LPG - problem z gazem
Anonymous - 20-01-2008, 22:16 Temat postu: problem z gazem witam
ostatnio wymienialem filterek gazu i gdzieś wyczytałem ze trzeba zakrecic zawór przy butli. no to odnalazłem go i zakrecilem. nastepnie zapaliłem samochód zeby ten wypalił gaz w przewodach. zostawiłem go tak na 5 min przychodze i dalej silnik pracuje. no to zeby bylo szybciej postanowilem sie nim przejechac. zrobilem ze 3 km i cos nie gasnie:) kumpel mi powiedzial ze w mojej instalacji nie trzeba nic zakrecac ze sam odcina gaz. no i faktycznie:) po czym odkręciłem z powrotem ten zaworek z tylu ale nie wiem jakie mial polozenie wczesniej. dzis tankowałem pierwszy raz po wymianie tego filtra do pełna. facet leje gaz (zawsze wchodzi max 33 litry) 34, 35, 36 w koncu mowie zeby juz skonczyl bo cos duzo weszlo. a tankowalem wczesniej na tej samej stacji i odbiło. (statoil) nie wiecie od czego jest ten zawór którym kreciłem?? to przez niego weszlo tyle gazu i nie odbijal zawor?? prosze o rade
aha i 2 problem to to że przy zimnym silniku jak zapalam na benzynie i przelaczam na gaz to mi gasnie i tak kilka razy az zalapie. zrobilo sie to tez po wymianie filtra. instalacje mam 2 generacji
Anonymous - 21-01-2008, 23:59
ja mam lanosa i od jakiegos czasu jadac na gazie sam przełocza mi sie na bezyne. wczesniej miałem tylko dwa kolory diody; czerwona jak jechałem na bezynie i zielona jak na gazie. teraz doszła mi jeszcze pomarańczowa
[ Dodano: 22-01-2008, 00:00 ]
prosze o pomoc
JaGrab3 - 22-01-2008, 10:56 Temat postu: Re: problem z gazem
Lukasey napisał/a: | witam
ostatnio wymienialem filterek gazu i gdzieś wyczytałem ze trzeba zakrecic zawór przy butli. no to odnalazłem go i zakrecilem. nastepnie zapaliłem samochód zeby ten wypalił gaz w przewodach. zostawiłem go tak na 5 min przychodze i dalej silnik pracuje. no to zeby bylo szybciej postanowilem sie nim przejechac. zrobilem ze 3 km i cos nie gasnie:) kumpel mi powiedzial ze w mojej instalacji nie trzeba nic zakrecac ze sam odcina gaz. no i faktycznie:) po czym odkręciłem z powrotem ten zaworek z tylu ale nie wiem jakie mial polozenie wczesniej. dzis tankowałem pierwszy raz po wymianie tego filtra do pełna. facet leje gaz (zawsze wchodzi max 33 litry) 34, 35, 36 w koncu mowie zeby juz skonczyl bo cos duzo weszlo. a tankowalem wczesniej na tej samej stacji i odbiło. (statoil) nie wiecie od czego jest ten zawór którym kreciłem?? to przez niego weszlo tyle gazu i nie odbijal zawor?? prosze o rade
aha i 2 problem to to że przy zimnym silniku jak zapalam na benzynie i przelaczam na gaz to mi gasnie i tak kilka razy az zalapie. zrobilo sie to tez po wymianie filtra. instalacje mam 2 generacji |
Na butli powinienes miec 2 pokrętła, jeden od wyjścia gazu drugi od wlewu, mozliwe ze tym złym kręciłeś. Po wymienie filtra gazu instalka powinna sie automatycznie zaadoptować do wiekszego ciśnienia, napisz moze jaki masz komputer od gazu. Jezeli sie jendnak nie zaadaptuje, dzieje sie tak gdy miales regulowany reduktor juz z brudnym filtrem, to trzeba ponownie ustawić skład na reduktorze.
mirekaa, pomaranczowa kontrolka zapala sie u mnie jak mam mało gazu w butli, czyli spada ciśnienie, mozliwe ze zapchał ci sie filtr gazu, dlatego cisnienie jest za małe i sie ona pali. Sterownik przełącza na benzyne gdy wykryje ze gaz się kończy (nie w kazdej centralce), wiec z tym cisnieniem to by pasowało. Wtedy to przełączanie następuje np przy wyprzedzaniu, gdzie jest wieksze zapotrzebowanie na gaz, wtedy mieszanka jest niewystarczajaca i awaryjnie przeskakuje na benzyne. Zmien filtr gazu, i bardzo wazne po wyjęciu filtra puść na chwilę gaz, zeby syf tez z przewodu wydmuchać.
Pozdro
Anonymous - 22-01-2008, 12:04
ale u mnie jest aby jedno pokretlo. a ktoś mi mówił że mam elektrozawór i sam odcina gaz. instalacje mam LOVATO
JaGrab3 - 22-01-2008, 13:03
Nie wiem moze masz 1 pokrętło, nie znam budowy butli, ja akurat mam 2 pokretła i jeszcze elektrozawór. Mozliwe ze to twoje pokretło oprócz zakrecania to jeszcze jak za bardzo odkrecisz to przestawia ci pływak na pozniejsze odcięcie...
Co do instalacji to przeczytaj nazwe na sterowniku (komputerze), to ze masz instalacje lovato to pewnie oznacza ze masz reduktor lovato ew mixer tez, kompy sie wsadza rózne.
tomek.rzepek - 01-05-2008, 21:21
a ja mam taki problem. obroty na gazie na biegu jałowym są równe, ale troszkę za niskie (ok. ~750) przez co daje się wyczuć lekkie drżenie. Na benzynie problem nie występuje, jak temu zaradzić? Świece/filtry nowe. Kwestia regulacji czy cos?
JaGrab3 - 04-05-2008, 11:24
regulacja składu miesanki. Jezeli masz instalacje 2 generacji krecisz sróbą na reduktorze. Opis regulacji znajdziesz
Tu
saphire - 04-05-2008, 17:34
Chyba nie zakładasz że w Outku miał by taką prymitywną instalację 2gen
Tak czy siak lepiej z tym pojechać na regulację do kumatego gazownika aczkolwiek gdybym ja miał w aucie gaz to od samego początku miał bym kabel do podpięcia kompa i soft odpowiedni po to by samemu regularnie ją diagnozować/kontrolować/regulować...
JaGrab3 - 04-05-2008, 20:28
Nie looknąłem jaki ma samochód . Ale sam fakt znajomości zasady działania instalacji gazowej nie zaszkodzi. Fakt kabel mam podpiety na stałe , pozniej tylko komp i mozna ustawiac.
|
|
|