To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] Odpalanie, silnik, obroty coś nie tak

Werwolf - 18-01-2008, 06:29
Temat postu: [Cari 1.9TD] Odpalanie, silnik, obroty coś nie tak
Witam!

Swego czasu miałem problem z odpalaniem i szarpaniem silnika jak było zimno (znaczy mrozik jak był), pomogła wymiana wszystkich świec żarowych. Ale pozostał jeszcze jeden problem:

po odpaleniu silnik pracuje w miarę równo, ale jego obroty są trochę, jak na mój gust, za niskie - w granicach 700. Po nagrzaniu silnika wzrastają do około 900. Próbowałem naciągać linkę od "ssania" ale wygląda na to, że albo robiłem to źle, albo to ssanie wogóle nie działa - naciągnięta lina po nagrzaniu silnika zostaje tak samo naciągnięta (a powinna zostać poluzowana), teraz jest lekko naciągnięta na zimnym silniku. Mało tego jak na zimnym silniku (odpalonym oczywiście) ręcznie przesunę dźwignię ssania obroty wzrastają bardzo nieznacznie, praktycznie niezauważalnie.

W związku z tym pytnia:
1. czy uszkodzony może być układ tego "ssania"? jest tam jakiś elektrozawór, ale nie znam jego funkcji - wygląda na to że ma on wytwarzać podciśnienie.
2. dlaczego po ręcznym podciągnięciu dźwigni ssania obroty nie wzrastają przynajmniej o 100...150 obrotów?
3. podobno w zaworze korekcji wtrysku jest jakaś iglica która lubi się zacinać, wyciągnąłem ten zawór ale oprócz siateczki na końcu nie namierzyłem żadnej iglicy, może ktoś opisać jak i gdzie ją znaleźć?

Pozdrawiam
Werwolf

Anonymous - 18-01-2008, 18:52

ja mam to samo od jakiegośc czasu, ale wsłanie mam wymieniac cos w pompie to dam znac czy pomogło. pozdr
kielurkk - 18-01-2008, 21:02

Werwolf napisał/a:
Mało tego jak na zimnym silniku (odpalonym oczywiście) ręcznie przesunę dźwignię ssania obroty wzrastają bardzo nieznacznie, praktycznie niezauważalnie.


Na obrotomierzu ciężko to wyczaić ale "na słuch" słychać że obroty wzrosły. Nie mogą też wzrosnąć dużo bo to nie benzyna.

Werwolf napisał/a:
3. podobno w zaworze korekcji wtrysku jest jakaś iglica która lubi się zacinać, wyciągnąłem ten zawór ale oprócz siateczki na końcu nie namierzyłem żadnej iglicy, może ktoś opisać jak i gdzie ją znaleźć?


Zgadza się jest tam siatka zabezpieczająca. Iglica jest pod nią i sam próbowałem to rozebrać kiedyś (nie udało mi się) a znajomy który regeneruje pompy wtryskowe ma specjalne urządzonko do tego a wygląda to tak że wkłada zawór do specjalnego roztworu i podłącza symulator który cały czas wysuwa i wsuwa tą iglicą dzieki czemu ona się czyści. Mojego nie uratował gdyż cewka wewnątrz się przepaliła a ta naprawa już była nieopłacalna lub niemożliwa.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group