L200 Techniczne od 2006r - Zabudowa Hardtop Low i domykanie klapy
Anonymous - 03-01-2008, 12:19 Temat postu: Zabudowa Hardtop Low i domykanie klapy Kłopoty z klapą były dwa:
1. zamek chodził gorzej niż w starej zastawie
2. klapa niedomykała się z prawej strony, przez co trzeba było ją mocniej "klapnąć" z prawej strony, trzymając ją za gumkę po tejże stronie.
Zamek okazał się (i) zamarźnięty oraz (ii) nienasmarowany
(i) odmrażacz.
(ii) WD-40
załatwiło sprawę i jest git, chociaż trochę wstyd, że za 10.000 PLN brutto pożałowali mi kropli smaru.
KLAPA.
Dziwna sprawa - na forum czytałem wątek o zabudowie i o tym, że trzeba zamykać z przekręconą klamką. Tak też robiłem aż wpadłem na pomysł... przesmarowania bolców, za które zamki od klapy łapią. Otóż bolce te winne się łatwo obracać. Smaru oczywiście w nich nic nie było, więc się nie obracały, a klapa (szyba) się nie chciała domykać. Tu znów z pomocą przyszło WD-40 - i jest ok
tyle...
pozdrawiam
S,
Gene - 03-01-2008, 12:47
No prosze, ciesze sie, ze pomoglo. Dodam tylko z mioch obserwacji aby proby zamykania i ewentualnej korekty dodkonywac na plaskim prostym podlozu. Bywa tak, ze mala nierownosc powoduje zmiane ustawienia poszczegolnych elementow i zwyczajnie klapa bedzie gorzej sie domykac.
HugoOrmo - 03-01-2008, 14:19
Hello,
nie uzywajcie WD-40 bo robi wiecej szkod niz pozytku. Lepiej stosowac smar grafitowy jest bezpieczniejszy.
W mojej zabudowie tez niedomykala sie prawa strona i po dwukrotnej regulacji obecnie jest ok.
Na klapie po wew stronie jest info, ze nalezy co 1000km przesmarowac wszystkie mechanizmy i sprawdzic mocowanie (zaciski) lub opcjonalnie co miesiac.
Pamietajcie, ze zabudowa nie jest integralna czescia samochodu i np. dosc ostre zabawy w terenie moga zmienic jej polozenie co najczesciej objawia sie niedomykajaca klapa.
pzdr
Anonymous - 03-01-2008, 17:55
HugoOrmo napisał/a: | nie uzywajcie WD-40 bo robi wiecej szkod niz pozytku. Lepiej stosowac smar grafitowy jest bezpieczniejszy. |
zgadza się, WD nie zdaje egzaminu a smar jest super
ja jakiś czas temu rozkręciłem swój zamek porządnie przesmarowałem i jest git
Anonymous - 04-01-2008, 13:10
Dodam od siebie, ze aby nie rozbierać zamka i nie używać WD40 , trzeba kupić specjalny smar w spayu, który dozuje sie jak WD40, ale jest gęsty i nie wypływa, do kupienia w Leroy Merlin, lub w sklepach rowerowych jako smar do łańcuchów.
pozdr
|
|
|