To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - Rdza

Anonymous - 13-01-2008, 00:08
Temat postu: Rdza
Ostatnio zauważyłem, że na tylnych błotnikach wyskoczyło kilka bąbli. Czy to normalne w tych samochodach? Nigdzie indziej nie ma na karoserii śladów rdzy. Jak z tym walczyć? Jak konserwować ??
Anonymous - 13-01-2008, 00:18

raczej to nie jest normalne, ory blacha jest ocynkowana... widocznie byly jakies przejscia i bylo naprawiane, moze nie bylo wielkiego dzwona ale wystaczy otrzec o cos i juz lipa... jak walczyc - zglosic sie do lakiernika...
karolgt - 13-01-2008, 00:19

Teoretycznie rdza i bąble w tych samochodach są tylko wtedy jeśli samochód był kiedys uderzony albo w tym miejscu cos juz bylo poprawiane/naprawiane (np. w wyniku otarcia na parkingu itp.) - tak mówi teoria, która potwierdzam, bo u mnie pare bąbli wyszło tylko w miejscach gdzie kiedyś była mała stłuczka, pozostałe elementy są idealne :)

odnośnie tego jak z wtym walczyć i konserwować, to masz 2 wyjścia,
1) iść do blacharza ktory Ci to pożadnie zrobi i zakonserwuje
2) zrobic samemu

ogólnie nie ma na co czekac i warto to zrobic jak najszybciej (ok, mozna poczekac do wiosny), bo rdza bedzie się powiekszac, a szkoda blachy.

Tutaj jest spory wątek, z którego możesz dowiedzieć sie sporo na temat "blacharki", gwarantuje ze po przeczytaniu bedziesz wiedzial duzo wiecej.

Marcin-Krak - 13-01-2008, 00:21

Likasso napisał/a:
Czy to normalne w tych samochodach?

W modelach CJ0 - czyli produkowanych po '96 roku problem ten się nie pojawia. Dotyczył on niektórych CA0. Najprawdopodobniej Twój przypadek może świadczyć o wypadkowej przeszłości i nie najlepszej naprawie blacharskiej :?
Likasso napisał/a:
Jak z tym walczyć? Jak konserwować ??

To zależy na ile poważnie wygląda sprawa. Ja polecałbym wizytę u dobrego blacharza i niech oceni co robić.

W przypadku Colta CA0 były na forum dyskusje na temat reperaturek:
- link
- link 2

Anonymous - 13-01-2008, 00:30

Ja tez mam cjo i umnie bable sa na masce... blacharz powiedzial ze byl dzwon, nie duzy ale byl no sa bable... nie wiem tylko co bedzie z drzwiami, bo na drzwiach mam strasznie zryty lakier... nawet nie wiem czym mozna auto tak skrzywdzic.. mam nadzieje ze jak to naprawie to przynajmniej z drzwiami nie bedzie problemow, bo wiem, ze na masce beda te bable juz wychodzic caly czas...
Anonymous - 13-01-2008, 00:49

Pieknie dziękuję za informacje!! A przy okazji, znacie może jakiegoś dobrego i w miarę taniego blacharza-lakiernika we Wrocławiu lub okolicach ??
karolgt - 13-01-2008, 00:51

Likasso napisał/a:
Pieknie dziękuję za informacje!! A przy okazji, znacie może jakiegoś dobrego i w miarę taniego blacharza-lakiernika we Wrocławiu lub okolicach ??


najlepiej pytaj o to na forach regionalnych.

Marcin-Krak - 13-01-2008, 01:00

patysia00 napisał/a:
bable sa na masce.

Szczególnie przy znaczku :?: Masz Colta z początku produkcji :?:
To by potwierdzało to, co napisałem kiedyś na forum, że początkowe egzemplarze miały źle wyprofilowaną maskę - co widać zresztą np po opadach deszczu i tym jak dziwnie wysycha woda ;)

Tez polecam wizytę w zakładzie blacharskim i zakonserwowanie tego - choć niestety nie wiele to daje :?

Anonymous - 13-01-2008, 01:11

Nie wiem czy to początek produkcji czy nie.. ale bąble mam przy znaczku :P A jak mi woda wysycha to nie wiem bo nie zwracałam na to uwagi. Do blacharza pojadę jak się zacznie robić ciepło, to od razu zrobi wszystko co trzeba :lol: Hmm... to może on nie był bity...? Bo w sumie tego nie widać, nawet blacharz mówił, że jest bardzo dobrze spasowany, ale skoro ma rdze to bity musiał być.... a może nie był :roll:
karolgt - 13-01-2008, 01:16

patysia00 napisał/a:
Hmm... to może on nie był bity...? Bo w sumie tego nie widać, nawet blacharz mówił, że jest bardzo dobrze spasowany, ale skoro ma rdze to bity musiał być.... a może nie był :roll:


Spróbuj sprawdzić testerem do lakieru :)

Marcin-Krak - 13-01-2008, 01:18

patysia00 napisał/a:
ale skoro ma rdze to bity musiał być....

Niekoniecznie. Bąble wychodzą od spodu maski. Tam zabezpieczenie jest prawie żadne.
Poza tym weź pod uwagę, że maska się nagrzewa, potem ochładza, a przy źle odpływającej tam wodzie o rdzę specjalnie trudno nie jest ;)

Anonymous - 13-01-2008, 12:11

Tak czy inaczej sa babelki do zlikwidowania :p
Jogurt - 20-01-2008, 01:10

patysia00, colty cjo sprzed liftingu maja problem z gnijaca maska wiec Twoj Colcik nie musial miec bum. w cjo po liftingu w '98 zmieniono maske przednia i problem zniknal. masz 2 wyjscia:
a) lakiernik
b) maska po liftingu + lakiernik

Anonymous - 22-01-2008, 00:33

cos mi sie niechce wierzyc zeby colty przed liftem mialy inna maske niz po... ja nie mam zadnych problemow z maska, a skoro boczne blotniki, swiatla i zderzak pasuje do obu wersji to nie sadze zeby maska byla zmieniana... moze jakis dowod ze te maski rzeczywiscie sie czyms roznia?
Marcin-Krak - 22-01-2008, 11:44

Chodzi o jej wyprofilowanie i system odprowadzenia wody. Myślę, że ciężko to byłoby udowodnić - a może po prostu została uknuta taka teoria :P
W każdym razie jest to jakieś tłumaczenie stanu faktycznego.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group