Outlander II GEN Techniczne - Drgania na kierownicy w Outku II
Mateusz - 16-01-2008, 17:58 Temat postu: Drgania na kierownicy w Outku II Witam,
od kilku dni obserwuje zjawisko ktore ma miejsce przy predkosciach powyzej 100-110km/h przy wlaczonym na stale napedzie 4WD, na kierownice przechodza drgania. Nie sa to jakies mega drgania ale sa one wyczuwalne dosc dobrze.
Zamierzam wybrac sie do serwisu przy najblizszej okazji ale najpierw chcialem Was zapytac czy nie spotkaliscie sie z podobnym efektem w swoich autach? jakie sa Wasze ewentuale rady? Nie nalze do osob zbyt przewrazliwionych ale tez staram sie nie bagatelizowac spraw, slowem cos jest na rzeczy.
pozdrawiam,
mateusz
tomekrvf - 16-01-2008, 18:40
Może najzwyczajniej w świecie masz niewywazone koła?
KowaliK - 16-01-2008, 20:45
U mnie przy włączonym 4WD jest tylko głośniej w środku.. ale radze sprawdzić czy masz dobrze wyważone koła.
Anonymous - 16-01-2008, 21:51
U mni drgań prawie nie ma..piszę prawie, gdyż jakieś bardzo minimalne się pojawiają przy około 130/h. Natomiast mam inne dziwne zchowanie...przy prędkości 120-130/h zaczyna ściagać w lewo...przy mniejszych prędkościach tego nie ma - być może to geometria, ale dlaczego objawia sie dopiero przy wspomnianych prędkościach....niebawem bedę na przeglądzię więc mam nadzieję, ze zostanie to rozwiązane.
Mateusz - 16-01-2008, 22:24
Kola byly oczywiscie wywazane i sa to nowe kola ale dziekuje za Wasze opinie, bardziej zastanawia mnie specyfika zimowej opony ktora jest dosc specyficzna i moze powodowac takie objawy w pewnych granicach temperatur przy okreslonej duzej predkosci- ale to takie moje dyrdymaly nie poparte naukowymi badaniami, ostatnie dni troche cieple sa wiec tak tylko przypuszczam co to moze byc.
pozdrawiam,
mateusz
Anonymous - 16-01-2008, 23:36
Mateusz napisał/a: | sa to nowe kola | ... i już
Gene - 17-01-2008, 09:21
Jednak stawiam na kola najpierw zamien przod z tylem i zobacz czy jest inaczej. Potem pojedz do dobrego oponiarza i popros o sprawdzenie. Jesli masz czas i pieniadze to niech zobacza felgi. Moze juz skrzywiles na jakiejs dziurze i masz bicie. Potem opony i niech zrobia optymalizacje. Moze tak byc, ze masz jakas jajowata albo byla ostro przytarta. Jesli tu bedzie ok to wywazenie nie powinno byc problemem. Jesli wykonaja to dokladnie a obiawy nie ustapia to zostaje proba na letnich, ktore nie powodowaly takich wibracji wczesniej. No jak to juz nie pomoze to trza sprawdzic uklad kierowniczy.
Sadze, ze to kola choc roznie moze byc
Anonymous - 17-01-2008, 12:36
witam
miałem podobnie też mi kierownica powyżej 100km/h drgała i co sie okazało było to spowodowane nie za dobrym myciem felg i felga w środku była cała z błota (tak że szpachelką musiałem zdrapywać) po wyczyszczeniu już jest ok może zobacz może to samo masz u mnie to pomogło
Mateusz - 17-01-2008, 15:54
witam,
raz jeszcze dziekuje za Wasze komentarze.
Jestem juz po wizycie u wulkanizatora, przednie kola oba sprawdzone, felgi bez uszkodzen, cisnienie bez zarzutu( dla pewnosci dobito do 2.2), wywazenie takze ok ( na jednym braklo 10gr). Jak sie okazuje wplyw na drgania moglo miec silne zabrudzenie(o czym pisze Leszek) felgi od wewnatrz, nie jest to do konca potwierdzone ale sprawdze, oba kola zostaly oczyszczone bardzo dokladnie teraz faza testow. Jesli nadal problem bedzie sie pojawial wtedy serwis w celu sprawdzania ewentualnych luzow zawieszenia itp
pozdrawiam,
mateusz
Gene - 17-01-2008, 16:01
no wlasnie jeszcze sprawa cisnienia ale to juz sprawdzone
sla - 19-01-2008, 16:55
Ja proponuję wyważenie kół na samochodzie bez zdejmowania, zrobisz to u Shell'a.
Anonymous - 13-04-2009, 20:31
Witam!
Panowie! Jak sie rozwiazal ten problem, bo ja niestety mam to samo:((((
Przy 120 i w gore strasznie drzy mi kierownica. Mam salonowe 18'ki. W zeszlym roku tego nie bylo. W tym, przy wymianie mi dodatkowo wywazali. A teraz mam te "przyjemnosci".
Jakies rady?
rezon - 14-04-2009, 18:59
remains napisał/a: | W tym, przy wymianie mi dodatkowo wywazali. A teraz mam te "przyjemnosci".
Jakies rady? | zareklamować wyważenie. Jak kupiłem drugi komplet alu na zimówki to po pierwszym wyważeniu jeździć się nie dało. 18" z racji średnicy mają większe wymagania odnośnie wyważenia. Reklamuj do skutku. Zazwyczaj mają możliwość wyważenia z dokładnością do 1g. W zakładzie, w którym zmieniam koła mają trzy rodzaje wyważenia - oczywiście w różnych cenach. ponieważ też czasami jeżdżę nieco szybciej to niestety wybieram najdroższe - również najdokładniejsze.
Anonymous - 14-04-2009, 20:01
No to mnie zaskoczyles.
Nie wiedzialem o czyms takim.
Wiesz moze ,ktore z tak zwanych 'markowych' serwisow ( poza ASO ) to robia?
Mont - 14-04-2009, 20:27
rezon napisał/a: | Jak kupiłem drugi komplet alu na zimówki |
zimówki też kupiłes 18" ??
W aucie żony mam od nowości alu 17" , przy zakupie felg na zimę doradzono mi zmniejszenie obręczy. Twierdzili, że do tego auta fabrycznie powinny być mniejsze felgi.
Jak to jest w Outlanderach ?? Wersja Itnense sprzedawana jest na 16"
|
|
|