[96-02]Lancer CK0 - szarpanie i slabe przyspieszenie
lukasz921 - 26-01-2008, 22:59 Temat postu: szarpanie i slabe przyspieszenie Witam,
Dwukrotnie miałem sytuacje że jadąc podczas ostrego deszczu samochód coś słabo przyspieszal i w dodatku podczas dodawania gazu czuć było lekkie szarpanie. Wydaje mi się że woda dostaje się pod maske i coś tam może zamoknąć . Przyczyną może byc brak oslony silnika ? Po jakims czasie i jezdzie przy mniejszym deszczu bylo ok. Pytania:
- jaki element moze byc tak wrazliwy na wode ? bo mniemam ze to ma zwiazek z woda lub wilgocia ?
- czy warto zalozyc oslone silnika ? mechanik mi mowil ostatnio ze podobno podchodzi po niewielkich przerobkach oslona z carismy do 99 r.
Pozdrawiam
Lukasz921
Anonymous - 26-01-2008, 23:17
Łukasz z założenia projektantów ten samochód nie ma osłony silnika więc musisz sie liczyć z tym że jak ją założysz może nie być odpowiedniego chłodzenia i cyrkulacji powietrza pod maską ................... może na kablach jest jakieś przebicie
Hugo - 27-01-2008, 07:06
dm17 napisał/a: | Łukasz z założenia projektantów ten samochód nie ma osłony silnika | Ale od kół chyba są jakieś osłony, nie? Jeśli są, a jak lukasz921 jej nie ma to na 100% jest to przyczyną problemów. Wiem bo sam przez to przeszedłem. Jadąc w potwornej ulewie bez osłony prawego koła, auto zaczęło przerywać, szarpać i zgasło. Otworzyłem maskę i zobaczyłem wodę na kopułce aparatu. Poczekałem 10 min. i jechałem normalnie. Po zakupie osłony mogę w największym deszczu i po największych kałużach zapier..... jak mi się chce i nawet nie szarpnie.
[ Dodano: 27-01-2008, 07:07 ]
lukasz921 napisał/a: | - jaki element moze byc tak wrazliwy na wode ? | J/w kopułka aparatu i kable WN.
Anonymous - 27-01-2008, 13:45
Jeśli mowa o osłonach od kół to masz 100% racji
Hugo - 27-01-2008, 15:04
dm17 napisał/a: | Jeśli mowa o osłonach od kół to masz 100% racji | Tak mowa o tym.
Anonymous - 27-01-2008, 15:41
No właśnie wydaje mi się że Łukasz nie myśli o osłonie od kół...no ale to On musi tu napisać o co dokładnie mu chodzi
Hugo - 27-01-2008, 16:04
Jeśli ma te osłony od kół i dzieją się takie rzeczy podczas jazdy w deszczu to wymiana kopułki i kabli WN załatwi problem.
Anonymous - 27-01-2008, 19:07
Hugo a jak można sprawdzić wadliwe działanie kopułki
Hugo - 28-01-2008, 12:46
dm17 napisał/a: | Hugo a jak można sprawdzić wadliwe działanie kopułki | Objawy to szarpanie, "strzelanie" po dodaniu gazu, problemy z uruchomieniem silnika, a w ostateczności niemożliwość odpalenia auta.
Jak sprawdzić: odkręcić ją i pod światło zobaczyć czy nie jest pęknięta (często zdarza się to po kilkunastu latach eksploatacji), poza tym sprawdzić czy styki nie są powypalane.
Generalnie ja bym kopułki nie ruszał (u mnie chciałem ją odkręcić, ale musiałbym wyjąć akumulator) jeśli nie ma objawów jak wyżej. Takiej jak oryginalna już nie kupisz.
Anonymous - 05-06-2009, 23:58
Mnie w Lancerze CBO przy wyżej wspomnianych objawach pomogła po prostu wymiana świec na nowe, a też sporo główkowałem czego to może być przyczyna. Obstawiałem sprzęgło itp.
Anonymous - 09-06-2009, 01:04
Witam!
Mam podobny problem od dluzszego czasu, kopulka aparatu kable nowe, swiece nowe, niezaleznie od tego czy jest wilgoc czy jej nie ma, jak za mocno dodam gazu silnik dlawi sie, za chwile zaskoczy, za chwile szarpnie ... nie wiem co to moze byc za przyczyna, mam przygotowany pasek rozrzadu i filtr paliwa,bo moze to musi byc wymienione, jesli to nie elektryka (swiece,aparat,kable WN) to co ?
pozdrawiam
gris
stworek5 - 11-06-2009, 22:26
witam! i również przyłączam sie do pytania, mam Lancera 1300 z 1996r 160tys/km w nowej budce i mam ten sam problem który dotyczy szarpania przy przyspieszaniu na średni "gazie", jak pedał docisnę do końca szarpnie ze dwa razy i pójdzie do przodu bez zastrzeżeń, jak jadę na średnich obrotach na biegu 2 lub 3 jak to w mieście - to trzeba delikatnie przyspieszyć potem zwolnić itd to szarpie, nie mocno ale szarpie i szarpie, zaczyna mi to przeszkadzać. Nie ma zależności czy deszcz czy słoneczna pogoda także zamoknięcie wykluczam, nowe świece, nowe kable wszystko oryginał, moduł i cewka nowa, sonda ok, spalanie w cyklu mieszanym między 7-8l/100km. Jaka może być diagnoza? Filtry? Wtryski? Pompka paliwa?
Anonymous - 06-10-2009, 13:29
Może trochę późna odpowiedź, ale zawsze. Takie zachowanie zapłonu sugeruje uszkodzenie (wylanie) kondensatorów w ECM. Po wymianie na nowe powinny zniknąć objawy szarpanie. Komputer wyciąga się przy odpiętym akumulatorze.
SnowDevil - 09-12-2009, 17:05
Witam, u mnie chyba zaczelo sie robic podobnie.
Jak szybko przyspieszam to potrafi sie zdarzyc ze urywa (szarpie) przyspieszenie. Przyspiesza dobrze ale czasami na ulamek sekundy jakby cos przeskakuje, nie towarzyszy temu zaden dzwiek. Jak np jade wolno i dodam gazu na trojceto zaczyna lekko szarpac. Czy to takie same objawy?
nie jestem ekspertem ale czy to przypadkiem nie wina sprzegla?
Anonymous - 10-12-2009, 11:04
Nie to nie sprzęgło, chyba, że masz problemy z przyspieszaniem na wysokim biegu lub przełączaniem biegów. Oprócz kondensatorów, polecam sprawdzić układ zapłonowy, na pewno świece i kable do wymiany, miałem to samo w swoim CK1 i po wymianie było ok.
|
|
|