To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tylna belka, wózek, kołyska, sanki, zawieszenie

Anonymous - 29-01-2008, 11:50
Temat postu: [EAxx] Tylna belka, wózek, kołyska, sanki, zawieszenie
Witam wszystkich.
Problem mój polega na tym, że muszę wymienić TYLNE wahacze poprzeczne (te do regulacji zbieżności) w Galu EA5W czyli 2.5 kombi. Podobno nowe produkuje tylko mitsubishi i kosztują ok 500-700pln, natomiast używanych raczej nie można wymontować z belki bez zniszczenia ich ( tak mówi mechanik). Znalazłem całą tylną belkę w dość dobrej cenie i niedaleko ode mnie, ale to jest belka od 2,5 sedan. No i tu moje pytanie: czy można zamontować tą belkę w kombi?? (reszta zawieszenia pozostaje od kombi)
Z góry dziękuję za odp.
ps
Gdyby ktoś miał dojście do samych wahaczy poprzecznych do regulacji zbieżności w dobrych cenach to proszę o link lub kontakt

Anonymous - 29-01-2008, 13:32

nie mam linka pod reka ale koles z allegro ma Gala kombi na klamoty z rozwalonym przodem lekko...
ADAMEX _ adamex5@wp.pl

laser28 napisał/a:
natomiast używanych raczej nie można wymontować z belki bez zniszczenia ich ( tak mówi mechanik)
to dziwne ze sie nie da !? sa przyspawane ?? i z tym Polak sobie poradzi(czytaj auta na cwiartki) ale ja sie nie znam :P
czekoladka_1981 - 29-01-2008, 16:15

cuuube napisał/a:
to dziwne ze sie nie da !? sa przyspawane ??

W zasadzie mozna tak powiedzieć, gdyż nie były ruszane od nowości te do regulacji zbieżności tyłu. :(
http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=11651

Anonymous - 30-01-2008, 09:56

Mój problem jest inny niż w tym temacie.
U mnie śruby do regulacji zbieżności też się zapiekły. Genialny mechanik rozgrzał je palnikiem. Śruby oczywiście puściły, ale tuleje gumowe oczywiście też :( . Więc musze mieć tą belkę.

Anonymous - 01-02-2008, 19:32

Witam
Ja mialem ten sam problem, cielo opony z tylu od wewnetrznej strony, a takze przy wjezdzie w dziure albo na sliskej nawierzchni auto zachowywalo sie niestabilnie . Pojechalem na regulacje zbieznosci, Pan od zbieznosci powiedzial, ze nie moze jej z tylu ustawic bo sruby sa zapieczone. Pojechalem z tym do mechanika. Z jednej strony udalo mu sie rozruszac srube regulacyjna z drugiej powiedzial, ze bez zniszczenia wahacza nie da rady. Znalazlem uzywany na allegro za 150pln w bdb. stanie (nowy zamiennik ok 450pln). Mechanior wyciagnal stary (musial rozgrzewac palnikiem itp.) i zalozyl drugi. Ustawilem zbieznosc i wszystko ok.

Anonymous - 02-02-2008, 13:15

dzięki wszystkim za pomoc. Udało mi się znaleźć całą belkę do kombi (komplet z amorami sprężynami czerwonymi i hamulcami) w bdb stanie za 400 pln. :twisted: :twisted: :twisted: . jeszcze raz dzięki i pozdro dla wszystkich.
Z00m888 - 19-01-2015, 19:50
Temat postu: [EA2A/W 2.0] Wózek zawieszenia tył.
Witam wszystkich.

Z góry przepraszam jak gdzieś już o tym było ale pilnie potrzebuje waszej pomocy.
Zabrałem się dzisiaj za remont tylego zawieszenia, a dokładnie w planie była wymiana wszystkich tulei z gumowych na poliuretany. Powodem tego był uciekający tył na nierównościach i zakrętach. Nie zdiagnozowałem nigdzie żadnych luzów wiec stwierdziłem ze winowajcą jest sparciała guma tulei.
Po częściowej rozbiórce okazało się ze tuleje są w dobrej kondycji, chyba wszystkie są jeszcze oryginalne z numerem MB. Winowajcą prawdopodobnie jest wózek zawieszenia, gdyż jest on dość mocno skorodowany w okolicy wahaczy poprzecznych odpowiadających za zbieżność. Po kilku minutach walki ze śrubami mimośrodowymi posypało się chyba z kilo rdzy a wózek przypomina ser szwajcarski. Jest chyba oczywiste ze nadaje się on tylko do wymiany.
Teraz moje pytanie do was: Czy tylne wózki zawieszenia we wszystkich wersji są jednakowe? Tzn czy występowały różnice pomiędzy wersjami sedan i kombi w zależności od silników i rocznika? Może podpasował by wózek od innego modelu mitsubishi? Pilnie go potrzebuje a w internecie nie ma ze wiele ofert. Jeśli ktoś ma na sprzedaż to proszę o kontakt. Nalepie w woj dolnośląskim lub opolskim. Mój Galant to 2.0 99r. Sport Edition
Pozdrawiam serdecznie.

