[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] WYMIANA SILNIKA
Anonymous - 16-03-2006, 18:10 Temat postu: [CA1A 1.3] WYMIANA SILNIKA Witam. Mam takie małe pytanie czy jezdzac coltem z silnikiem 1.3 jest jakis sens wymienic go po jakims czasie na jakis lepszy np. 1.6 albo gti i moze znacie koszty takiej zmiany mowie o colcie CAO pozdrawiam Arek.
Anonymous - 16-03-2006, 18:23
Czy jest sens? Sam sobie musisz na to odpowiedzieć. SWAP na 1,6 czy 1,8 to nie jest jakaś super skomplikowana sprawa. Plug&Play. Koszty:
Silnik 1,6 4G92: cena za dobry silnik bez osprzętu raczej nie zejdzie poniżej 1500 PLN. Nie wiem, czy osprzęt z 4G13 będzie pasował.
Silnik 1,8 4G93: cena za dobry silnik to wydatek ok. 3000 PLN. Osprzęt dodatkowo. Ale to nie koniec. Tutaj musiałbyś dorzucić hamulce tarczowe na tył i wzmocnić (usztywnić i obniżyć) zawieszenie.
O silniku z Cyborga świadomie nie wspominam - praktycznie nieosiągalny, a cena to 4000. Do tego koniecznie zawiecha i hamulce.
Do wszystkich powyższych silników dojdą jakieś inne rzeczy typu poduszki, śruby itd. itp. Tak czy inaczej taniej wyszłoby od razu kupić 1,6 czy GTi
Anonymous - 16-03-2006, 21:39 Temat postu: Re: WYMIANA SILNIKA Ok dzieki za odpowiedz pozdrawiam
josie - 17-03-2006, 08:08
Dodać trzeba jeszcze instalację elektryczną (w 1.3 nie ma np przepływomierza) i komputer strujący (ECU). Moim zdaniem nie opłaca się, lepiej sprzedać całe auto i kupić 1,6 przy obecnych cenach samochodów
Anonymous - 19-03-2006, 16:56
w dzisiejszych realiach...zabieg nieopłacalny. skrzynia ,silnik i kpl. koniecznie instalacja ze sterownikami. koniecznosc wymiany jeszcze ukł.hamulcowego z tyłu to juz absurd ,sorki jesli kogos urazilem ale uzasadnienie tego zabiegu nie miesci mi sie w mojej wyobraźni. polecam 1.6 .z gti beda problemy w kwestii wyszukania czegos ciekawego a te o ktorych wiem ..niestety sa zaklepane . zycze wytrwałosci i sukcesow w realizacji .pozdrawiam
Anonymous - 20-03-2006, 13:49
osobiście robiłem taki manewr ze swoim pierwszym GTI jak mi go rozbili. przekładałem cała budę. popołudniami cała operacja trwała dwa tygodnie łącznie z przekładką szyb na elektryczne i cała wiazkę bo w gti są dwa komputery jeden to ecu a drugi znajduje sie w tylnym lewym błotniku. jest troszkę roboty ale się opłaca. Co dziwne to tarcze i zaciski są takie same z przodu 1.8 gti jak 1.3. Roboty jnajwięcej z przekładką silnika i tylnej zawiechy. Sporo pracy miałem też z przekładką prowdnic szyb. Jest do zrobienia tylko trzeba mieć dobry materjał do przekładki.
Hubeeert - 20-03-2006, 14:04
arni0000 napisał/a: | Co dziwne to tarcze i zaciski są takie same z przodu 1.8 gti jak 1.3. |
Nie są -
C51A 88-90 masz tarcze niewentylowane o średnicy 243mm i grubości 13mm
C51A 90-92 masz tarcze niewentylowane o średnicy 234mm i grubości 13mm
C58A 90-92 masz tarcze wentylowane o średnicy 256mm i grubości 24mm
Oczywiście - piszę o fabrycznych oryginalnych hamulcach.
Anonymous - 20-03-2006, 17:55
arni0000 napisał/a: | Co dziwne to tarcze i zaciski są takie same z przodu 1.8 gti jak 1.3. |
Hubeeert napisał/a: |
C51A 88-90 masz tarcze niewentylowane o średnicy 243mm i grubości 13mm
C51A 90-92 masz tarcze niewentylowane o średnicy 234mm i grubości 13mm
Oczywiście - piszę o fabrycznych oryginalnych hamulcach. |
To mi Helmuty jedne zamienily! Ja tez mam wentylowane...
Hubeeert - 20-03-2006, 19:24
www.ebcbrakesdirect.com - dane pochodzą stamtąd.
Anonymous - 21-03-2006, 07:32
Hubeeert napisał/a: | arni0000 napisał/a: | Co dziwne to tarcze i zaciski są takie same z przodu 1.8 gti jak 1.3. |
Nie są -
C51A 88-90 masz tarcze niewentylowane o średnicy 243mm i grubości 13mm
C51A 90-92 masz tarcze niewentylowane o średnicy 234mm i grubości 13mm
C58A 90-92 masz tarcze wentylowane o średnicy 256mm i grubości 24mm
Oczywiście - piszę o fabrycznych oryginalnych hamulcach. |
Bardzo dziwne troszke coltów na części rozebrałem i wszystkie miały tarcze wentylowane te 1.3 jak i 1.5 dokladnie takie same jak w c58. nie wiem dlaczego ale nawet jak poszedłem kupowac nowe to sie okazało że do 1.3 maja wentylowane.
tomusn - 22-03-2006, 00:06
każdy ma trochę racji, ale Hans R. Etzold mówi :
oraz:
tak oto z silnika zeszliśmy na manowce, eee... hamowce, eee... hamulce
dobrze że nie na d**y
Anonymous - 31-01-2007, 00:34
czy ktos moze konkretnie wyszczegolnic co trzebaby było wymienic aby moc z colta CAO 1,3 zrobic colta 1,6? NA pewno silnik , skrzynie biegów tak? co z ta elektryka?
silnik mozna kupic spokojnie za 1000zł bez osprzetu(co to oznacza?)
No i ile taki calkowity koszt modyfikacji moglby wynieść (chodzi tu o same czesci)? zawsze mozna pozniej sprzedac z tego 1,3 czesci... wtedy troche kasy sie zwroci
kamil - 31-01-2007, 10:34
przekładka silnika z 1300 na 1600 nie jest taka prostaTrzeba mieć cały silnik z osprzętem tzn.rozrusznik,alternator,aparat zapłonowy,do tego oczywiście skrzynie biegów,komputer sterujący,cała wiozke elektryczną tą od komutera i tą od bezpieczników, większą chłodnice,przepływomierz,hamulce,nawet bym napisał zawieszenie,W 1300 sprzęgło jest na linke w 1600 hydraulika więc dochodzi jeszcze pompa wspomagania sprzęgła,trzeba robic pod nia dziure w ścianie grodziowej,pompke paliwa,licznik z obrotomierzem.Osobisci robiłem taką przekładke ale z drugiego colta(rozbitka)roboty troszke było,ale jak dla mnie to przyjemność taka robota,a różnica jest i to duża
Anonymous - 31-01-2007, 16:56
no to sie nie oplaca hehe
ryba_84 - 08-02-2007, 23:29
ja mam 1,3 gaznikowca jak jest z zalozeniem do tej budy 1,5 ? wiazke tez trzeba zmieniac?
|
|
|