To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Wymiana uszczelki pod kolektorem wydechowym

Anonymous - 03-01-2008, 16:22
Temat postu: [1G 90-94] Wymiana uszczelki pod kolektorem wydechowym
Mam zamiar jutro wymienic uszczelke pod kolektorem wydechowym, dmucha i kopci pod maske a ze nawiew caly czas hula to i w srodku smierdzi. Tu jest moje glowne pytanie: czy wystarczy odkrecic kolektor od glowicy? czy jakos sie caly wydech da zdjąć ze szpilek bez odkrecania portek czy jeszcze dalej? Zimno jest jak jasny gwint a garazu nie mam wiec chcialbym to zrobic mozliwie bez niespodzianek. Czy jest jeszcze cos co zwykle sprawia trudnosci przy tej czynnosci? Dzieki bardzo z góry za szybkie odpowiedzi i pozdrawiam serdecznie!!
Sz@kal - 03-01-2008, 16:56

mitutoyo napisał/a:
Zimno jest jak jasny gwint a garazu nie mam wiec chcialbym to zrobic mozliwie bez niespodzianek.

A ile razy Ci powtarzałem ,że mój garaż jest do dyspozycji? :P :doubt: :D

Anonymous - 03-01-2008, 19:22

No wiem wlasnie dlatego pytam bo jak beda jakies przeszkody to wale do Ciebie!!
HouseM - 03-01-2008, 20:58

ze turbina w GSie nie wadzi powinno się udać odsunąć kolektor od głowicy na tyle żeby podmienić uszczelkę.
piotruś - 03-01-2008, 21:21

No.. ......i wydech musisz rozękręcić przynajmiej w jednym miejscu, ......tylko czy dobrze sprawdziłeś.?.....z kąd dmucha bo najczęściej to puszcza uszczelka miedzy portkami a kolektorem ta na trzech śrubach ....zdejmowanie kolektora wydechowego jest ryzykowne ponieważ łatwo jest ukrecić szpilkę bo są pozapiekane gwinty.ja osobiscie robiłem to na rozgrzanym silniku -chyba łatwiej sie ruszą .
Anonymous - 03-01-2008, 23:20

Wiem skąd dmucha,na stówe uszczelka tylko myślalem ze chociażby łącznik elastyczny bedzie na tyle elastyczny ze odpusci te 20mm zebym sobie naciągnął. Co do temperatury to nakretki i szpilki to pewnie zwykła automatówka wiec rozszerzalność taka sama ale jesli tak zauważyłeś to sprawdze.
kiepuczi - 03-01-2008, 23:46

w 1g musisz odkreci pompe wspomagania z mocowaniem by zdjackolektor w 2g niekoniecznie
Anonymous - 03-01-2008, 23:48

Ok ale czy musze wlazic pod bryke zeby poluzowac reszte wydechu?
Anonymous - 04-01-2008, 10:44

No i ja się podepnę do tematu tylko w kwestii odkręcania śrub. Zna ktoś może jakieś patenty aby rozkręcić wydech nie męcząc sie i nie uszkadzając śrub i kołnierzy przy okazji ;)
kiepuczi - 04-01-2008, 11:24

dzien wczesniej spsikac sroby i nakretki preparatem jakism do odkrecania zapieczonych srob (nie WD40), i do czynnosci odkrecania kolektora przystapic w dniu kolejnym kiedy preparat przegryzie sie przez zapieczone gwinty. na goracym samochdzie zaraz po jezdzie, w rekawiczkach dobrych by sie nie poparzyc, powinny poscic bez problemu. jesli ktos nie ma takich srodkow to proponuje na garacym silniku prubowac. uzywajac klucza nasadowego 6 pkt. ( nie 12 pkt). na przyszlosc uzyc smaru z dodatkiem miedzi pod wszystkie sroby skrecajace elementy wydechu.
Przypominam o odpowiedniej sekwencji skracania uszczelki pod kolektor by sie dobrze ulozyla i nie pofaldowala, od wew, na zewnatrz. zaczynajac od srodkowych srob. ja dokracam na dwa razy kolektor zawsze, trzeba miec wyczucie w rekach by nie zerwac gwintu w glowicy. raz dokrecam do oporu, a pozniej 1/2 obrotu.

Anonymous - 04-01-2008, 19:03

kiepuczi napisał/a:
uzywajac klucza nasadowego 6 pkt. ( nie 12 pkt).

Czy dobrze Ciebie zrozumiałem to chodzi nasadkę klasyczną 6-cio kątną :?:

Anonymous - 04-01-2008, 19:06

Tak, te 12 kątowe (nasadowo-oczkowe) obrabiają śruby.

[ Dodano: 06-01-2008, 19:43 ]
Uszczelka wymieniona ale jasny gwint połowy śrub nie ma....W głowicy sa jakies tulejki z gwintem czy jak? Po pierwsze czasem wykrecila sie szpilka czasem nakretka i tak gdzie wykrecila sie szpilka juz w zasadzie bylo wiadomo ze lipa bedzie. Te wkladki czy klej chust wie co to, sypaly sie jeszcze podczas poczatkowej fazy docisku,bez zadnej w zasadzie sily. Nie wiem czy to tak normalnie czy juz ktos kiedys pourywal gwinty i na jakis poxipol wkrecil.Tak czy siak jakos póki co dokrecilem pozostalymi śrubami i jakos trzyma.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group