[96-02]Colt CJ0 - Rdza
Anonymous - 13-01-2008, 00:08 Temat postu: Rdza Ostatnio zauważyłem, że na tylnych błotnikach wyskoczyło kilka bąbli. Czy to normalne w tych samochodach? Nigdzie indziej nie ma na karoserii śladów rdzy. Jak z tym walczyć? Jak konserwować ??
Anonymous - 13-01-2008, 00:18
raczej to nie jest normalne, ory blacha jest ocynkowana... widocznie byly jakies przejscia i bylo naprawiane, moze nie bylo wielkiego dzwona ale wystaczy otrzec o cos i juz lipa... jak walczyc - zglosic sie do lakiernika...
karolgt - 13-01-2008, 00:19
Teoretycznie rdza i bąble w tych samochodach są tylko wtedy jeśli samochód był kiedys uderzony albo w tym miejscu cos juz bylo poprawiane/naprawiane (np. w wyniku otarcia na parkingu itp.) - tak mówi teoria, która potwierdzam, bo u mnie pare bąbli wyszło tylko w miejscach gdzie kiedyś była mała stłuczka, pozostałe elementy są idealne
odnośnie tego jak z wtym walczyć i konserwować, to masz 2 wyjścia,
1) iść do blacharza ktory Ci to pożadnie zrobi i zakonserwuje
2) zrobic samemu
ogólnie nie ma na co czekac i warto to zrobic jak najszybciej (ok, mozna poczekac do wiosny), bo rdza bedzie się powiekszac, a szkoda blachy.
Tutaj jest spory wątek, z którego możesz dowiedzieć sie sporo na temat "blacharki", gwarantuje ze po przeczytaniu bedziesz wiedzial duzo wiecej.
Marcin-Krak - 13-01-2008, 00:21
Likasso napisał/a: | Czy to normalne w tych samochodach? |
W modelach CJ0 - czyli produkowanych po '96 roku problem ten się nie pojawia. Dotyczył on niektórych CA0. Najprawdopodobniej Twój przypadek może świadczyć o wypadkowej przeszłości i nie najlepszej naprawie blacharskiej
Likasso napisał/a: | Jak z tym walczyć? Jak konserwować ?? |
To zależy na ile poważnie wygląda sprawa. Ja polecałbym wizytę u dobrego blacharza i niech oceni co robić.
W przypadku Colta CA0 były na forum dyskusje na temat reperaturek:
- link
- link 2
Anonymous - 13-01-2008, 00:30
Ja tez mam cjo i umnie bable sa na masce... blacharz powiedzial ze byl dzwon, nie duzy ale byl no sa bable... nie wiem tylko co bedzie z drzwiami, bo na drzwiach mam strasznie zryty lakier... nawet nie wiem czym mozna auto tak skrzywdzic.. mam nadzieje ze jak to naprawie to przynajmniej z drzwiami nie bedzie problemow, bo wiem, ze na masce beda te bable juz wychodzic caly czas...
Anonymous - 13-01-2008, 00:49
Pieknie dziękuję za informacje!! A przy okazji, znacie może jakiegoś dobrego i w miarę taniego blacharza-lakiernika we Wrocławiu lub okolicach ??
karolgt - 13-01-2008, 00:51
Likasso napisał/a: | Pieknie dziękuję za informacje!! A przy okazji, znacie może jakiegoś dobrego i w miarę taniego blacharza-lakiernika we Wrocławiu lub okolicach ?? |
najlepiej pytaj o to na forach regionalnych.
Marcin-Krak - 13-01-2008, 01:00
patysia00 napisał/a: | bable sa na masce. |
Szczególnie przy znaczku Masz Colta z początku produkcji
To by potwierdzało to, co napisałem kiedyś na forum, że początkowe egzemplarze miały źle wyprofilowaną maskę - co widać zresztą np po opadach deszczu i tym jak dziwnie wysycha woda
Tez polecam wizytę w zakładzie blacharskim i zakonserwowanie tego - choć niestety nie wiele to daje
Anonymous - 13-01-2008, 01:11
Nie wiem czy to początek produkcji czy nie.. ale bąble mam przy znaczku A jak mi woda wysycha to nie wiem bo nie zwracałam na to uwagi. Do blacharza pojadę jak się zacznie robić ciepło, to od razu zrobi wszystko co trzeba Hmm... to może on nie był bity...? Bo w sumie tego nie widać, nawet blacharz mówił, że jest bardzo dobrze spasowany, ale skoro ma rdze to bity musiał być.... a może nie był
karolgt - 13-01-2008, 01:16
patysia00 napisał/a: | Hmm... to może on nie był bity...? Bo w sumie tego nie widać, nawet blacharz mówił, że jest bardzo dobrze spasowany, ale skoro ma rdze to bity musiał być.... a może nie był |
Spróbuj sprawdzić testerem do lakieru
Marcin-Krak - 13-01-2008, 01:18
patysia00 napisał/a: | ale skoro ma rdze to bity musiał być.... |
Niekoniecznie. Bąble wychodzą od spodu maski. Tam zabezpieczenie jest prawie żadne.
Poza tym weź pod uwagę, że maska się nagrzewa, potem ochładza, a przy źle odpływającej tam wodzie o rdzę specjalnie trudno nie jest
Anonymous - 13-01-2008, 12:11
Tak czy inaczej sa babelki do zlikwidowania
Jogurt - 20-01-2008, 01:10
patysia00, colty cjo sprzed liftingu maja problem z gnijaca maska wiec Twoj Colcik nie musial miec bum. w cjo po liftingu w '98 zmieniono maske przednia i problem zniknal. masz 2 wyjscia:
a) lakiernik
b) maska po liftingu + lakiernik
Anonymous - 22-01-2008, 00:33
cos mi sie niechce wierzyc zeby colty przed liftem mialy inna maske niz po... ja nie mam zadnych problemow z maska, a skoro boczne blotniki, swiatla i zderzak pasuje do obu wersji to nie sadze zeby maska byla zmieniana... moze jakis dowod ze te maski rzeczywiscie sie czyms roznia?
Marcin-Krak - 22-01-2008, 11:44
Chodzi o jej wyprofilowanie i system odprowadzenia wody. Myślę, że ciężko to byłoby udowodnić - a może po prostu została uknuta taka teoria
W każdym razie jest to jakieś tłumaczenie stanu faktycznego.
|
|
|