To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Ogólne - Skrzynia nie redukuje :(

Anonymous - 04-01-2008, 15:49
Temat postu: Skrzynia nie redukuje :(
Witam

Mam problem ze skrzynią automatyczną, tzn. skrzynia po gwałtownym wcisnieciu gazu nie reaguje (nie redukuje biegu) nie działa równiez kick down. Wczesniej czasami tak sie zachowywała ale chwilowo, teraz cały czas.


Pozdrawiam Paweł

PS. Nie mam podwinietego dywanika który blokuje pedał gazu hehehe, bo taki niumer kiedys miałem. :mrgreen:

saphire - 04-01-2008, 16:24

To sprawdź przycisk pod pedałem gazu - tzw. ,,kick down'' który naciskany jest pedałem gazu właśnie przy wciśnięciu do deski - może jest uszkodzony lub styki wewnątrz zaśniedziały itp. no i nie łączy.
kordiank2 - 04-01-2008, 21:38

rozumiem, że wykluczamy niski poziom oleju, stary olej lub dawno zmieniany filtr oleju w skrzyni biegów? Te elmenty mają duży wpływ na reakcje skrzyni - zwłaszcza teraz przy mrozach automaty się mulą na złej jakości olejach... więc tu też może tkwić przyczyna.
Anonymous - 05-01-2008, 23:11

Witam

Olej i filtr były wymieniane około 15 tyś temu.
Dzisiaj nastapiła pewna zmiana, skrzynia redukuje do koło 80 km/h, przy wyzszych predkosciach zero reakcji (przyspiesza jak polonez pod górke :) . Natomiast jesli chodzi o kick down to nie działa od samego poczatku i brak reakcji przy kazdej predkosci.

Pozdrawiam Paweł

saphire - 05-01-2008, 23:24

No to zainteresuj się w końcu tym przełącznikiem pod pedałem gazu.
Anonymous - 08-01-2008, 17:34

witam. ja mam dwie takie same sigmy w tym jedna na czesci. kupilem na czesc jak okazalo sie ze w tej pierwszej ladnej duzo brakuje. jak zaczalem reanimowac ta ladniejsza to wymienialem polosie z tej drugiej. musialem sila rzeczy sposcic olej . no i doznalem szoku bo zlecial 1-1,5 litra nie wiecej i koniec. jak nia jezdzilem przez 3 miesiace to prubowalem sprawdzic stan oleju ale zawsze obryzgalo bagnet i tyle z tego bylo wiec stwierdzilem ze jest ok. fakt ze tak bylo bo wszystko w niej chodzilo super. sprawnu od sport biegi itd. wiec maly poziom oleju nie koniecznie musi wplywac na reakcje zmiany biegow przy gwaltownym nacisnieciu gazu. mialem 100% przyklad wiec.... teraz w tej co ja niby robie tez mam problemy bo niema sporta i tez moim zdaniem za pozno redukuje biegi bo prawie z kazdego skrzyzowania pcha sie 4 no chyba ze zwolnie do 30km/h to zredukuje. przy dodaniu gazu prawie do konca tez nic sie nie dzieje - musze wcisnac do dechy to sie obudzi obojetnie przy jakiej predkosci. oleju mam tak jak byc powinno. tylko jakis przekaznik lub elektrozawor przy wlaczonym zaplonie i wrzuconym d mi brzeczy. niewiem o co chodzi bo tego w tej wczesniejszej sigmie nie mialem a kompa od skrzyni tez przelozylem. sprawdz czy u ciebie nic nie brzeczy.
zbyszek05 - 09-01-2008, 19:55

panowie ...moja rada ,czemu pchacie się w automaty ,przyjemność i komfort oczywiście znakomity ale jak to tak często siada to czy nie warto pokombinować manualem ,koszty podobne ....pozdrawiam
saphire - 09-01-2008, 20:16

Żartujesz, prawda? :P Policz na forum ile jest postów o jakimkolwiek problemie z automatem ale o poważnym problemie z automatem i odpowiednio ile jest postów o problemach z manualem tych drobnych i tych poważnych. Gdy przyszedłem na forum to przeczytałem niemal wszystkie posty jakie były na forum a przez niemal półtora roku czytam na bieżąco także prawie wszystkie posty i widzi mi się że proporcje problemów automat:manual są jak 1:500 :> i to nie tylko ze względu na unikalność aut z automatem :) wierz mi... :badgrin:

[ Dodano: 09-01-2008, 20:19 ]
PS. Kiedys byłem zatwardziałym ,,anty'' w kwestii automatów ale odkąd mam INVECS-II poglądy zmieniłem diametralnie 8) jak to mówią ,,never ever'' manuala ;) - jak raz spróbujesz tego automata to już nigdy nie będzie jak dawniej (z manualem) :finga: naprawdę...

lukasz12 - 09-01-2008, 20:55

zbyszek05 napisał/a:
panowie ...moja rada ,czemu pchacie się w automaty ,przyjemność i komfort oczywiście znakomity ale jak to tak często siada to czy nie warto pokombinować manualem ,koszty podobne ....pozdrawiam


W przypadku Sigm to wyboru za duzego nie ma, 80% 24-zaworowych jest wyposażona (nie)stety w automat dlatego większość z nas ma to (nie)szczęscie je posiadać. Osobiście nie narzekam choć trochę szkoda że przyspieszenie jest gorsze, no ale przynajmniej podczas jazdy w korkach jest większy komfort :-)

zbyszek05 - 11-01-2008, 15:13

...przyjemnośc jazdy automatem jest ogromna szczególnie w miastach /nie tylko/ chodziło mi tylko o to iż ...w sigmach te automaty jakoś siadają z tego co czytam...ciągle coś .i skoro to przysparza tyle godzin dłubania i myślenia to czy nie warto pokombinować w druga stronę /manual/?tylko tyle...nie chciałem nikogo urazić. :oops: pozdrawiam
lukasz12 - 11-01-2008, 18:17

No ja sie nie czuje urażony, jak mowie, czasem bym sobie tez chciał poredukować czy powkręcac silnik na obroty (poniekąd mozna bo masz blokade biegów) i też swoje z moją skrzynką przeszedłem - poszukaj na forum jak chcesz, na szczescie wymiana była plug and pray ;-) ale udało sie i od tej chwili skrzynka chodzi przyzwoicie (trochę tylko mi szarpie przy zmianie 2-3 choć da sie to przeżyć). Na początku jak jeździłem manualem to nie przeszkadząła mi zmiana biegów, kiedyś po dłużej jeździe Sigmą (po okolo 7 miesiacach) byłem zmuszony na manualu troche pojeździć w ruchu miejskim i powiem szczerze że nie żaluje że mam automat, do szczęscia brakuje w sumie tylko 5 biegów i tiptronica, zreszta jak byś zaczął jeździć i później został zmuszony do jazdy manualem, zwłaszcza w miescie czy na trasie za wlokącymi sie cięzarówkami, spowalniaczami w postaci 126P czy CC 704ED, wozami (drabiniastymi też) , traktorami itp to byś czuł się dziwnie zmęczony :-)
zbyszek05 - 16-01-2008, 12:30

czapka z głowy panowie,mój idealny manual został rozerwany....pilnie potrzebuje skrzynki do mojej laleczki.pomocy .
lukasz12 - 16-01-2008, 14:39

to szczere wyrazy współczucia, miałem podobne akcje prawie rok temu :(


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group