To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9 TD] -Ogrzewanie -jestem załamany :(

Anonymous - 29-12-2007, 16:51
Temat postu: [Cari 1.9 TD] -Ogrzewanie -jestem załamany :(
Koledzy ratujcie bo jestem załamany :(

A więc od początku .W mojej Cari słabo działało ogrzewanie oraz wskaźnik temperatury
ledwo się podnosił najwyżej 2 kreski od dołu .Podejrzenie padło na albo czujnik temperatury
oraz termostat .Kupiłem termostat Varnet 89 C oraz ten zielony czujnik który się wpina w
zieloną kostkę od spodu przed termostatem .Efekt jest taki że wskazówka po przejechaniu
15 km jak leży tak leży na dole a w kabinie dmuchało powiedzmy mniej niż letnio w każdym bądź razie nogi mi zmarzły.Jestem załamany bo nie wiem co robić.Czy możliwe że założyłem
termostat odwrotnie (założyłem tak samo jak stary ale mógł go ktoś tak wcześnie założyć )
,a może od nowości jest walnięty.Chłodnica jest ciepła ale nie gorąca.Najciekawsze jest to
że po przejechaniu tych 15 km nie załączył się wiatrak chłodnicy.
Co do czujnika to też nie wiem.Niby styki czyściutki więc powinien działać ,no chyba że też jest uszkodzony .A może to nie ten czujnik ? .Zaraz za termostatem tak jakby w bloku albo w obudowie tego termostatu jest taki biały czujnik podobny budową do tego zielonego ale z niego
wychodzą tylko dwa kable.

Błagam pomóżcie .Z góry dziękuje za pomoc .

Pieniek - 29-12-2007, 20:42

Niestety dieselki zimą grzeją się bardzo wolno. Musisz obserwować sposób rozgrzewania sie samochodu. Po zimnym rozruchu i przejechaniu 1-2 km stań i sprawdź czy chłodnica jest zimna czy lekko letnia. Jesli cały układ z chłodnicą i wężami rozgrzewa się powoli i równomiernie to na bank masz padnięty termostat.
Ja wymieniałem termostat zeszłej zimy i trzyma mi dobrze ale przy kilku stopniach mrozu tocząc się powoli w korkach z ogrzewaniem na maxa to stałą temperaturę lekko przed połową skali łapie mi dopiero po ok. 10-12 km. Co innego gdy można troszkę dmuchnąć w turbinkę jak jest luźniej na drodze wtedy temperaturę łapie dwa razy szybciej.

kielurkk - 29-12-2007, 22:57

u mnie ciepłym zaczyna dmuchać po ok 3-5 km w zależności od sposobu jazdy a wskazówka na baczność (pionowo czyli normalna temperatura pracy silnika) staje po ok 10-15 km. Fakt że diesel grzeje się wolniej od benzyny ale po 10 km to już powinno Ci ciepłem "walić". Wiatrak chłodnicy to się tak szybko nie włącza. W lecie muszę ładnych kilka chwil postać w korku żeby się włączył a w zimie to jeszcze nie pracował u mnie. Termostat powiniem być zamontowany w taki sposób żeby dociskał membranę w stronę bloku silnika zamykając przepływ płynu do chłodnicy na zimnym silniku. Czyli z tego co kojarzę większą średnicą do tyłu samochodu a element termiczny do przodu. Nie wiem czy wszystkie zamienniki termostatów są takie same.
Anonymous - 29-12-2007, 23:23

vril napisał/a:
zy możliwe że założyłem termostat odwrotnie

Nie da sie.

Anonymous - 30-12-2007, 10:17

Dziękuje Wam bardzo :biggrin:

A więc tak -wydaje mi się że z termostatem jest wszystko w porządku -po przejechaniu
2-3 km cała chłodnica i węże równiutko ciepłe (ale nie parzy :wink: ) ale wskazówka nadal
nie ma reakcji nawet po 0,5 godzinnej jeździe.
Tak jak pisałem ten zielony czujnik od spodu obudowy termostatu wymieniłem i też zero reakcji wskaźnika.Jest jeszcze ten biały czujnik za termostatem z tyłu przy bloku -od czego on jest ? może to ten jest od wskaźnika ?

