Carisma - Techniczne - [1.6 66kW] słabe ogrzewanie i nawiew zimnego powietrza
Anonymous - 27-01-2008, 20:53 Temat postu: [1.6 66kW] słabe ogrzewanie i nawiew zimnego powietrza Mam problemy z ogrzewaniem w Cari.
1. Słabe ogrzewanie w kabinie. Poprawia sie przy wyższych obrotach, ale jak temperatura spadła do -10 to nie było rewelacji.
2. Nawet jak mam włączone ogrzewanie na max to leci mi gdzieś z okolic popielniczki zimne powietrze. Dziwne że jak przełącze na obieg wewnętrzny to problem znika.
Co do pierwszego problemu to jakoś narazie przeżyje ale ten nadmuch zimnego to jest bardzo dokuczliwy.
Moomin - 27-01-2008, 20:57
Uszkodzony termostat?
Matejko - 27-01-2008, 21:01
a plyn w ukladzie chlodzenia masz ??
Anonymous - 27-01-2008, 21:19
tak, mam płyn w zbiorniczku. Jest troche powyzej max ale tak było i jest od kupna samochodu 3 miesiace temu.
Co do termostatu to jest to rozumiem ze on moze byc winny slabego grzania ale to zimne powietrze ktore leci spod popielniczki chociaz z nawiewu leci ciepłe jest dla mnie dziwne.
saphire - 28-01-2008, 08:13
Jeśli lewe kółko przy górnym nawiewie na konsoli środkowej nasz skręcone na max w dół i nadal leci zimne środkiem to ani chybi tylko coś ci się poodpinało w sterowaniu tymi wlotami.
Anonymous - 28-01-2008, 08:47
Jeżeli problem nadal występuje, proponuję uzupełnić płyn w chłodnicy poprzez korek wlewu. W czasie gdy w układzie chłodniczym brakuje znacząco płynu, napełnianie przez zbiorniczek nie działa.
saphire - 28-01-2008, 09:48
Byle by dolewać na zimnym układzie bo odkręcenie korka chłodnicy na gorąco skończy się poparzeniami nierozważnego osobnika. Dodatkowo można odkręcić śrubkę odpowietrzająca układ - jest na metalowym kolanku po prawej stronie silnika od przodu patrząc tam także jest termostat i wtedy dolewać do chłodnicy aż przestaną przez to odpowietrzenie wychodzić bąbelki powietrza. Potem zakręcić dobrze śrubkę, zakorkować chłodnicę i do zbiorniczka dolać tyle by stan na zimno był do kreski max.
karmazyn33 - 10-02-2012, 19:21
A co możne być jak podczas jazdy ogrzewanie działa dobrze tzn leci ciepłe powietrze , a po zatrzymaniu sie na wolnych obrotach zaczyna leciec chłodne powietrze.Dotyczy to carismy 1.8 GDI z 98r , z klima. Niewiem jaka to klima reczna czy automat ale włącza sie jakiś przycisk i jakas sniezynka sie zaświeca, tak mi wytłumaczył kolega którego jest auto.
Czy może być zapowietrzony układ i jak tak to gdzie jest odpowietrznik, czy może odpowietrzanie jest samoczynne?
Hugo - 10-02-2012, 20:39
Układ chłodzenia w tym aucie odpowietrza się sam, moim zdaniem do wymiany w tym przypadku jest termostat, nawet jeśli wskaźnik temperatury pokazuje prawidłowe wartości.
karmazyn33 - 11-02-2012, 09:50
A czy da się jakoś sprawdzić czy termostat jest dobry lub uszkodzony ?i ewentualnie w którym miejscu szukac tego termostatu?
Saqu - 11-02-2012, 10:08
po objawach np. długo się grzeje, na trasie temperatura nie utrzymuje się równo, tylko się waha, maleje,itp.
po powiedzmy 2-3km jak się węże chłodnicy robią oba ciepłe też może wskazywać na termostat,
karmazyn33 - 11-02-2012, 10:29
ok. dzięki a który wężyk powinien być ciepły a który zimny , górny czy dolny, jak to z tymi wężami jest?
Znalazłem na waszym forum też ,że można sprawdzić termostat poprzez wrzucenie go do gorącej wody i powinien się otworzyć a jak woda przestygnie powinien sie zamknąć , dobra to technika sprawdzenia termostatu?- i gdzie szukać termostatu w silniku 1.8 GDI 98r
Hugo - 11-02-2012, 10:39
karmazyn33 napisał/a: | dobra to technika sprawdzenia termostatu?- | Dobra.
Saqu - 11-02-2012, 11:36
tu masz termostat, na tą strzałkę nie patrz.
tylko, żeby go wrzucić do wody to musisz rozebrać, a jak rozbierzesz to już lepiej go wymienić.
karmazyn33 - 11-02-2012, 13:17
dzięki serdeczne za wszelkie info , teraz bedzie łatwiej usunąć wade
|
|
|