Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Krokowiec chyba nie hula jak trzeba.....
Anonymous - 16-01-2008, 00:33 Temat postu: [1G 90-94] Krokowiec chyba nie hula jak trzeba..... Udalo mi sie nareszcie odpalic palma w bryce i po kilku testach wnioskuje ze krokowiec cos mi nie zaskakuje jak powinien.Skąd moje domniemania? Ano stoje na wolnych (bez obciazen) -30 kroków ,włączam szybe,światła,wentylator i kroczki ani nie drgnęły natomiast obroty spadly o 200...Jakis czas temu sprawdzalem ten silniczek pod wzgledem cewek i ewentualnego syfu w środku,wygladal jak nowy,wtyczka tez "kontaktem" potraktowana, szukac dalej po kablach? Dodam ze podczas jazdy kroczki sie zmieniają dochodza do okolo 50 ale zadnej prawidlowosci jeszcze nie zauwazylem.
Kilka dodatkowych pytań"
-VSPD-wydaje mi sie ze to jest predkosc samochodu i u mnie nie ma konkretnej wartosci tylko na zmanie zero z okolo 60
-TIMA-jaki kąt powinien mi wskazywac palm na wolnych obrotach?? mój odczyt 8-9 stopni
-TPS przy puszczonym gazie mam otwartą na 10%, moze byc?
Dzieki z góry i dobraj nocki życze!!
Anonymous - 16-01-2008, 01:18
mitutoyo napisał/a: | -TPS przy puszczonym gazie mam otwartą na 10%, moze byc? | moze byc
Bartek - 16-01-2008, 08:25
mitutoyo, prawdopodobnie masz problem z IPSem - ECU nie wyczuwa puszczonego gazu, więc krokowiec działa tylko w sytuacjach ekstremalnych
mitutoyo napisał/a: | TPS przy puszczonym gazie mam otwartą na 10%, moze byc?
|
Oznacza to dobrze wyregulowany TPS
mitutoyo napisał/a: | -TIMA-jaki kąt powinien mi wskazywac palm na wolnych obrotach?? mój odczyt 8-9 stopni
|
TAK - patrz odp. 1 - wskazuje to na tryb pracy z wciśniętym gazem
mitutoyo napisał/a: | VSPD-wydaje mi sie ze to jest predkosc samochodu i u mnie nie ma konkretnej wartosci tylko na zmanie zero z okolo 60
|
nigdy na ten parametr nie zwracałem uwagi
Anonymous - 16-01-2008, 10:56
Bartek napisał/a: | mitutoyo napisał/a:
-TIMA-jaki kąt powinien mi wskazywac palm na wolnych obrotach?? mój odczyt 8-9 stopni
TAK - patrz odp. 1 - wskazuje to na tryb pracy z wciśniętym gazem |
Ale wtedy nie wciskam gazu tylko stoi na wolnych.
saphire - 16-01-2008, 11:12
Bartek napisał/a: | mitutoyo, prawdopodobnie masz problem z IPSem - ECU nie wyczuwa puszczonego gazu, więc krokowiec działa tylko w sytuacjach ekstremalnych
|
w pierwszej linijce Bartek napisał prawdopodobną przyczynę
Anonymous - 16-01-2008, 11:17
Dobra,sprawdze IPS raz jeszcze. A jakie wartości kąta powinny byc przy puszczonym gazie??
Bartek - 16-01-2008, 11:37
Ale przy niesprawnym IPSie ECU "widzi" że wciskasz.......
[ Dodano: 16-01-2008, 11:38 ]
Puszczony - >5V
Wciśnięty gaz ok. 0V
Anonymous - 16-01-2008, 11:47
Znam zasade dzialania i sens IPS-u,sprawdzalem go jakies dwa miesiace temu ostatnio wiec i teraz to zrobie.
A'propos czego te wartości 0V-5V, tak sie chyba TPS sprawdza czy jest jakaś metoda o ktorej nie slyszałem?
Bartek - 16-01-2008, 12:25
TPS -
puszczony gaz 0.5V (Sławetne 10% )
wciśnięty na maxa 5V
Anonymous - 19-01-2008, 14:27
Sprawdziłem IPS żaróweczką,jak puszczalem gaz to w srodku mi sie zaróweczka zaswiecala,nie stwierzdilem zadnych nieprawidłowosci,za kazdym razem puszczenia gazu (mocno,slabo,szybko,wolno) zaróweczka momentralnie błyskała. NAtomiast na palmie przy
FLG0 pojawilo sie -S---
FLG2 pojawilo sie -FB
To bylo na nieodpalonym samochodzie. Jakies podpowiedzi??
|
|
|