ten poprawiony ma załatwiać sytuację... |
gdzie można kupić taki zaworek?, jaki jest szacowany koszt wymiany?
[ Dodano: 30-12-2007, 14:22 ]
[quote="Robson86"]
a czysciles przepustnice. Skaczace obroty sa powodem wlasnie zabrudzonej owej przepustnicy.
http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.htm
tu masz link jak to zrobic. Chyba ze zlecisz to do ASO, ale tam ok 200zl chca za ta usluge. Al;e przynajmniej sie nie pobrudzisz Chociaz jak przyslowie glosi jesli chcesz miec cos zrobione dobrze zrob to sam. Ja osobiscie wole zaplacic i tez nigdy nie narzekalem. tome4 napisał/a: | jaki olej jest najlepszy do GDI, wiem ze juz musze zmienic |
po wyczyszczeniu przepustnicy obroty sie ustabilizowały (nie skaczą), na luzie w chwili obecnej są na poziomie 800obr/s, czy to jest poprawne jak jest u was?
[ Dodano: 30-12-2007, 14:22 ]
[quote="Robson86"]
a czysciles przepustnice. Skaczace obroty sa powodem wlasnie zabrudzonej owej przepustnicy.
http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.htm
tu masz link jak to zrobic. Chyba ze zlecisz to do ASO, ale tam ok 200zl chca za ta usluge. Al;e przynajmniej sie nie pobrudzisz Chociaz jak przyslowie glosi jesli chcesz miec cos zrobione dobrze zrob to sam. Ja osobiscie wole zaplacic i tez nigdy nie narzekalem. tome4 napisał/a: | jaki olej jest najlepszy do GDI, wiem ze juz musze zmienic |
po wyczyszczeniu przepustnicy obroty sie ustabilizowały (nie skaczą), na luzie w chwili obecnej są na poziomie 800obr/s, czy to jest poprawne jak jest u was?
Moomin - 30-12-2007, 14:29
800 to normalne obroty.
Anonymous - 30-12-2007, 14:33
wczoraj przy okazji dolalem troche swierzego oleju, co ciekawe momentami wogole popychaczy nie slychac... moze faktycznie jest to związane tylko z odpiednim cisnieniem w misce olejowej, teraz mam troszkę ponand 2 kreskę, w pon. działam dalej
Anonymous - 30-12-2007, 14:50
filtr paliwa jest gleboko pod filtrem powietrza,wymiana tragedia POWODZENIA??????????.Pompa paliwa nowa7000 z anglika do500 zl.
Anonymous - 30-12-2007, 15:05
orzech napisał/a: | filtr paliwa jest gleboko pod filtrem powietrza,wymiana tragedia POWODZENIA??????????.Pompa paliwa nowa7000 z anglika do500 zl. |
z tego co widze to pompa wysokiego ciśnienia to nie taki duży znowu koszt
na allegro od 150 do 200zł
http://allegro.pl/search....&order=pd&buy=1
czy może się myle?
Moomin - 30-12-2007, 15:22
Słuchaj, a może ten spadek mocy i szarpnięcie to wcale nie pompa paliwa tylko przejście GDI w tryb ubogiej mieszanki. Tak to właśnie się objawia, choć ja szczerze mówiąc tego efektu u siebie nie zauważam.
Anonymous - 30-12-2007, 15:52
w GDI SA DWI POMPY PALIWA ,W zbiorniku i z prawej strony silnika na bloku na przeciwko filtra powietrza
saphire - 30-12-2007, 16:19
Moomin napisał/a: | Słuchaj, a może ten spadek mocy i szarpnięcie to wcale nie pompa paliwa tylko przejście GDI w tryb ubogiej mieszanki. Tak to właśnie się objawia, choć ja szczerze mówiąc tego efektu u siebie nie zauważam. |
Bo masz automat tak jak i ja a on trochę niweluje odczucie tego efektu.
Anonymous - 30-12-2007, 16:33
http://images21.fotosik.p...e0ac1209cef.jpg
[ Dodano: 30-12-2007, 16:34 ]
http://images21.fotosik.p...e0ac1209cef.jpg to na przeciwko( traby slonia) to pompa wysokiego cisnienia.
|
|
|