Carisma - Techniczne - CARISMA DID 2001 TURBINA?
Anonymous - 26-01-2008, 20:35 Temat postu: CARISMA DID 2001 TURBINA? OD WCZORAJ COŚ NIEDOBREGO DZIEJE SIĘ Z MOIM AUTEM, MIANOWICIE KIEDY PRZYSPIESZAM SŁYSZĘ GŁOŚNE SYCZENIE TAK JAKBY WENTYLATOR CHODZIŁ NA NAJWYŻSZYM OBROCIE KIEDY ZWALNIAM PONIŻEJ 2 TYS OBROTÓW LUB WRZUCAM NA LUZ TO SYCZENIE ZANIKA. PODEJRZEWAM ŻE COŚ SIĘ DZIEJE Z TURBINĄ. MIAŁ KTOŚ JUŻ TAKI PRZYPADEK, TO COŚ POWAŻNEGO? DZIĘKI ZA POMOC
Anonymous - 26-01-2008, 21:13
na twoim miejscu zaczalbym od sprawdzenia szczelnosci ukladu,
jak zachowuje sie auto: slabiej przyszpiesza? kopci z rury?
Anonymous - 26-01-2008, 21:45
PRZYSPIESZA SLABIEJ, NIE KOPCI
kielurkk - 26-01-2008, 22:02
sprawdz szczelność (jak radzi arturro) może wąż dolotowy gdzieś "przepuszcza" na opaskach lub jest pęknięty obejrzyj też intercooler
i wyłącz CAPS LOCKA
Anonymous - 26-01-2008, 22:09
ok wyłączyłem capslocka:)) dzieki za wskazówki. dokładnie w którym miejscu znajduje się intercooler?
Robson86 - 26-01-2008, 23:24
| MARCELUS napisał/a: | | dokładnie w którym miejscu znajduje się intercooler? |
łączy sie z turbina grubym wężem
Pozdroo
kielurkk - 27-01-2008, 13:25
intercoolera masz w lewym nadkolu jakbyś patrzył przez kratkę lewego halogenu to go zobaczysz. Dojście do niego jest najlepsze od spodu między zderzakiem a nadkolem platikowym. Spróbuj na odpalonym silniku dodając gazu (pod obciążeniem byłoby lepiej słyszalne ale cóż nie będziesz jechał pod samochodem ) słuchać skąd dochodzi syczenie i ewentualnie jeśli to możliwe przykładaj ręką do elementów łączących się czy nie "wieje"
Pieniek - 27-01-2008, 15:43
MMARCELUS ma DID-a a więc intercooler jest centralnie z przodu między reflektorami przed chłodnicą główną i jest takich samych wymiarów jak ona. Doloty są od góry i od dołu w jego środkowej części.
kielurkk - 27-01-2008, 18:46
a no tak sorki niedopatrzenie
oozz - 29-01-2008, 09:52
Podobne objawy w Borze okazały się dziurką w rurce (podobno przy uszkodzeniu turbiniy kopci).
Trzymam kciuki-wszak rurki tańsze.
Pozdrawiam,
Marek
Anonymous - 25-03-2008, 10:01
| oozz napisał/a: | | (podobno przy uszkodzeniu turbiniy kopci). |
Zgadza się. Kopci bardzo mocno na biało a do tego bierze bardzo dużo oleju. W moim przypadku olej pojawiał się przy wylocie rury wydechowej (ale ja turbinę miałem kompletnie padniętą i jeszcze na niej jeździłem).
Anonymous - 26-03-2008, 20:15
miałem podobny problem co MARCELUS pojawiało się syczenie po przekroczeniu 2500 obrotów, po krótkich oględzinach pod maską okazało się, że zsunął się wąż dolotowy intercoolera po stronie silnika w wyniku dziwnym trafem poluzowanej opaski po dokręceniu opaski wszystko jest git misio śmiga aż miło
Anonymous - 27-03-2008, 23:51
Witam mam ten sam problem co kolega.
było dobrze nie szalałem odpalam auto i od 2500 obrotów zaczyna mi strasznie syczeć w najbardziej słysze to w lewym wywiewie nie chce wchodzić na obroty męczy się .... przygazuje na luzie to czarny dym z tłumika leci czy to może być turbo? ostatnio był w reperowany....
saphire - 28-03-2008, 13:51
Jeśli nie rozszczelnił ci się gdzieś dolot (to syczenie) to czarny dym z rury źle świadczy o tej turbawce.
Anonymous - 29-03-2008, 16:17
wszystko jest juz ok. Kolanko zbrojone ktore prowadzi do turbiny te na dole bylo dziurawe za nowe w serwisie sobie życzą 250zl;( troche drogo wiec okleiłem to taśmą zbrojoną zobaczymy ile pochodzi na tym jak narazie rozgladam musze cos wykminic.Wiecie gdzie kupie taniej takie gumowe kolanko?
|
|
|