Carisma - Techniczne - [Cari 1.9 DID] - terkotanie w przednim prawym kole
Anonymous - 25-01-2008, 22:50 Temat postu: [Cari 1.9 DID] - terkotanie w przednim prawym kole Witam
Ostatnio zauważyłem, że przy maksymalnie skręconej kierownicy w lewo lub w prawo na wstecznym biegu słychać wyraźne terkotanie dochodzące z prawego przedniego koła. Terkotanie to o wiele słabsze występuje tez przy ruszaniu do przodu. Przy jeździe na wprost i po mniejszym łuku dźwięk nie występuje.
Miał ktoś coś podobnego i jest w stanie wskazać konkretną przyczynę (przegub, zabierak, inne cholerstwo)?? i czy grozi to rozkraczeniem się na drodze, tzn. czekać aż się pogorszy czy interweniować już?
Dzięki za pomoc
Arthus
Anonymous - 25-01-2008, 22:54
arthus napisał/a: |
Miał ktoś coś podobnego i jest w stanie wskazać konkretną przyczynę...przegub |
slawek st - 25-01-2008, 23:10
Miałem podobne objawy w Golfie i po dokładnym osłuchaniu wyszło że to lużny pasek na pompie wspomagania. Dźwięk dochodził podobnie jak z koła. Może tak jest i u Ciebie. Jeżeli pasek jest naciągnięty to chyba jednak przgub. Lepiej wymienić bo może się rozlecieć i to w czasie jazdy.
Anonymous - 26-01-2008, 18:49
przegub najlepiej sprawdzisz skrecajac kolami obojetnie w ktora strone i szybko rusz do przodu lub tylu- bedzie terkotal -tylko nie rob zrywa wtedy go najlepiej wyczujesz jesli bedzie mial obciazenie
turek61 - 26-01-2008, 19:19
Już to przeszedłem - Przegub .
http://www.mitsubishi-gra...ghlight=przegub
http://www.mitsubishi-gra...ghlight=przegub
A tu moja historia z przegubem.Może dowiesz sie czegoś co sie przyda.
http://www.mitsubishi-gra...er=asc&start=30
Anonymous - 01-02-2008, 15:17
Witam
Kurcze flak. Obdzwoniłem gdzie się da i nie ma przegubu do mojego samochodu - wszyscy bezradnie rozkładają ręce. Japaneze zamawiał takie w listopadzie i nie ma do dzisiaj, a ja nie mam czym jeździć
Może ktoś kupował ostatnio albo da mi kolejne namiary gdzie może będzie. Potrzebuje do:
- Mitsubishi Carisma 1.9 DI-D
- przegub prawy zewnętrzny
- ilość zębów zewnętrznych od koła: 26
- ilość zębów wewnętrznych od koła: 33
- obręcz ABS: 43
Potrzebuję kompletu czyli z obręczą ABS. Mechanik poprzedniego właściciela wzniósł się na wyżyny swoich umiejętności i gumową osłonę założył brudną z wodą i piachem i wszystko mi skorodowało.
---
Udało mi się znaleźć producenta i numer katalogowy zamiennika: Spidan, 0.020621. Niestety samego przegubu nikt nie ma. Jeśli ktoś zna jakieś namiary na sklepy lub cokolwiek będę wdzięczny.
Pozdrawiam
Arthus
turek61 - 01-02-2008, 22:50
arthus napisał/a: | - przegub prawy zewnętrzny
- ilość zębów zewnętrznych od koła: 26
- ilość zębów wewnętrznych od koła: 33
- obręcz ABS: 43 |
rozumiem, że rozebrałeś swój i policzyłeś a nie sugerowałeś sie katalogami.
A dzwoniłeś do sprzedawcy z allegro, którego wcześniej podałem ?
Cytat: | Pozdrawiam,
Marcin Szymczak
AuToTech Wroc |
albo tu:
http://www.przeguby.pl/
jeżeli też nici zapytam w sklepie u siebie gdzie maja trochę nietypowych rzeczy ale nic nie obiecuję...
[ Dodano: 01-02-2008, 23:11 ]
Jeżeli sie nie pomyliłeś to rzeczywiście masz problem bo wszystkie jakie znalazłem przeguby do Cari mają 25 zębów zewnętrznych
Anonymous - 02-02-2008, 02:08
Witam
turek61 napisał/a: |
rozumiem, że rozebrałeś swój i policzyłeś a nie sugerowałeś sie katalogami. |
dokładnie tak
turek61 napisał/a: |
A dzwoniłeś do sprzedawcy z allegro, którego wcześniej podałem ?
Marcin Szymczak
AuToTech Wroc
albo tu:
http://www.przeguby.pl/ |
W pierwszym zrobili mi nadzieję, ale ostatecznie nic z tego nie wyszło,
a w drugim usłyszałem "nie ma i nie będzie - niech się Pan nie łudzi"
turek61 napisał/a: |
jeżeli też nici zapytam w sklepie u siebie gdzie maja trochę nietypowych rzeczy ale nic nie obiecuję...
