Colt - Ogólne - historia silników CA4A CA1A CA5A
Anonymous - 22-01-2008, 22:13 Temat postu: historia silników CA4A CA1A CA5A Witam serdecznie!
Mam pytanie do Was - forumowicze, jaka jest historia silników w Mitsubishi Coltach?? Szukając w internecie dowiedziałem się, że silniki CA4A I CA1A są konstrukcjami HYUNDAI'a (http://pl.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Colt) a silnik o pojemności 1,6 jest modyfikacją pierwotnej konstrukcji 1,5.
Jak wygląda kwestia 1,8 CA5A?? Jest to konstrukcja Mitsubishi??
Z góry dzięki za rzetelne odpowiedzi, pozdrawiam!
Jogurt - 22-01-2008, 22:31
z tego co ja wiem to hyundai korzystal z technologii mitsu a nie odwrotnie
Marcin-Krak - 22-01-2008, 22:40
Cytat: | z tego co ja wiem to hyundai korzystal z technologii mitsu a nie odwrotnie |
Mam podobne zdanie.
nafta, tak nawet na chłopski rozum - jakie osiągnięcia w motoryzacji ma Mitsu, a jakie Hyundai
Koreańczycy w tamtych czasach, to się dopiero uczyli tak naprawdę motoryzacji i zbierali do swoich aut części i doświadczenia z japońskich aut.
harpagan - 22-01-2008, 22:44
Co to za bzdury w tym artykule
Rozwiercone 1.5, obecnie 3 generacja colta ... to nie wymaga komentarza
Anonymous - 22-01-2008, 22:51
Marcin-Krak napisał/a: | nafta, tak nawet na chłopski rozum - jakie osiągnięcia w motoryzacji ma Mitsu, a jakie Hyundai | Na chlopski rozum to Hyundai jak koncern ma przeogromne osiagniecia w ogolnie rozumianym przemysle azjatyckim i swiatowym a w tym także w motoryzacji. Nie chce porównywać samochodów czy renomy marek, tylko dowiedziec sie kto obmyslil tak fajne silniki
Bartek - 22-01-2008, 23:00
Artykuł w wiki to stek TOTALNYCH bzdur napisanych przez jakiegoś napalonego Hunajomaniaka........
Np.
1. 1.5 i 1.6 różnią się mniej więcej tym czym się różni krzesło od krzesła elektrycznego..... nie znajdziesz w tych konstrukcjach 2 zbieżnych elementów.......
Anonymous - 22-01-2008, 23:06
Bartek napisał/a: | 1.5 i 1.6 różnią się mniej więcej tym czym się różni krzesło od krzesła elektrycznego..... nie znajdziesz w tych konstrukcjach 2 zbieżnych elementów | A to ciekawe, bo reszta forumowiczow twierdzi ze te silniki to praktycznie te same konstrukcje, i ze hyundai mial licencje na silniki mitsu (co przeczy temu artykulowi, ale moze bylo na odwrot), wiec Ciebie nie rozumiem... Kolejny, ktory nie docenia hyundai'a... a to blad
[ Dodano: 22-01-2008, 23:08 ]
Bartek napisał/a: | 1.5 i 1.6 różnią się mniej więcej tym czym się różni krzesło od krzesła elektrycznego..... nie znajdziesz w tych konstrukcjach 2 zbieżnych elementów....... |
Nie znajde zbieznych elementow... hmmm a to w takim razie czym roznia sie te jednostki?? znam dobrze jedna i druga i sa bardzo zbiezne... pomijajac uklad zasilania
Jogurt - 22-01-2008, 23:18
1.5 w hulatajach to licencja 4g15. chodzi mi o auta montowane w latach 90tych przez hyunadya. tekst z wikipedii czytalem juz ponad rok temu. caly czas wisza te bzdety a ludzie czytaja...
Bartek - 22-01-2008, 23:48
hoodzix, 4g15 i 4g92?????? Podobne mają jedynie pokrywy zaworów i taki napis "Mitsubishi" czy jakoś tak
Uwierz mi, znam każdą najmniejszą śrubkę w obu konstrukcjach.......
Hugo - 22-01-2008, 23:52
hoodzix napisał/a: | hyundai mial licencje na silniki mitsu (co przeczy temu artykulowi, ale moze bylo na odwrot) | Hyundai w czasach gdy raczkował w branży samochodowej brał silniki "żywcem" od Mitsubishi. Później na tyle się rozwinął, że potrafił poskładać silnik korzystając z podzespołów kilku azjatyckich koncernów samochodowych. hoodzix napisał/a: | Kolejny, ktory nie docenia hyundai'a... a to blad | Dziwnie rozumujesz kolego, jeśli z postu Bartka wyczytałeś słowa drwiny pod adresem Hyundai'a .
[ Dodano: 22-01-2008, 23:54 ]
hoodzix napisał/a: | to w takim razie czym roznia sie te jednostki?? znam dobrze jedna i druga i sa bardzo zbiezne... pomijajac uklad zasilania | A ja bym powiedział, że układ zasilania jest identyczny
|
|
|