To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - CARISMA DID 2001 TURBINA?

Anonymous - 26-01-2008, 20:35
Temat postu: CARISMA DID 2001 TURBINA?
OD WCZORAJ COŚ NIEDOBREGO DZIEJE SIĘ Z MOIM AUTEM, MIANOWICIE KIEDY PRZYSPIESZAM SŁYSZĘ GŁOŚNE SYCZENIE TAK JAKBY WENTYLATOR CHODZIŁ NA NAJWYŻSZYM OBROCIE KIEDY ZWALNIAM PONIŻEJ 2 TYS OBROTÓW LUB WRZUCAM NA LUZ TO SYCZENIE ZANIKA. PODEJRZEWAM ŻE COŚ SIĘ DZIEJE Z TURBINĄ. MIAŁ KTOŚ JUŻ TAKI PRZYPADEK, TO COŚ POWAŻNEGO? DZIĘKI ZA POMOC
Anonymous - 26-01-2008, 21:13

na twoim miejscu zaczalbym od sprawdzenia szczelnosci ukladu,
jak zachowuje sie auto: slabiej przyszpiesza? kopci z rury?

Anonymous - 26-01-2008, 21:45

PRZYSPIESZA SLABIEJ, NIE KOPCI
kielurkk - 26-01-2008, 22:02

sprawdz szczelność (jak radzi arturro) może wąż dolotowy gdzieś "przepuszcza" na opaskach lub jest pęknięty obejrzyj też intercooler

i wyłącz CAPS LOCKA :)

Anonymous - 26-01-2008, 22:09

ok wyłączyłem capslocka:)) dzieki za wskazówki. dokładnie w którym miejscu znajduje się intercooler?
Robson86 - 26-01-2008, 23:24

MARCELUS napisał/a:
dokładnie w którym miejscu znajduje się intercooler?

łączy sie z turbina grubym wężem
Pozdroo

kielurkk - 27-01-2008, 13:25

intercoolera masz w lewym nadkolu jakbyś patrzył przez kratkę lewego halogenu to go zobaczysz. Dojście do niego jest najlepsze od spodu między zderzakiem a nadkolem platikowym. Spróbuj na odpalonym silniku dodając gazu (pod obciążeniem byłoby lepiej słyszalne ale cóż nie będziesz jechał pod samochodem :) ) słuchać skąd dochodzi syczenie i ewentualnie jeśli to możliwe przykładaj ręką do elementów łączących się czy nie "wieje"
Pieniek - 27-01-2008, 15:43

MMARCELUS ma DID-a a więc intercooler jest centralnie z przodu między reflektorami przed chłodnicą główną i jest takich samych wymiarów jak ona. Doloty są od góry i od dołu w jego środkowej części.
kielurkk - 27-01-2008, 18:46

a no tak sorki niedopatrzenie :oops:
oozz - 29-01-2008, 09:52

Podobne objawy w Borze okazały się dziurką w rurce (podobno przy uszkodzeniu turbiniy kopci).
Trzymam kciuki-wszak rurki tańsze.
Pozdrawiam,
Marek

Anonymous - 25-03-2008, 10:01

oozz napisał/a:
(podobno przy uszkodzeniu turbiniy kopci).

Zgadza się. Kopci bardzo mocno na biało a do tego bierze bardzo dużo oleju. W moim przypadku olej pojawiał się przy wylocie rury wydechowej (ale ja turbinę miałem kompletnie padniętą i jeszcze na niej jeździłem).

Anonymous - 26-03-2008, 20:15

miałem podobny problem co MARCELUS pojawiało się syczenie po przekroczeniu 2500 obrotów, po krótkich oględzinach pod maską okazało się, że zsunął się wąż dolotowy intercoolera po stronie silnika w wyniku dziwnym trafem poluzowanej opaski :lol: po dokręceniu opaski wszystko jest git :wink: misio śmiga aż miło :lol:
Anonymous - 27-03-2008, 23:51

Witam mam ten sam problem co kolega.
było dobrze nie szalałem odpalam auto i od 2500 obrotów zaczyna mi strasznie syczeć w najbardziej słysze to w lewym wywiewie nie chce wchodzić na obroty męczy się .... przygazuje na luzie to czarny dym z tłumika leci czy to może być turbo? ostatnio był w reperowany....

saphire - 28-03-2008, 13:51

Jeśli nie rozszczelnił ci się gdzieś dolot (to syczenie) to czarny dym z rury źle świadczy o tej turbawce.
Anonymous - 29-03-2008, 16:17

wszystko jest juz ok. Kolanko zbrojone ktore prowadzi do turbiny te na dole bylo dziurawe za nowe w serwisie sobie życzą 250zl;( troche drogo wiec okleiłem to taśmą zbrojoną zobaczymy ile pochodzi na tym jak narazie rozgladam musze cos wykminic.Wiecie gdzie kupie taniej takie gumowe kolanko?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group