Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] ciekawy problem.. pompa wspomagania?!!?
Anonymous - 10-01-2008, 00:21 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] ciekawy problem.. pompa wspomagania?!!? witam!!
problem wyglada nastepujaco- po wymianie rozrzadu: paska, rolek, uszczelniaczy, napinacza, zauwazylem dosc charakterystyczne swiszczenie o metalicznym dzwieku. owo swiszczenie pojawia sie tylko na wysokich obrotach, tj powyzej 2.5tys. jednoczesnie dzwiek jest slyszalny tylko wew samochodu, na zew cisza. mechanik u ktorego wymienialem rozrzad stwierdzil iz jest to pompa wspomagania. zdjal pasek i faktycznie bylo cicho. po zalozeniu przez chwile byl spokoj ale potem problem powrocil. mechanik stwierdzil iz zdycha pompa.
dokladny opis- charakterystyczne swiszczenie powyzej 2.5tys, slyszalne od wew samochodu, w przedniej czesci samochodu, po prawej stronie, majace charakter ciagly, bez znaczenia czy ruszam kierownica czy nie... jednoczesnie przy max skrecie kierownica nie pojawia sie pisk. jednoczesnie podczas jazdy, przy gwlatowniejszym ruszeniu kierownica slyszalny jest czasami pisk charakter dla pompy wspomagania- taki jak przy max skrecie a kierownica chodzi przez chwile ciezej... zauwazylem rowniez iz przy odpaleniu kierownica chodzi znacznie lzej niz po przejechaniu paru kilometrow kiedy to potrafi stawiac lekki opor.
pytanie- czy to koniec pompy?? a moze problem lezy w pasku- zle naciagniety, stary..? gdzie moge kupic pompe dobra i niedroga, np po regeneracji?? nie chce kupowac niepewnej uzywki na allegro...!!
PROSZE O POMOC I POZDRAWIAM!!
saphire - 10-01-2008, 08:26
Może najpierw wymień jej płyn w układzie.
Anonymous - 10-01-2008, 10:03
jak to stwierdzil mechanik- plyn jest czysty i w dobrym stanie i nie wymaga wymiany...
chociaz tak naprawde wydaje mi sie ze nigdy nie byl wymieniany. carisma ma przejechane 116tys.
zwolin - 10-01-2008, 10:48
joukipauki napisał/a: | jak to stwierdzil mechanik- plyn jest czysty i w dobrym stanie i nie wymaga wymiany. |
To najpierw zmień mechanika, a potem płyn.
Obejrzyj dokładnie pasek. Na moim, fakt, że starym pojawił się mały ubytek gumy na krawędzi. Raz gwizdał, a raz miarowo terkotał. Na szczęście mój mechanik, zamiast rozbierać pół samochodu (czego sie spodziewałem sadzac po objawach) wymienił na poczatek pasek i spokój jest.
Anonymous - 10-01-2008, 13:16
tak jak mowie, po zdjeciu paska bylo cicho!! po jego zalozeniu przez chwile tez byl spokoj. u mnie dzwieki jest inny niz wtedy gdy np dam kierownice na max. ten pojawia sie caly czas, ma bardziej metaliczny dzwiek, slyszalny jest na wysokich obrotach. jednoczesnie przy ruchu kierownica oprocz ww opisanego dzwieku, pojawia sie lekki opor i dzwiek jakbym dawal kierownice na max..!!!
Anonymous - 11-01-2008, 18:45
mi powiedziano, że wraz z paskiem rozrządu warto wymienić pompę - poszukałem, okazało się , że za 100 zł można kupic, tak więc wymieniam (i tak pasek muszę wymienić, przynajmniej jedna robota, mniej wezmą)
Anonymous - 11-01-2008, 23:59
tak, tylko tu chodzi o pompe wspomagania. pompe paliwa przy rozrzadzie to tak, ale chyba nie wspomagania...?
dlaczego uwazam ze to nie jest pasek. po pierwsze dzwiek jest metaliczny i ciagly, a po drugie czy pasek by powodowal iz czasami kierownica pracowalaby ciezej..?? zreszta byl juz zdejmowany i zakladany takze chyba jest dobrze naciagniety... juz naprawde nie wiem..
pozdrawiam
Anonymous - 12-01-2008, 09:24
nie wiem gdzie znajduje się pompa paliwa - mechanik mi mówił o pompie, która znajduje się koło rozrządu (wodna?) nie znam się, w każdym razie przy wymianie rozrządu (paska, rolek, napinacza) powinno się wymieniać też tą pompę (cena ok. 100 zł jak wcześniej pisałem) pozdro
Anonymous - 04-02-2008, 23:21
hhmmm... pojawila sie ciekawostka. mianowicie powyzeje 3tys obrt to swiszczenie przemienia sie w charakterystyczne charczenie... jednak na kierownicy nie czuje wtedy zadnej roznicy w jej pracy.. pojawia sie ono rowniez w momencie skretu kierownica- co ciekawego tylko w prawa strone i oczywiscie jak obroty sa powyzej3tys...
mechaniak stwierdzil iz efekt swiszczenia zawdzieczamy umierajacej pompce i faktowi iz dostaje cisnienie...
co Panowie na to??
pozdrawiam
[ Dodano: 15-02-2008, 16:37 ]
wymienilem plyn, pasek, napinacz. pompka juz nie swiszczy. za to swiszczy lozysko od klimy. ale tego az tak nie slychac.
[ Dodano: 15-02-2008, 16:53 ]
wymienilem plyn, napinacz, pasek. pompka przestala swiszczec. okazalo sie rowniez ze swiszczenie spowodowane bylo lozyskiem od klimy, ale na razie teogo nie robilem i lekko je slychac.
pozdro
[ Dodano: 17-02-2008, 12:21 ]
ok. wymienilem pasek wspmagania, napinacz, plyn. i co? zupelnie nic!! piszczy, ale mniej. dzwiek podobnydo piszczacego paska alternatora, tyle tylko ze nie nasila sie przy zwiekszaniu obrotow...
[ Dodano: 17-02-2008, 12:22 ]
ok. wymienilem pasek wspmagania, napinacz, plyn. i co? zupelnie nic!! piszczy, ale mniej. dzwiek podobnydo piszczacego paska alternatora, tyle tylko ze nie nasila sie przy zwiekszaniu obrotow...
|
|
|