To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Po wymianie amortyzatorów przednich "KAYABA".

Anonymous - 05-01-2008, 16:31
Temat postu: Po wymianie amortyzatorów przednich "KAYABA".
Mam taki problem. Po wymianie amortyzatorów, odboi, osłon, końcówek drążków kierowniczych i sworzni pojawiło się stukanie na głębokich dziurach, to takie wrażenie jakby było zamało powietrza w kole i felga stuka na dziurach, no ale w kołach powietrza jest tyle co powinno. Można by to również porównać do tego jakby amortyzator miał bardzo mały skok i dobijał do końca.
Po wizycie na stacji diagnostycznej i zbadaniu zawieszenia wychodzi na to, że wszystko ok, brak jakichkolwiek luzów, amortyzatory ok. 70%.
Pojechałem ponownie do warsztatu i opowiedziałem o całej sprawie - mechanicy raz jeszcze sprawdzili całe zawieszenie i niestety potwierdzili słowa diagnosty "zawieszenie ok".

Co więc może być???

Ps. górne mocowania również sprawdzone i są ok.

saphire - 05-01-2008, 16:46
Temat postu: Re: Po wymianie amortyzatorów przednich "KAYABA".
dany642 napisał/a:
Ps. górne mocowania również sprawdzone i są ok.


Masz na myśli górne łożyska kolumny amortyzatora? Pamiętaj że gazowe trochę inaczej wydają z siebie odgłosy niż zwykłe olejaki - te są zwykle cichsze niż gazowe. Pojeździj ze 2 tygodnie niech się amorki ułożą i zobacz wtedy. Może tez sprężyny ci strzelają po kielichach bo troche inaczej teraz pracują na nowych gazowych amorkach. Daj im chwile czasu.

Juiceman - 05-01-2008, 16:48

Hmm,,, to ja sie podlacze pod topic, jesli mozna. Podczas jazdy po naszych wroclawskich drogach mam taki gluchy dzwiek, jakby wahacz nie odbijal czy cholercia wie go o co chodzi. (Dzwiek jakby od tylu i podobnie jak kolega w/w nie mam pojecia oszo choszi)
Anonymous - 05-01-2008, 17:10

saphire napisał/a:
Masz na myśli górne łożyska kolumny amortyzatora?


tak

saphire napisał/a:
Pamiętaj że gazowe trochę inaczej wydają z siebie odgłosy niż zwykłe olejaki - te są zwykle cichsze niż gazowe. Pojeździj ze 2 tygodnie niech się amortyzatory ułożą i zobacz wtedy. Może tez sprężyny ci strzelają po kielichach bo troche inaczej teraz pracują na nowych gazowych amorkach. Daj im chwile czasu.


Od wymiany zrobiłem już 2,5 tys. kilometrów i mam wrażenie, że stuka częściej.

Anonymous - 05-01-2008, 17:30

Oprócz zawieszenia sprawdź jeszcze łożyska kół i układ kierowniczy,
mi w 5 warsztatach powiedzieli że zawieszenie ok, a cos stukało,
amatorzy nie mieli pojęcia co, a luz był tak duży, że wkurzony sam
zdiagnozowałem usterkę później na parkingu...

ahhh ci "fahofcy" w warsztatach :roll:

maxwell61 - 05-01-2008, 18:11

dany642 napisał/a:
górne mocowania również sprawdzone i są ok.
a w jaki sposób były sprawdzane???
Anonymous - 05-01-2008, 19:53

maxwell61 napisał/a:
a w jaki sposób były sprawdzane???


pierwszy raz to ja bujałem autem na boki, góra, duł. a mechanik obserwował. No i po zdemontowaniu raz jeszcze oglądał - czy nie ma luzów i czy się nie zacina.
Z drugiej strony tego stukania nie było przed remontem.

[ Dodano: 05-01-2008, 19:55 ]
leser napisał/a:
Oprócz zawieszenia sprawdź jeszcze łożyska kół i układ kierowniczy,
mi w 5 warsztatach powiedzieli że zawieszenie ok, a cos stukało,
amatorzy nie mieli pojęcia co, a luz był tak duży, że wkurzony sam
zdiagnozowałem usterkę później na parkingu...

ahhh ci "fahofcy" w warsztatach


a zdradzisz co u ciebie było?

maxwell61 - 05-01-2008, 20:15

mam rozumieć że także łączniki stab i drążek stab. także zostały sprawdzone??? ponado, cari ma to do siebie że na duzych dziurach oraz podczas zjazdu z krawężnika jest łup!!!...ponośc to amor wali i należy sie przyzwyczaić... u ciebie w grę wchodzą tylko głębokie dziury?? na małych nierównościach jest cisza??
Anonymous - 05-01-2008, 20:38

U mnie było własnie łożysko koła (nie amora).
Swoja drogą na oryginalnych amorach stuki to norma, ale
na kaybach nie powinno ich być.

Anonymous - 05-01-2008, 20:57

leser napisał/a:
U mnie było własnie łożysko koła (nie amora).


A czy oprócz stuków, był charakterystyczny szum???

[ Dodano: 05-01-2008, 21:08 ]
maxwell61 napisał/a:
mam rozumieć że także łączniki stab i drążek stab. także zostały sprawdzone???


tak
maxwell61 napisał/a:
u ciebie w grę wchodzą tylko głębokie dziury?? na małych nierównościach jest cisza??


chodzi tu o spore nierówności, które przy pokonywani np.90 km/h powodują spory nacisk na amortyzator.

maxwell61 - 05-01-2008, 21:14

dany642 napisał/a:
chodzi tu o spore nierówności, które przy pokonywani np.90 km/h powodują spory nacisk na amortyzator.
nacisk na amora jest gdy po tych dziurach jedziesz 3km na godzine, przy 90 to raczej nad nimi przelatujesz :P
najlepiej zamknąc sie w garażu w nocy jak jest cisza i samemu sprawdzić każdy element. mechanik, mechanikiem ale samemu jest najlepiej. lomik w rękę i popróbować różne ustrojstwa...

Matejko - 05-01-2008, 23:42

obstawiam gorne mocowania
tdi1982 - 10-01-2008, 17:59

Na 100% górne mocowanie mam to samo koszt 160zł u Japaneze.Nie radze używek lepiej nową.
Anonymous - 10-01-2008, 18:52

Pewnie macie racje. Jak zażyczyłem aby mi zmienili amortyzatory to nie mogli zrozumieć dlaczego, bo skoro na szarparkach wskazuje, że są ok to znaczy OK.
kristof - 11-01-2008, 16:22

ja mam coś podobnego -> tzn jak zjeżdżam z krawężnika - szybciej - to zawsze mi coś grzmotnie, ale poprzedni właściciel powiedział że to jest normalne, że mają one po prostu, krótki skok i nie mam się tym przejmować. Na szarpakach wyszło mi około 75% na przód - a amorki ponoć oryginalne od nowości takie ma..więc w sumie to olewałem, tzn do teraz. Teraz zaczynam się o to martwić....duże szkody mogę być jeśli z takim czymś się jeździ ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group