To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - SKRZYNIA BIEGOW - klopoty

Anonymous - 22-01-2008, 00:48
Temat postu: SKRZYNIA BIEGOW - klopoty
Witam wszystkich forumowiczow , jestem tutaj pierwszy a autko juz mam drugi roczek pajero sport 2,5 td 115KM 2006 VII , kupiony w salonie (to nie po to zeby sie przechwalac tylko po to zeby powiedziec jaki mam klopot) autko ma przejechane około 15tys km i mam ciągle problemy ze skrzynia biegów od początku jak go tylko kupiłem a dokładnie z 3 biegiem (skrzynia manual) przy zmianie z 2 na 3 w dzwigni czuc jak by szarpniecie (w ASO w Kaliszu byl wymieniany synchronizator i jakies czesci i oczywiscie olej w skrzyni) i nic to nie pomogło sytuacja jest taka sam , a zimą jeszcze jak jest ponizej zera bardzo ciężko chodzi skrzynia zanim auto sie rozgrzeje , nie wiem co z tym zrobic gwarancja kończy się a serwisy mnie zbywaja twierdząc że to normalne w tych modelach i z czasem to sie dotrze jak stwierdził serwisant z Kalisza :? , jeśli ktoś miał coś podobnego bardzo bym prosił co z tym zrobić i czy faktycznie takie zachowanie skrzyni jest normalne w tych modelach, pozdrawiam
Gene - 22-01-2008, 08:52

He he, nie potrafie Ci pomoc nie przejechawszy sie Twoim samochodem. Moge tylko powiedziec, ze tam wszystko jest polaczone ze soba na sztywno (mechanicznie). Nie ma tak jak w Wagonie III i IV, ze to elektronika odpowiada za zmiane biegow. Mi tez biegi wchodza ciezko. Szczegolnie na zimno 2 i oczywiscie redukcja do 1. Z trzecim biegiem nie ma juz klopotu. Dla mnie to normalne zachowanie i ciesze sie, ze czasami troche walcze z dzwignia. Czuje, ze jade a nie elektronika wyrecza mnie bez wysilku. Rowniez bylem tym faktem zaniepokojony. Dosyc dokladnie wytlumaczono mi zasade pracy tej skrzyni i od tej pory nie mam stresu. Szczegolnie, ze raczej nie krece auta wysoko i czesto spokojnie i wolno zmieniam biegi przy zalecanych obrotach powodujacych ekonomiczna i plynna jazde. Moja zona bardziej narzeka na ta nieszczesna [2] ale ona nie jezdzi codziennie i oczekuje plynnosci z plaskatego.
Jesli masz zastrzezenia co do pracy skrzyni biegow podjedz na sprawdzenie tego podzespolu do innego ASO. Umow sie i popros o skontrolowanie poprawnosci dzialania. Masz gwarancje powinienes ja wykorzystac.

Anonymous - 23-01-2008, 13:34

Gene, Witaj.Powidz mij czy jest jakaś strona ze schematem skrzyni biegów do pajero 2,5 td z 88 r.Wyjąłem skrzynię i zabieram się za naprawę.Wiem że napewno będę potrzebował tryby piątki(może coś jeszcze).Może znasz jakiś sklepik z częściami do skrzyni?Może masz jakieś materiały schematy cokolwiek.W mojej skrzyni nie ma 5-tki i tak żęzi na 1-2-3(przestaje po ponownym wyłączeniu i włączeniu) tylko 4 jest ok.Proszę o jakąś poradę(tylko nie serwis)Pozdrowionka.
Gene - 23-01-2008, 15:22

ziemek123, napisz na pw do ZbyszkaM2. To jest gosc o wieloletnim doswiadczeniu, posiadajacy kilka Pojarek. Mysle, ze w sprawach starszych modeli wiecej informacji znajdziesz tu: http://www.forum4x4.pl/fo...6e7213002d47751
Anonymous - 23-01-2008, 19:02

Gene, dzięki Gene pozdro dla ciebie.Zbyszek już mi pomógł.
Anonymous - 23-01-2008, 23:14

:) witam , no to troche mnie pocieszyles , jesli tak samo ciezko chodzi w twoim to przynajmniej mnie to juz tak nie stresuje , ogolnie jestem zadowolony z autka szczegolnie jak zjezdzam na łono natury :) autko jest w zywiole i nie straszne mu błota a i z niezbyt gleboka woda tez nie ma problemu , tez tak mysle zeby jeszcze skorzystac z gwarancji bo do lipca tylko jeszcze mam , prawie pol roku , mysle ze cos moze sie na to poradzi , w Kaliszu nie dali rade i po wymianie synchronizatora poddali sie ale moze jakis inny lepszy serwis jest w wielkopolsce , moze ktos zna bardzo byl bym wdzieczny za info
Gene - 24-01-2008, 09:22

MarekM napisał/a:
jesli tak samo ciezko chodzi w twoim
nie wiem czy to dobre okreslenie, bo biegi w naszym Sporcie przelaczaja sie plynnie. Tylko czasami ciezko wchodzi 2-ka. Jest to najbardziej odczuwalne wlasnie zaraz po ruszeniu kiedy auto jest jeszcze zimne. Do tego dochodzi 1-ka podczas redukowania. Mysle, ze jest to zwiazane z zasadami budowy skrzyni i musi tak byc. Mam tak od pierwszego dnia i tak bylo w Sporcie, ktorym jezdzilem wczesniej. Jednak w Pininie nie bylo z tym mechanizmem takich trudnosci.
p.s. 2006, 2007, 2008... gwarancja fabryczna jest na 3 lata wiec jak dobrze licze masz czas do lipca ale 2009 :wink:

Anonymous - 24-01-2008, 14:52

Gene napisał/a:
gwarancja fabryczna jest na 3 lata

A nie na 100m kkm tylko?

Gene - 24-01-2008, 15:21

elili kochanie... tak na sto metrow :wink:
jest na sto tysiecy ale tu raczej chodzi o czas nie o licznik. MarekM, chyba nie jest w stanie okreslic, ze w lipcu dokreci te 100 tysiecy.
* Gwarancja wynosi 36 miesięcy lub 100.000 km (w zależności co nastąpi wcześniej) od PIERWSZEGO DNIA GWARANCJI, tj. od dnia wydania pierwszemu nabywcy nowego pojazdu, co potwierdza wpis do Karty Rejestracyjnej.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group