To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Krokowiec chyba nie hula jak trzeba.....

Anonymous - 16-01-2008, 00:33
Temat postu: [1G 90-94] Krokowiec chyba nie hula jak trzeba.....
Udalo mi sie nareszcie odpalic palma w bryce i po kilku testach wnioskuje ze krokowiec cos mi nie zaskakuje jak powinien.Skąd moje domniemania? Ano stoje na wolnych (bez obciazen) -30 kroków ,włączam szybe,światła,wentylator i kroczki ani nie drgnęły natomiast obroty spadly o 200...Jakis czas temu sprawdzalem ten silniczek pod wzgledem cewek i ewentualnego syfu w środku,wygladal jak nowy,wtyczka tez "kontaktem" potraktowana, szukac dalej po kablach? Dodam ze podczas jazdy kroczki sie zmieniają dochodza do okolo 50 ale zadnej prawidlowosci jeszcze nie zauwazylem.

Kilka dodatkowych pytań"

-VSPD-wydaje mi sie ze to jest predkosc samochodu i u mnie nie ma konkretnej wartosci tylko na zmanie zero z okolo 60
-TIMA-jaki kąt powinien mi wskazywac palm na wolnych obrotach?? mój odczyt 8-9 stopni
-TPS przy puszczonym gazie mam otwartą na 10%, moze byc?

Dzieki z góry i dobraj nocki życze!!

Anonymous - 16-01-2008, 01:18

mitutoyo napisał/a:
-TPS przy puszczonym gazie mam otwartą na 10%, moze byc?
moze byc
Bartek - 16-01-2008, 08:25

mitutoyo, prawdopodobnie masz problem z IPSem - ECU nie wyczuwa puszczonego gazu, więc krokowiec działa tylko w sytuacjach ekstremalnych

mitutoyo napisał/a:
TPS przy puszczonym gazie mam otwartą na 10%, moze byc?


Oznacza to dobrze wyregulowany TPS

mitutoyo napisał/a:
-TIMA-jaki kąt powinien mi wskazywac palm na wolnych obrotach?? mój odczyt 8-9 stopni


TAK - patrz odp. 1 - wskazuje to na tryb pracy z wciśniętym gazem

mitutoyo napisał/a:
VSPD-wydaje mi sie ze to jest predkosc samochodu i u mnie nie ma konkretnej wartosci tylko na zmanie zero z okolo 60


nigdy na ten parametr nie zwracałem uwagi ;)

Anonymous - 16-01-2008, 10:56

Bartek napisał/a:
mitutoyo napisał/a:
-TIMA-jaki kąt powinien mi wskazywac palm na wolnych obrotach?? mój odczyt 8-9 stopni


TAK - patrz odp. 1 - wskazuje to na tryb pracy z wciśniętym gazem


Ale wtedy nie wciskam gazu tylko stoi na wolnych.

saphire - 16-01-2008, 11:12

Bartek napisał/a:
mitutoyo, prawdopodobnie masz problem z IPSem - ECU nie wyczuwa puszczonego gazu, więc krokowiec działa tylko w sytuacjach ekstremalnych


w pierwszej linijce Bartek napisał prawdopodobną przyczynę

Anonymous - 16-01-2008, 11:17

Dobra,sprawdze IPS raz jeszcze. A jakie wartości kąta powinny byc przy puszczonym gazie??
Bartek - 16-01-2008, 11:37

Ale przy niesprawnym IPSie ECU "widzi" że wciskasz.......

[ Dodano: 16-01-2008, 11:38 ]
Puszczony - >5V
Wciśnięty gaz ok. 0V

Anonymous - 16-01-2008, 11:47

Znam zasade dzialania i sens IPS-u,sprawdzalem go jakies dwa miesiace temu ostatnio wiec i teraz to zrobie.

A'propos czego te wartości 0V-5V, tak sie chyba TPS sprawdza czy jest jakaś metoda o ktorej nie slyszałem?

Bartek - 16-01-2008, 12:25

TPS -
puszczony gaz 0.5V (Sławetne 10% ;) )
wciśnięty na maxa 5V

Anonymous - 19-01-2008, 14:27

Sprawdziłem IPS żaróweczką,jak puszczalem gaz to w srodku mi sie zaróweczka zaswiecala,nie stwierzdilem zadnych nieprawidłowosci,za kazdym razem puszczenia gazu (mocno,slabo,szybko,wolno) zaróweczka momentralnie błyskała. NAtomiast na palmie przy
FLG0 pojawilo sie -S---
FLG2 pojawilo sie -FB

To bylo na nieodpalonym samochodzie. Jakies podpowiedzi??



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group