To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Przepustnica w GDi jak najlepiej czyścić?

woxy - 22-01-2008, 16:06
Temat postu: Przepustnica w GDi jak najlepiej czyścić?
Witam,

temat wiele razy poruszany, jednak nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
Czysta przepustnica w GDI to newralgiczny czynnik, który powoduje świetne bądź mniej działanie samochodu na obrotach.
Zawór EGR, to inna sprawa, podobno gdy zaślepiony to problem przepustnicy znika?!
Otóż powiem "nieprawda" mam zaślepiony EGR i przepustnicę czarną od syfów.

A teraz sedno! Czym i w jaki sposób najlepiej czyścić przepustnicę. Zdejmować i manualne czyszczenie, czy może stosować środki spieniające nagar bez zdejmowania jej? Opowiedzcie jakie macie w tym temacie doświadczenia.

Pozdrawiam
Woxy

P.S. Jeśli moderator uzna temat za warty przeniesienia do innej sekcji to proszę bardzo jestem za :)

Bartek - 22-01-2008, 16:40

Zdejmować + Wurth do gaźników...
saphire - 22-01-2008, 23:37

Zaślepienie EGR może być przyczyna wielu problemów od większego spalanie po wypalanie gniazd zaworowych :P
Bartek - 22-01-2008, 23:51

woxy napisał/a:
Otóż powiem "nieprawda" mam zaślepiony EGR i przepustnicę czarną od syfów.


Sprawdź, czy Ci nie przepaliło "zaślepki"......

woxy - 23-01-2008, 12:11

Dzieki koledzy za informacje,
jak tylko znajdę wolny podnośnik w warsztacie to sprawdzę co i jak z EGR oraz wyczyszczę przepustnicę.
Co do EGR to mechanik mi powiedzial, że jest zaślepiony, ale nie wspominał nic na temat czy sprawdzał stan tej zaślepki.

Pozdrawiam
Woxy

saphire - 24-01-2008, 22:06

Dziś z racji wolnego dnia czepiłem się przepustnicy i oto efekty no i jej stan po 98 tys km oraz pierwsze profilaktyczne czyszczenie:

link do galerii z pierwszą fotką z serii przepustnica z przyległościami

a tutaj kilka fotek z tego cyklu:

,,trąba słonia'' od wewnątrz:


przepływomierz z ,,plastrem miodu'':


kolektor ssący z dziurami wlotu spalin z EGR:


wlot przed przepustnicą za odmą z karteru:


obrośnięta sadzą i nagarem przepustnica od strony EGR:


zapomniałem tylko zrobić fotek po wyczyszczeniu i zamontowałem przepustnicą i później już mi się nie chciało tego ponownie demontować do zdjęcia bo trochę niewygodne to niestety...

[ Dodano: 24-01-2008, 22:23 ]
PS. Dodam także że czyściłem benzyna ekstrakcyjną, rozpuszczalnikiem ftalowym, rozpuszczalnikiem nitro a i tak nie byłem w stanie wyczyścić tego nagaru i nalotu od strony EGR tak by mosiądz przepustnicy błyszczał - po prostu cieniutka warstewka nalotu zrosła się z metalem prawie jak proszkowe malowanie jednak w niegroźnych miejscach np. w okolicy śrub mocujących przesłonę do jej osi itp. więc aby to zrobić na błysk musiał bym chyba to moczyć przepustnice ze dwie doby w rozpuszczalnikach albo szlifować jakimś papierem ściernym (a to wielce nie wskazane) - grunt że uznałem że jest OK

PPS. Klemy także nie odłączałem albowiem żal mi było dobrze wytresowanego kompa od automatycznej skrzyni zatem po odpaleniu obroty poszły na 2000 i stopniowo po przygazowaniach zeszły do 1500 i do 1000 (gdzies po 5 minutach) a po kolejnych dwóch wyłączeniach i włączeniach silnika wróciły do okolicy 800 i tak już zostało :p

wazu - 24-01-2008, 22:53

Czyściłem niedawno w mojej cari przepustnicę, ale to co u ciebie saphire widać to masakra w porównaniu z moją (a ja gupi myślałem, że trzeba wyczyścić bo jest brudna :oops: ). Zdjęcia bardzo dobre :thumbright: Po tych zdjęciach zaczynam się zastanawiać, czy przypadkiem poprzedni właściciel mojej cari nie przytkał EGR :scratch: (a może poprostu regularnie czyścił przepustnicę (What is questions ???)
Moomin - 24-01-2008, 23:06

saphire napisał/a:
Dziś z racji wolnego dnia czepiłem się przepustnicy i oto efekty no i jej stan po 98 tys km oraz pierwsze profilaktyczne czyszczenie


