To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - [C52A 1.5] Nowy na forum i nowe problemy:)

Anonymous - 21-01-2008, 18:18
Temat postu: [C52A 1.5] Nowy na forum i nowe problemy:)
Witam was:) nabylem ostatnio colcika, za szczęśliwe 700zł. Auto troszke zdewastowane ale myśle warte odratowania gdyż silnik i skrzynia , mosty są zdrowe. Przebieg 250000km , benzyna plus holednerski gaz:) Wizualnie straszna lipa, ale będe go sobie odnawiał konsekwentnie. Silnik chodzi jak żyleta, naprawde super żwawy, lubi obroty :)
Niestety jestem z grona mercedesów i ruskich motocykli, więc w temacie nie siedze a przyda się pare odpowiedzi, jakby ktoś mógł oczywiście:
- jaki olej?? był zalany 10W/40 mineralny tylko jakis no-name.
- padnięte ładowanie jest, posprawdzałem masy itp i wychodzi że alternator padł, pytanie lepiej wymieniać szczotki czy brać inny bo mam po 80zł za szt sprawne
- auto jest ufajdane w srodku, straszny chlew ale mysle ze doprowadze go do uzytku, wymazane biala farbą olejną itp
- podcza hamowania tak jakby nie zawsze rowno łapał, nie chodzi o bicie tarcz tylko takie małe hopy robi jak przy bara bara :axe: miekki pedał, płyn niby na poziomie, z serva nie widze zeby leciało
- była robiona zbieznosc podobno, tylko jakis magik zle wstawil kierownice, jest nierowno, autko jedzie prosto nie znosi wogole tylko kiera nierowno, jakies pomysly?? opony nie wyjezdzone
- dodatkowo ma tylko klime z wyposazenia, jakies badziewne radio i glosniki
- oto foteczki mojego brzydala:
foto 1 foto 2
pozdrawiam
Wojt@s

josie - 21-01-2008, 18:37

Silnik napewno 1,5? Ze zdjęć budy i środka wynika że to 1,3...

Wojt@s napisał/a:
był zalany 10W/40 mineralny


10W40 to na 90% półsyntetyk. Minerał miałby 15W40.
Zależy czy żre olum - jak nie to zostań na 10W40 - o ile taki był napewno

Wojt@s napisał/a:
epiej wymieniać szczotki czy brać inny bo mam po 80zł za szt sprawne


Jak tylko szczotki to można wymienić i spokój - zależy jeszcze jaki stan komutatora łożysk i regulatora napięcia

Wojt@s napisał/a:
- podcza hamowania tak jakby nie zawsze rowno łapał, nie chodzi o bicie tarcz tylko takie małe hopy robi jak przy bara bara


Czyszczenie, smarowanie prowadników zacisków, odpowietrzenie układu.
Przy gwałtowniejszym hamowaniu ok 100km/h nie trzęsie całą budą?

Wojt@s napisał/a:
tylko kiera nierowno, jakies pomysly??


Odkręcić i wsadzić poprawnie

Wojt@s napisał/a:
dodatkowo ma tylko klime z wyposazenia


Niestety - to tylko zaślepka - nie ma pokrętła jak od prędkości nawiewów.


Pzdr

P.S.

Te Colty produkowano od 88 roku, w profilu masz 86...

leon9995 - 21-01-2008, 20:43

Witam i gratuluje zakupu :) Ja tam na mechanice sie srednio znam ale jest taka strona szrotu w Łodzi (Japancar.pl) i tam maja takiego Colciaka na części, może Ci się to przyda.
Pozdrawiam

Anonymous - 21-01-2008, 20:54

Josie bo pojde do smieci i wyjme butelke :evil: ewidetnie pisze mineralny, nie sugeruj się lepkościami na przyszłość bo nie raz mnie to zmyliło.

Patrzyłem po numerze Vinu i w dowodzie jest 1.5, nie mam fotek narazie, może zrobie jutro. Silnik po 3 zawory na cylinder, poprzeczny. Więc to chyba jednak 1.5.

Ogólnie środek wygląda już coraz lepiej, prawie wszelaki brut odkurzony, biała farba zmyta nitro. Jeszcze pare drobiazgów i będę mógł nasmarować tapicerke.

Josie w ktorym miejscu masz odpowietrzenie ??:> bo znam sposób tylko na zaciskach a pewnie gdzieś przy pompie jest. Pozatym troszke ucieka mi płynu z chłodnicy, malutko bo kap kap, zlokalizowałem okolice spadania że nad filtrem oleju, co tam jest??:> bo nie mam kanału i nie moge dojrzeć tam bez lampy. Pewnie wymiana jakiegoś wężyka zamknie temat.

Nie trzęsie budą przy gwałtownym hamowaniu, auto nie nurkuje wiec chyba nie jest zle. Tylko przy jezdzie na wybojach czuc lekkie drgania kierownicy i cos jakby stukalo w okolicach kolumny kierwoniczej, jakby plastik o plastik :cry:

josie - 21-01-2008, 21:19

Wojt@s napisał/a:
nie sugeruj się lepkościami na przyszłość bo nie raz mnie to zmyliło.