[ Dodano: 01-02-2008, 23:11 ]
Jeżeli sie nie pomyliłeś to rzeczywiście masz problem bo wszystkie jakie znalazłem przeguby do Cari mają 25 zębów zewnętrznych |
Dzięki za fatygę. Mechanik objaśnił mi, że w modelu z silnikiem 115 KM są grubsze półosie i dlatego są inne przeguby.
W jednym ze sklepów usłyszałem również, że takie przeguby są w zasadzie tylko w tym modelu - taka mała egzotyka żeby nie było nudno.
Ostatnia moja nadzieja to przeguby Spidan - są w ich katalogach i jak nie dostane u nas, to mam jeszcze znajomych za zachodnią granicą - może tam da rade kupić.
Jakimś wyjściem jest też próba regeneracji. Tak czy siak musze się zaprzyjaźnić z miejską komunikacją na 1-2 tygodnie
Przyznam się szczerze, że jak na część która często się psuje (i to w zasadzie w każdym samochodzie wcześniej czy później trzeba wymienić) to polityka Mitsubishi jest skandaliczna. Równie dobrze zamiast wymiany uszkodzonych turbin mogli by oferować całe silniki
Pozdrawiam
Arthus
turek61 - 02-02-2008, 05:05
arthus napisał/a: | Przyznam się szczerze, że jak na część która często się psuje (i to w zasadzie w każdym samochodzie wcześniej czy później trzeba wymienić) to polityka Mitsubishi jest skandaliczna. Równie dobrze zamiast wymiany uszkodzonych turbin mogli by oferować całe silniki |
rozumiem doskonale Twoje rozgoryczenie gdyż doszedłem dokładnie do takiego samego wniosku szukajac swojego przegubu.
Nawet ASO twierdziło, że nie ma takiego jaki podałem i proponowało montaz z całą półosią za 750 zł.
Anonymous - 13-02-2008, 23:45
Epilog
Moja przygoda z przegubem zaczęła się 25.01 a skończyła dzisiaj po 19 dniach . Przeżyłem moc wrażeń i huśtawek nastrojów . Samochód oczywiście przez cały czas stał na kołkach i się kurzył
Parę przydatnych informacji dla nieszczęśników w podobnej sytuacji:
- jeśli masz Cari DI-D po liftingu (ja mam z 2001 roku) z silnikiem 115 KM i poczujesz, że twój przegub się kończy natychmiast staraj się załatwić nowy bo są z tym problemy,
- jeśli masz auto j.w., prawdopodobnie przegub ma 26 zębów zewnętrznych, 33 zębów wewnętrznych i 43 ABS - a to oznacza nic innego jak "przegub niestandardowy". Ale dla pewności musisz zdjąć przegub i je policzyć!!!
- za przegubem wydzwoniłem całą Polskę, począwszy od Japaneze, a skończywszy na googlach pod hasłami części do aut japońskich - wszędzie słyszałem "nie ma i nie będzie bo niestandardowe"
- kiedy straciłem już nadzieję, trafiłem do hurtowni Inter Cars - wprawdzie nie mieli od ręki ale mieli zamówione i czekali na dostawę - i odziwo rzeczywiście po paru dniach cały szczęśliwy tuliłem do siebie nowiutki niestandardowy przegub. Uwagi co do sklepu: dodzwonić się do handlowców z pytaniem o części to jest koszmar i rzecz prawie niewykonalna (spędziłem w sumie około 1,5 h kręcąc numer i modląc się żeby ktoś odebrał albo nie było zajęte), na zapytanie o część za pomocą formularza ze strony odpowiedzi się nie doczekałem. Żeby nie było tak okropnie, mają bardzo dobrą bazę części - wyszukiwarka dział sprawnie, a opis części, zamienników itp jest imponujący,
- dla szukających tego konkretnego przegubu nr katalogowy Mitsubishi to MR912135, a zamiennik który dostałem jest firmy Spidan i jego nr katalogowy to 0.020621.
- w Inter Cars przegub kosztował około 330 pln ale mam wrażenie, że marża jest złodziejsko wysoka. Tranzakcja przez sklep internetowy przebiegła bezproblemowo,
- pytając sprzedawców o ten przegub nie dajcie się zwieść ich optymizmowi że są dostępne bez problemu - trzeba podać zawsze ilości zębów.
Pozdrawiam
Arthus
hermeth - 05-04-2010, 10:25
Co do ilości zębów w przegubie (chodzi mi głównie o wewnętrzny): Czy ktoś ma dane na temat ich ilości w poszczególnych modelach carismy I gen?
Np.: ile zębów mają wersje 1.6, 1.8, 1.9D, GDI, MSX, a nawet volvo V/S40?
Mam właśnie MSX i nie wiem czy półoś z przegubem podejdzie z innej wersji, czy jest jakaś nietypowa?
Dzięki z góry za każde info.
|
|
|