A jak kwestia uszczelki? Założyłeś nową?

saphire - 24-01-2008, 23:18

Uszczelki nie wymieniałem - przykleiła się do przepustnicy więc przed czyszczeniem delikatnie ją odwarstwiłem od przepustnicy cieniutkim nożykiem tapicerskim - taką brzytewką z obłamywanym co kawałek ostrzem no i ładnie odeszła w całości więc później założyłem ją po wyczyszczeniu i przetarciu ponownie:


Student - 25-01-2008, 07:10

A mówiłem że trzeba czyścić :lol:
Fajnie że zrobiłeś zdjęcia, może następny użytkownik GDI będzie miał łatwiej.

rafael - 29-01-2008, 14:47

Witam Panowie jestem tutaj nowy. Wczoraj kupilem Cari 1.8 GDI i nie wiem nic o czyszczeniu przepustnicy jak i gdzie to robic. Pomozcie. Pozdrawiam milosnikow Carismy!
saphire - 29-01-2008, 14:57

Tu masz mini podręcznik http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.htm
turek61 - 29-01-2008, 15:30

saphire napisał/a:
Dziś z racji wolnego dnia czepiłem się przepustnicy


Czyżbyś Bartku dołączył do strajkujących i nie poszedł do pracy ? (ciiii...)
No to masz u Nas wirtualne :occasion5: za takie piękne foty :!:
Dzięki :wink:
Ostatnio zaczynasz coś "eksperymentować" na żywym organizmie swojej Cari.

saphire napisał/a:
PPS. Klemy także nie odłączałem albowiem żal mi było dobrze wytresowanego kompa od automatycznej skrzyni zatem po odpaleniu obroty poszły na 2000 i stopniowo po przygazowaniach zeszły do 1500 i do 1000 (gdzies po 5 minutach) a po kolejnych dwóch wyłączeniach i włączeniach silnika wróciły do okolicy 800 i tak już zostało :p


Bartek friendly admin, już dawno pisał, że GDI samo uczy się obrotów i Ty to potwierdziłeś.

Bartek - 29-01-2008, 15:31

saphire, podręczniczek można sobie w buty wsadzić...... ładne zdjęcia, ale nie pokazane CO należy wyczyścić, żeby działało, a co jest tylko kwestią esetytki.....

Najważniejsze jest oczyszczenie na lustro:
krawędzi droserklapy (przepustnicy ;) )
wybrzuszeń alu w obudowie najbliższych przepustnicy w pozycji zamkniętej (czyli tych na których przepływa powietrze przy małych wychyleniach przepustncy)

reszta to esetyka.....

turek61 - 29-01-2008, 16:09

Bartek napisał/a:
saphire, podręczniczek można sobie w buty wsadzić...... ładne zdjęcia, ale nie pokazane CO należy wyczyścić, żeby działało, a co jest tylko kwestią esetytki.....

Najważniejsze jest oczyszczenie na lustro:
krawędzi droserklapy (przepustnicy ;) )
wybrzuszeń alu w obudowie najbliższych przepustnicy w pozycji zamkniętej (czyli tych na których przepływa powietrze przy małych wychyleniach przepustncy)

reszta to esetyka.....


saphire ale Cię admin podsumował :axe:
Nie zajmuj sie kosmetyka tylko demontuj i bierz sie jeszcze raz do ROBOTY :wink:

[ Dodano: 29-01-2008, 16:12 ]
Bartek napisał/a:
wybrzuszeń alu w obudowie najbliższych przepustnicy w pozycji zamkniętej
a to co znaczy ? czy w obudowie z alu powstają jakieś wybrzuszenia ?
Jeżeli tak to jak je usunąć, przecież żaden środek tego nie usunie a szlif chyba nie wchodzi w rachubę :?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group