To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9 DID] - terkotanie w przednim prawym kole

Anonymous - 25-01-2008, 22:50
Temat postu: [Cari 1.9 DID] - terkotanie w przednim prawym kole
Witam

Ostatnio zauważyłem, że przy maksymalnie skręconej kierownicy w lewo lub w prawo na wstecznym biegu słychać wyraźne terkotanie dochodzące z prawego przedniego koła. Terkotanie to o wiele słabsze występuje tez przy ruszaniu do przodu. Przy jeździe na wprost i po mniejszym łuku dźwięk nie występuje.

Miał ktoś coś podobnego i jest w stanie wskazać konkretną przyczynę (przegub, zabierak, inne cholerstwo)?? i czy grozi to rozkraczeniem się na drodze, tzn. czekać aż się pogorszy czy interweniować już?

Dzięki za pomoc
Arthus

Anonymous - 25-01-2008, 22:54

arthus napisał/a:

Miał ktoś coś podobnego i jest w stanie wskazać konkretną przyczynę...przegub

slawek st - 25-01-2008, 23:10

Miałem podobne objawy w Golfie i po dokładnym osłuchaniu wyszło że to lużny pasek na pompie wspomagania. Dźwięk dochodził podobnie jak z koła. Może tak jest i u Ciebie. Jeżeli pasek jest naciągnięty to chyba jednak przgub. Lepiej wymienić bo może się rozlecieć i to w czasie jazdy.
Anonymous - 26-01-2008, 18:49

przegub najlepiej sprawdzisz skrecajac kolami obojetnie w ktora strone i szybko rusz do przodu lub tylu- bedzie terkotal -tylko nie rob zrywa wtedy go najlepiej wyczujesz jesli bedzie mial obciazenie
turek61 - 26-01-2008, 19:19

Już to przeszedłem - Przegub .

http://www.mitsubishi-gra...ghlight=przegub
http://www.mitsubishi-gra...ghlight=przegub

A tu moja historia z przegubem.Może dowiesz sie czegoś co sie przyda.
http://www.mitsubishi-gra...er=asc&start=30

Anonymous - 01-02-2008, 15:17

Witam

Kurcze flak. Obdzwoniłem gdzie się da i nie ma przegubu do mojego samochodu :twisted: - wszyscy bezradnie rozkładają ręce. Japaneze zamawiał takie w listopadzie i nie ma do dzisiaj, a ja nie mam czym jeździć :(

Może ktoś kupował ostatnio albo da mi kolejne namiary gdzie może będzie. Potrzebuje do:
- Mitsubishi Carisma 1.9 DI-D
- przegub prawy zewnętrzny
- ilość zębów zewnętrznych od koła: 26
- ilość zębów wewnętrznych od koła: 33
- obręcz ABS: 43

Potrzebuję kompletu czyli z obręczą ABS. Mechanik poprzedniego właściciela wzniósł się na wyżyny swoich umiejętności i gumową osłonę założył brudną z wodą i piachem i wszystko mi skorodowało.

---
Udało mi się znaleźć producenta i numer katalogowy zamiennika: Spidan, 0.020621. Niestety samego przegubu nikt nie ma. Jeśli ktoś zna jakieś namiary na sklepy lub cokolwiek będę wdzięczny.

Pozdrawiam
Arthus

turek61 - 01-02-2008, 22:50

arthus napisał/a:
- przegub prawy zewnętrzny
- ilość zębów zewnętrznych od koła: 26
- ilość zębów wewnętrznych od koła: 33
- obręcz ABS: 43

rozumiem, że rozebrałeś swój i policzyłeś a nie sugerowałeś sie katalogami.
A dzwoniłeś do sprzedawcy z allegro, którego wcześniej podałem ?
Cytat:
Pozdrawiam,
Marcin Szymczak
AuToTech Wroc

albo tu:
http://www.przeguby.pl/
jeżeli też nici zapytam w sklepie u siebie gdzie maja trochę nietypowych rzeczy ale nic nie obiecuję...

[ Dodano: 01-02-2008, 23:11 ]
Jeżeli sie nie pomyliłeś to rzeczywiście masz problem bo wszystkie jakie znalazłem przeguby do Cari mają 25 zębów zewnętrznych :|

Anonymous - 02-02-2008, 02:08

Witam

turek61 napisał/a:

rozumiem, że rozebrałeś swój i policzyłeś a nie sugerowałeś sie katalogami.

dokładnie tak

turek61 napisał/a:

A dzwoniłeś do sprzedawcy z allegro, którego wcześniej podałem ?
Marcin Szymczak
AuToTech Wroc
albo tu:
http://www.przeguby.pl/

W pierwszym zrobili mi nadzieję, ale ostatecznie nic z tego nie wyszło,
a w drugim usłyszałem "nie ma i nie będzie - niech się Pan nie łudzi" :)

turek61 napisał/a:

jeżeli też nici zapytam w sklepie u siebie gdzie maja trochę nietypowych rzeczy ale nic nie obiecuję...
[ Dodano: 01-02-2008, 23:11 ]
Jeżeli sie nie pomyliłeś to rzeczywiście masz problem bo wszystkie jakie znalazłem przeguby do Cari mają 25 zębów zewnętrznych :|


Dzięki za fatygę. Mechanik objaśnił mi, że w modelu z silnikiem 115 KM są grubsze półosie i dlatego są inne przeguby.