robertdg - 19-01-2015, 21:15

Belki są jednakowe
OcIeJ - 20-01-2015, 14:38

Sam poszukuje takiego wózka ; ) Będziesz składać to na gumowych tulejach czy na poliuretanie? Sam sie nad poliuretanem zastanawiam, ale troche sie boje że będzie za twardo i za głośno. Jak włożysz poli to daj znać jak to sie sprawdza na codzien ; )
Z00m888 - 29-01-2015, 12:30

Niedawno skończyłem remont tylnego zawieszenia. Założyłem tuleje poli. Nie ma żadnej różnicy w twardości. Auto prowadzi się dużo pewniej i jedzie jak po sznurku. Nie sadze jednak ze jest to zasługa tulei lecz nowego wózka + kąta pochylenia kół + zbieżności. Tuleje mogę polecić z czystym sumieniem lecz upewnij się że masz zużyte bo ja akurat miał wszystkie oryginalne w dobrej kondycji wiec niepotrzebny wydatek. Za wózek zapłaciłem 120 zł był w średniej kondycji. Teraz jest jak nowy i przeżyje auto ;P Przygotuj się od razu na walkę z wahaczami poprzecznymi bo pewnie kupisz belkę razem z nimi. Jedyne rozwiązanie to cięcie piłą szablista. Nie ma co sie z nimi szarpac i walić młotkiem bo uszkodzisz wózek i będziesz w punkcie wyjścia :wink:
artufcb - 16-08-2015, 10:28

Czy tylna belka jest taka sama jak w galancie poprzednim tj 94r td?
robertdg - 16-08-2015, 17:47

Chyba nie było jeszcze nikogo kto by to porównał, katalogowo napewno mają inne symbole także wahacze nie wszystkie są takie same.
Ewcia80 - 09-11-2015, 09:54

Hejka.Nie wiem czy to dobry dział ale chodzi o zawieszenie tylne.Tydzień temu byłam na geometrii.Pochylenie kół tylnych oraz zbiezność tyłu jest prawidlowa.Na tulejkach łacznikach itp nie ma luzów.3 dni temu jechałam z kompletem pasażerów ( 5 osób).Od tego momentu zaczeło mi coś skrzypieć naśpiacych policjantach oraz jak wjezdzam i zjezdzam z kraweznikow.Jak naciskam tylny zderzak to tez skrzypi.Co sie moglo stać?Czy warto pojechać na myjkę i umyć tylne zawieszenie?Można tam coś na te tuleje posamrować?Jak tak to jaki preparat?
adt81 - 09-11-2015, 10:09

Ewcia80 napisał/a:
Hejka.Nie wiem czy to dobry dział ale chodzi o zawieszenie tylne.Tydzień temu byłam na geometrii.Pochylenie kół tylnych oraz zbiezność tyłu jest prawidlowa.Na tulejkach łacznikach itp nie ma luzów.3 dni temu jechałam z kompletem pasażerów ( 5 osób).Od tego momentu zaczeło mi coś skrzypieć naśpiacych policjantach oraz jak wjezdzam i zjezdzam z kraweznikow.Jak naciskam tylny zderzak to tez skrzypi.Co sie moglo stać?Czy warto pojechać na myjkę i umyć tylne zawieszenie?Można tam coś na te tuleje posamrować?Jak tak to jaki preparat?


Obstawiam, że tuleja tylnego wleczonego - one lubią skrzypieć jak stary okręt. Dostaje się piach między gumę a metal i miauczy - można bez obaw o geometrię odkręcić wahacz od strony tulei i oczyścić z piachu te gumowe przekładki pomiędzy nadwoziem a tuleją, ewentualnie przesmarować (ja smarowałem wazeliną techniczną i rok był spokój).

Ewcia80 - 09-11-2015, 10:33

Ten tylny wleczony to jest ten co ma tuleje pzryczepioną do nadwozia?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group