To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Niska temperatura silnika

Anonymous - 28-01-2008, 07:04
Temat postu: Niska temperatura silnika
Witam.Mam taki problem,mianowicie posiadam Carisme 1.9 tdrok.prod 1997.Podczas jazdy w mieście auto ma cały czas temperaturę ok.35-40 stopni!!!Myślałem ,że to termostat,ale po wymianie termostatu(nie orginalny)jest tak samo.Dopiero jak się jedzie na trasie z większą prędkością to wskaznik pokazuje ledwo 55-60 stopni i to jest wszystko.Bardzo proszę o pomoc,może ktoś z was miał podobny problem.Pozdrawiam.
Anonymous - 28-01-2008, 07:53

Nie dawno miałem ten sam problem :wink:
1.Disle zawsze się ciężko nagrzewają nie tak jak benzyna
2.Też wymianiłem termostat na "firmowy" i się okazało że jest walnięty -spróbuj sprawdzić
termostat w garnku na kuchence zagotuj wode i zobacz w jakiej się temp otwiera.
3. Wymień płyn na nowy i dobrze odpowietrz układ.
4.Można też włożyć kawałek kartona między chłodnice-powinien się szybciej nagrzać.

pozdrówka

Anonymous - 28-01-2008, 10:15

Cytat:
4.Można też włożyć kawałek kartona między chłodnice-powinien się szybciej nagrzać.

Sory ale takie rozwiazania byly dobre dla zukow i nysek.

Anonymous - 28-01-2008, 10:43

Kupiłem inny termostat(podróba) i dalej to samo,więc raczej to nie to,myślałem,ze może jak nie jest orginalny termostat to to jest przyczyna,ale nie , vril piszesz że to też tobie nie pomogło tz. wymiana termostatu na orginalny.Płyn tez wymieniłem na nowy dalej to samo,nie mam już więcej pomysłu.
Anonymous - 28-01-2008, 11:09

yabadabadoo napisał/a:
Kupiłem inny termostat(podróba) i dalej to samo,więc raczej to nie to,myślałem,ze może jak nie jest orginalny termostat to to jest przyczyna,ale nie , vril piszesz że to też tobie nie pomogło tz. wymiana termostatu na orginalny.Płyn tez wymieniłem na nowy dalej to samo,nie mam już więcej pomysłu.


Chodziło mi oto że w sumie kupiłem dwa termostaty Varnet (podobno dobre) i jeden z nich
był uszkodzony świadczy to o tym że i z fabryki mogą wychodzić nie sprawne termostaty.

a co do kartona to co to komu przeszkadza mi i tak o tej porze wentylator się nie włącza .

@Yabadabadoo - a czy w ogóle dmucha ciepłym powietrzem bo może czujnik temp masz uszkodzony.

Anonymous - 28-01-2008, 15:59

Dmucha tylko,że lekko ciepłeJakby wskaznik był popsuty, to powietrze byłoby gorące,myśle ,że to nie jest wskaznik .Ostatecznie spróbuje wymienić termostat na orginalny w serwisie . tak dla ciekawości to termostat niorginalny kosztuje 30-40 zł,a orginalny 160 zł,Niechciał bym płacić 160 plus wymiana jak to nic nie da i dalej będzie to samo.Ty jak wymieniłeś na inny ORGINALNY to problem zniknął?Pozdrawiam.
Anonymous - 28-01-2008, 18:19

Te ciepłe powietrze to po ilu kilometrach masz ?
Tak jak pisałem wyżej kupiłem najpierw jeden Vernet (podobno markowy) i okazał się walnięty od nowości -sprawdziliśmy z znajomym mechanikiem na kuchence.Poszedłem
wymienili mi na drugi też Vernet (60 zł).Założyliśmy termostat odpaliłem silnik i powoli wlewałem płyn trzymając silnik tak na około 2500-2800 .Po wlaniu tych 6 litrów kiedy płyn już się rozgrzał zaczołem odpowietrzać układ ( przy wejściu wężyków do nagrzewnicy jest taka
nakrętka do odpowietrzania .Teraz po około 10 km ostrej jazdy w środku mam bańke a wskazówka stoi na baczność :mrgreen:

Sprawdź czy jak masz rozgrzany silnik to czy te dwa wężyki co idą do nagrzewnicy są jednakowo ciepłe jeśli nie są to na pewno jest zapowietrzone.

Anonymous - 28-01-2008, 21:16

Ciepłe powietrze nie wiem,ale długo może z 20 min,ale to nawet nie jest ciepłe tylko letnie,jutro sprawdze te węże,dzięki za rady.Pozdrawiam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group