To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E55A 2.0] Wszystko o klimie

Anonymous - 11-03-2006, 19:30
Temat postu: [E55A 2.0] Wszystko o klimie
Nadchodzi wiosna (choć za oknem nie widać) i czas pomyśleć o klimie

Mam pytanko ile powinno znajdować się czynnika w instalacji??

Jaki filtr pyłkowy i gdzie go szukać ?? jaka cena takiego filtra

ostatnio natknąłem się w chyba w Tesco na środek do odgrzybiania instalacji w sprayu koszt ok. 30zł nazwy nie pamiętam, może macie jakieś które polecacie??

Anonymous - 12-03-2006, 20:56

No właśnie też pierwszy raz mam samochód z klimą od października 2005 czy coś powinienem teraz zrobić? Filtr kabinowy wymieniłem
Anonymous - 12-03-2006, 21:25

ile czynnika powinno byc mozna wiedziec dla wlasnej ciekawosci bo sobie nie wyobrazam jak mozna samemu sprawdzic i ewentualnie dobic klime (bez odpowiedniego sprzetu). wiec tu radzilbym pojechac do jakiegos zakladu.
mozna sobie samemu odgrzybic klime zapuszczajac srodek na parownik (bezposrednio) lub wpuscic go w obieg.

Anonymous - 13-03-2006, 20:37

ja nabijałem swoją i nabito mi 650ml i chciałem się upewnić ile podaje producent
może ktoś dysponuje takimi danymi ??

Grześku - 14-03-2006, 16:43

Każdy szanujący się zakład ma do danego modelu tabele w której podane są wagowe ilości czynnika.
W ubiegłym roku wymieniałem czynnik i butla stała na wadze, ale nie pamiętam już ile czynnika weszło.
Drugą ważną rzeczą jest czystość kanałów powietrznych, można je czyścić na dwa sposoby:
1. metodą cyrkulacji czynnika bakteriobójczego wewnątrz kabiny - plusem jest nie tylko oczyszczona instalacja ale i oczyszczone i pachące wnętrze
2. metoda natrysku środka bezpośrednio na kanały dolotowe. To bardziej radykalna metoda

Dodatkowo należy dbać o parownik i czyścić go chemicznie, również poprzez natrysk
Osobiście stosuje obydwie metody, nr 2 raz do roku; nr 1 dwa - trzy razy w roku. Parownik oczyszczam równolegle z bezpośrednim czyszczeniem kanałów ale stosując różne środki chemiczne.

I na koniec, ważne jest żeby raz na jakiś czas (np raz na miesiąc) niezależnie od temp zewnętrznej uruchomić na jakiś czas klimę (ja trzymam ją około 15-20 min). W ten sposób nawilża się uszczelki co wydłuża ich żywotność.

Anonymous - 14-03-2006, 19:48

Grześku napisał/a:
można je czyścić na dwa sposoby:
1. metodą cyrkulacji czynnika bakteriobójczego wewnątrz kabiny - plusem jest nie tylko oczyszczona instalacja ale i oczyszczone i pachące wnętrze
2. metoda natrysku środka bezpośrednio na kanały dolotowe. To bardziej radykalna metoda


Właśnie dziś kupiłem środek do czyszczenia metodą nr 1
ale jeszcze nie czyściłem jak kupię filtr pyłkowy i wymienię to wówczas.


Grześku napisał/a:
Parownik oczyszczam równolegle z bezpośrednim czyszczeniem kanałów ale stosując różne środki chemiczne.


czym czyścisz parownik ?? możesz coś polecić ??

Chooper - 14-03-2006, 20:10

polecić można WURTH, mi dodatkowo polali parownik czymś co oryginalnie stosuje się w Toyotowych serwisach...bardzo ładnie pachniało mi przez dobry miesiąc po tym...grzyb sie wyniósł na dobre ;)

a środka chłodzącego wchodzi 630-670 gramów(ml)

co do eksploatacji klimy
-sprawdzanie,układu, uszlachetnianie środka chłodzacego co 2 lata
- odgrzybianie co roku po zimie

Grześku - 15-03-2006, 07:50

Uzywam przede wszystkim produktów Wurtha - do parownika A0893 764 10 (jeden pojemnik na dwa użycia), do natrysku wnętrza inny mały jednorazowy pojemniczek (numer wpiszę później).
Natomiast do odgrzybiania kanałów stosuję Spirit64 KlimaSpray.
Nazwa trochę myląca - tego nie da się pić (Mateusz nawet nie próbuj :D :mrgreen: )
link do spirit'a

Anonymous - 21-03-2006, 22:55

gdzie w galu 95 znajduje się filtr pyłkowy ??
Anonymous - 30-03-2006, 12:34

nie wiem czy od tego czasu zmienili, ale w 99, musisz otworzyc schowek a wlasciwie wyjac cala ta "szuflade" i za nia znajduje sie filtr, przypuszczam ze miejsce nie zmienilo sie od lat, ale oczywiscie moge sie mylic.

pozdrawiam
piotr kula

Anonymous - 17-04-2006, 08:43

Witam

Wyciągnąłem schowek jednak filtra nie znalazłem :(
czy ma ktoś zdjęcie elementu w jakim go szukać ??

Już zaczyna śmierdzieć i nie mogę wentylować brrrr... okropieństwo :x

krzysio1972 - 18-04-2006, 15:40

tak wyglada filtr, jest mniej wiecej na srodku schowka, przykrecany 3 srubkami.



EDIT Zdjece z serwisu InterCarsu

Anonymous - 18-04-2006, 18:23

Ja jestem zupełnie zielony w sprawach klimy może polecicie jakiś zakład w okolicach Warszawy. Na co powinienem zwrócić uwagę jak juz do takowego pojade?
Anonymous - 22-04-2006, 08:25

krzysio1972 - Wielkie dzięki

[ Dodano: 24-04-2006, 15:19 ]
hmmm rozkręciłem i nie ma tam niczego takiego zarówno od czoła (tz. patrząc od strony schowka) jak i od dołu.
Czy jest możliwe aby jego nie było??

Jak znajdę chwilkę to jeszcze raz wyciągnę schowek i zrobię fotki.

Pozdrawiam

[ Dodano: 25-04-2006, 20:46 ]
Widok od przodu


i od dołu po zdemontowaniu kanałów ogrzewania na nogi



Nie widziałem tam takiego elementu, który by przypominał filtr - hmmm chyba go tam nie ma
dodam że szukałem w katalogi Inter Cars i nie znalazłem filtra do mojego modelu

rocznik 1995, 20 16V 137KM Hatchback

Pozdrawiam

Anonymous - 08-05-2006, 08:32
Temat postu: klima i troszke info.
Witam klubowiczow.Jest to pierwszy moj post,dlatego przepraszam jezeli zrobie cos nie tak. Mam slady oleju na chlodnicy[skraplaczu] klimy.Zdaniem mechanika,do wymiany.Moje ptanie:jaki koszt nwej lub z odzysku moze cos z innego autka? Jezdze Galantem z95r 2lV624v automat.Czy ten symbol jest ok.{6V12} Czy moge uzyskac wiecej informacj o aucie JMBSRE54ATZ000159. DZIEKI.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group