Ja tylko piszę jak jest w 90% przypadków.
Ciężko jest znaleźć minerala 10W40 - ja takiego jeszcze nie widziałem, ale widać znalazłeś się w tych 10%.


Podaj 11 pierwszych znaków VIN-u to wszystko będzie wiadomo.

3 zawory na cylinder miały zarówno 1,5 jak i 1,3

Odpowietrzenie na zaciskach i z tyłu bębnów.

Nad filtrem oleju - w górę i na lewo (stojąc przed maską) jest korek spustowy płynu z bloku silnika.
Nad samym filterm oleju jest pompa wody i rura z oringiem wsadzona w pompę - widać ładnie z góry

Hugo - 21-01-2008, 21:26

Wojt@s napisał/a:
poza tym troszke ucieka mi płynu z chłodnicy, malutko bo kap kap, zlokalizowałem okolice spadania że nad filtrem oleju, co tam jest??
Raczej pompa wody do wymiany. Najwięcej kapie jak jest auto nierozgrzane?
Anonymous - 21-01-2008, 21:43

Hugo co do pompy to bardziej kapie na rozgrzanym silniku niz na odwrót. To jest minimalne kapanie ale będzie trza zrobić.

josie co do olei: np. Olej Lotos Semisyntetic SJ/CF SAE 10W/40,a 10w-40 platinum mineral . Niestety tak czasem bywa:)
Wymacałem to ręką i chyba cieknie z tego korka, odzyskam moją "żarówe" od znajomego to będe wiedział co i jak.

Numer ViNU: JMB*********pierwsze 11 znaków :roll:

Ogrzewnie tylnej szyby jak i wycieraczka nie działa, ale klapa będzie wymieniana więc mnie to nie martwi narazie:)

Foty: moze nie wyglada ciekawie ale teraz naprawde mozna wsiazc a wtedy wszystko wymazane biala farba, brudne , zażygane.....

ach te halogeny hella, musze tylko odnalezc przewody bo nigdzie wlacznika nie ma i podpiac do przeciwmgielnych:

Musze usunac tą gume na która sie trzymał spojler, tylna klapa i do przodu:

Hugo - 21-01-2008, 22:51

Za 700 zł to dobry zakup. Jeszcze długo pojeździ zanim umrze na wieki.
josie - 22-01-2008, 00:13

Wojt@s napisał/a:
Wymacałem to ręką i chyba cieknie z tego korka,


Ten korek to część pompy właśnie:)

Jeżeli mówimy o miejscu nad filtrem

Korek w bloku to śruba na klucz 14mm,

Anonymous - 23-01-2008, 15:23

Już autka mam na kanale, rozebrałem alternator i okazało się że regulator padnięty. Nikt w Łodzi nie ma takiego ,dopiero w jednej firmie ściągną go z magazynu. Środek prawie ogarnięty, białe plamy po farbie w miare pozmywane, wszystko później polece jakimś środkiem do tapicerki.

Teraz mam pytanko:
Niestety fotele mi zaśmierdły, wali jakby gnojówką, podniosłem fotele z tyłu, wymyłem wszystki brud, bagażnik też wymyty. Zostało wypranie foteli, teraz mam pytanie jakich środków używacie??
Myślałem np. o użyciu Vanisha do dywanów, usuwa też zapachy.
Jak zrobie ładowanko zostanie wymiana klocków z przodu, oleju i filtra. :mrgreen:

josie - 23-01-2008, 19:01

Wojt@s napisał/a:
Myślałem np. o użyciu Vanisha do dywanów, usuwa też zapachy.


Ja prałem zawsze czymś w tym stylu tylko się wezyr nazywało chyba:)

Albo zaaplikować welurki z lancera:)
http://www.allegro.pl/ite...ele_kanapa.html
Trochę roboty z mocowaniem ale zajebiście wygodne są.

Do lakieru na razie polecam Fareclę G3 + tarcza na wiertakrę z regulowanymi obrotami - będzie jak z fabryki.

Jeśli będziesz chciał iść dalej z modyfikacjami:
-licznik z obrotomierzem z 1,5
-nakładki na progi z 1,5
-3-ramienna kierownica z 1,5
Itp.

Powodzenia:)

Anonymous - 23-01-2008, 20:48

narazie zrobie go mechanicznie:) później tylną klape pomaluje od nowa, zaspawam dziurki po spojlerze. Kolejnych krok to ładne felgi, niebieskie żarówki philipsa żeby coś więcej widac i jakaś kierownica z nowym drążkiem kierowniczym, bo u mnie prawdopodobnie łożysko stuka :cry:

[ Dodano: 30-01-2008, 23:01 ]
Wreszcie jakieś efekty:
- wymieniony regulator, nowy pasek, okablowanie alterantora nowe zrobiłem, zostalo zrobic jakas oslonke bo mi przepala kabelek do cisnienia oleju, dotyka blaszki silnika
- wymiana filtru gazu, wymiana membran parownika, okazało się że go zalewało na drugim cylindrze, regulacja przy komputerku, znajomy zrobił mi to w 10 minut i autko śmiga na gaziku, odpala, ładnie trzyma obroty:)

Najbliższe dni powalcze z hamulcami, może felgi autko dostanie jak będzie dobsze służyło :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group