W jednym ze sklepów usłyszałem również, że takie przeguby są w zasadzie tylko w tym modelu - taka mała egzotyka żeby nie było nudno.

Ostatnia moja nadzieja to przeguby Spidan - są w ich katalogach i jak nie dostane u nas, to mam jeszcze znajomych za zachodnią granicą - może tam da rade kupić.

Jakimś wyjściem jest też próba regeneracji. Tak czy siak musze się zaprzyjaźnić z miejską komunikacją na 1-2 tygodnie :cry:

Przyznam się szczerze, że jak na część która często się psuje (i to w zasadzie w każdym samochodzie wcześniej czy później trzeba wymienić) to polityka Mitsubishi jest skandaliczna. Równie dobrze zamiast wymiany uszkodzonych turbin mogli by oferować całe silniki :evil:

Pozdrawiam
Arthus

turek61 - 02-02-2008, 05:05

arthus napisał/a:
Przyznam się szczerze, że jak na część która często się psuje (i to w zasadzie w każdym samochodzie wcześniej czy później trzeba wymienić) to polityka Mitsubishi jest skandaliczna. Równie dobrze zamiast wymiany uszkodzonych turbin mogli by oferować całe silniki :evil:

rozumiem doskonale Twoje rozgoryczenie gdyż doszedłem dokładnie do takiego samego wniosku szukajac swojego przegubu.
Nawet ASO twierdziło, że nie ma takiego jaki podałem i proponowało montaz z całą półosią za 750 zł. :twisted:

Anonymous - 13-02-2008, 23:45

Epilog :)

Moja przygoda z przegubem zaczęła się 25.01 a skończyła dzisiaj po 19 dniach :twisted: . Przeżyłem moc wrażeń i huśtawek nastrojów :) . Samochód oczywiście przez cały czas stał na kołkach i się kurzył :)

Parę przydatnych informacji dla nieszczęśników w podobnej sytuacji:
- jeśli masz Cari DI-D po liftingu (ja mam z 2001 roku) z silnikiem 115 KM i poczujesz, że twój przegub się kończy natychmiast staraj się załatwić nowy bo są z tym problemy,
- jeśli masz auto j.w., prawdopodobnie przegub ma 26 zębów zewnętrznych, 33 zębów wewnętrznych i 43 ABS - a to oznacza nic innego jak "przegub niestandardowy". Ale dla pewności musisz zdjąć przegub i je policzyć!!!
- za przegubem wydzwoniłem całą Polskę, począwszy od Japaneze, a skończywszy na googlach pod hasłami części do aut japońskich - wszędzie słyszałem "nie ma i nie będzie bo niestandardowe"
- kiedy straciłem już nadzieję, trafiłem do hurtowni Inter Cars - wprawdzie nie mieli od ręki ale mieli zamówione i czekali na dostawę - i odziwo rzeczywiście po paru dniach cały szczęśliwy tuliłem do siebie nowiutki niestandardowy przegub. Uwagi co do sklepu: dodzwonić się do handlowców z pytaniem o części to jest koszmar i rzecz prawie niewykonalna (spędziłem w sumie około 1,5 h kręcąc numer i modląc się żeby ktoś odebrał albo nie było zajęte), na zapytanie o część za pomocą formularza ze strony odpowiedzi się nie doczekałem. Żeby nie było tak okropnie, mają bardzo dobrą bazę części - wyszukiwarka dział sprawnie, a opis części, zamienników itp jest imponujący,
- dla szukających tego konkretnego przegubu nr katalogowy Mitsubishi to MR912135, a zamiennik który dostałem jest firmy Spidan i jego nr katalogowy to 0.020621.
- w Inter Cars przegub kosztował około 330 pln ale mam wrażenie, że marża jest złodziejsko wysoka. Tranzakcja przez sklep internetowy przebiegła bezproblemowo,
- pytając sprzedawców o ten przegub nie dajcie się zwieść ich optymizmowi że są dostępne bez problemu - trzeba podać zawsze ilości zębów.

Pozdrawiam
Arthus

hermeth - 05-04-2010, 10:25

Co do ilości zębów w przegubie (chodzi mi głównie o wewnętrzny): Czy ktoś ma dane na temat ich ilości w poszczególnych modelach carismy I gen?
Np.: ile zębów mają wersje 1.6, 1.8, 1.9D, GDI, MSX, a nawet volvo V/S40?
Mam właśnie MSX i nie wiem czy półoś z przegubem podejdzie z innej wersji, czy jest jakaś nietypowa?
Dzięki z góry za każde info.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group