Pieniek - 30-12-2007, 11:19

Kolego vril zrozumiałeś mnie dokładnie na odwrót. Jeżeli po 2-3 km masz ciepłe ale nie gorące przewody i całą chłodnicę to właśnie ewidentny dowód, że masz otwarty na stałe termostat czyli do wymiany. W pierwszych kilometrach jazdy powinien działać wyłącznie któtki obieg płynu chłodniczego czyli silnik i nagrzewnica a dopiero jak silnik dobrze się rozgrzeje ( wskazówka co najmniej na 1/3 skali) wtedy termostat może sie otworzyć i puścić gorący płyn na chłodnicę.
Powtarzam wymień termostat a z czujnikami sie na razie wstrzymaj bo pewnie są dobre.
Pozdrawiam.

Anonymous - 30-12-2007, 12:57

@Pieniek dzięki za wyjaśnienie

Czyli co -mam rozumieć że ten nowy termostat co go kupiłem jest do bani (Varnet) ?
podobno nawet i nowe są uszkodzone ,chyba go wymontuje i wrzuce do wrzątku i zobaczymy
jakie będą efekty.

Pozdrawiam

lipa40 - 30-12-2007, 14:47

Pieniek napisał/a:
Jeżeli po 2-3 km masz ciepłe ale nie gorące przewody i całą chłodnicę to właśnie ewidentny dowód, że masz otwarty na stałe termostat
Pieniek napisał/a:
z czujnikami sie na razie wstrzymaj bo pewnie są dobre
vril napisał/a:
chyba go wymontuje i wrzuce do wrzątku i zobaczymy
jakie będą efekty.
Proponuję sprawdzić termostat w - czajniku elektrycznym,( kiedy kobiety nie ma w domu )wtedy termostat, nagrzewa się w miarę wzrostu temperatury wody i widzisz dokładnie, początek i koniec otwarcia . Najlepiej trzymaj go na jakimś sznureczku czy druciku , aby nie leżał na grzałce . :!:
Anonymous - 30-12-2007, 14:55

To juz lepiej wrzucic go do jakiegos metalowego naczynia i na kuchenke gazowa polozyc.
lipa40 - 30-12-2007, 15:03

Może być :doubt:
Anonymous - 30-12-2007, 16:00

O.K. dzięki -jutro sprawdzę :biggrin: (jak kobiety nie będzie w domu to po eksperymentuje )

Tylko naprawdę martwi mnie ta wskazówka przed chwilą wróciłem z dłuższej wycieczki około
40 km a wskazówka jak leży tak leży .Nawet jak by termostat puszczał to przecież płyn będzie miał powiedzmy 50-60 C i wskazówka coś powinna pokazać.
Czy na pewno ten biały czujnik nie jest od tego wskaźnika? .Podobno jak ten czujnik działa prawidłowo to na gorącym silniku świece żarowe są krócej grzane a u mnie czy zimny czy ciepły grzeją około 8 sekund

Pozdrówka
[/b]

lipa40 - 30-12-2007, 16:10

vril napisał/a:
Nawet jak by termostat puszczał to przecież płyn będzie miał powiedzmy 50-60 C i wskazówka coś powinna pokazać.
Zgadzam się z Tobą , poczekajmy , może ktoś to wyjaśni. :-k :?:
Anonymous - 30-12-2007, 16:22

Właśnie niech Ktoś rozjaśni tę kwestię -bardzo proszę Was oto.
lipa40 - 30-12-2007, 16:39

Chodzi mi po głowie taka myśl - za mało płynu w układzie , lub zapowietrzony :?:
Anonymous - 30-12-2007, 16:52

Trudno powiedzieć czy zapowietrzony ,zmieniałem cały płyn na nowy wlałem go tyle co w instrukcji i teraz jest na kresce max


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group