Pajero IV - JAKI OLEJ (skrzyni biegów, mosty, reduktor)
rtvstefan - 03-02-2008, 13:52 Temat postu: JAKI OLEJ (skrzyni biegów, mosty, reduktor) Witam, jaki mam dać olej do ręcznej skrzyni biegów w Pajero I, 87r TD.
Chodzi mi konkretnie o typ, ilość i producenta. Mineralny, czy syntetyczny, a może półsyntetyk? Chodzi o to, żeby były małe opory w niskich temperaturach. Chciałbym ujednolicic, o ile się da i zastosowć do skrzyni i do mostów taki sam olej.
Oraz czy to, że 2 i 3 bieg ciężko wchodzą, to może być skutkiem złego oleju, czy raczej skrzynia nadaje się do remontu?
Oraz pomijając fakt, że oprócz 4 biegu, na pozostałych biegach skrzynia hałasuje.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 07-02-2008, 15:43 ]
Czyżby wszyscy poumierali?
[ Dodano: 26-02-2008, 21:31 ]
Myślę że jeżeli napiszę post pod postem to zauważycie koledzy moi z forum że prosiłem o pomoc w rozwiązaniu tego problemu z moją skrzynią czyli jaki olej do skrzyni ponieważ mam trudnośći w przełanczaniu szczególnie z 3 na 2. Chyba że ten 20-to latek nie wart jest tego to poprostu napiszcie to wyloguę się na zawsze
Pozdrawiam!
Anonymous - 20-03-2008, 11:31
Spoko ja też mam takie auto z 87 roku i szukam części.
Gene - 20-03-2008, 12:03
rtvstefan napisał/a: | Chyba że ten 20-to latek nie wart jest tego to poprostu napiszcie to wyloguę się na zawsze | Bracie spokojnie, ja sie bardzo ciesze, ze na naszym forum sa ludzie, ktorzy posiadaja takie stare klasyki. To autko w swoich czasach bylo rewolucyjnym rozwiazaniem ale z calym szacunkiem chyba nikt nie potrafi naprawiac samochodow przez telefon czy przez forum.
Co do skrzyni biegow to mechanik musi sie przejechac, posluchac, zobaczyc. Jak poczuje, uslyszy i poluka bedzie wiedzial. Najprawdopodobniej padly synchronizatory ale to tylko teoria.
Co do oleum do I jest w dziale download instrukcja urzytkownika 5 min i masz info na dysku. Blagam koledzy troche wysilku. Macie szczescie, ze jest wielki tydzien a ja jestem wierzacy
jaki producent to juz sami zdecydujcie
Anonymous - 20-03-2008, 22:41
Właśnie się zastanawiam nad olejem do silnika Castrol albo Mobil Super.
Natomiast do mostów to zaleję nasz Hipol MF API GL 5.
Tak mi się zdaje.
Anonymous - 20-03-2008, 23:56
E tam Hipol, zalej markowy produkt o tej specyfikacji, jesli chodzi o olej, mam znajomego taxsiarza , który do 3l. 124 leje tego nowego lotosa diesla i mówi, że na nim silnik pracuje najlepiej, może coś w tym jest???
Anonymous - 21-03-2008, 00:30
Właśnie dziś miałem go w rękach. No godne uwagi.
trzeba rozważyć.
rtvstefan - 28-03-2008, 19:00
Witam, dziękuję za odpowiedzi.
Wlałem półsyntetyk do skrzyni i biegi już chodzą OK, a co do tego, że mi szumi na wszystkich biegach oprócz 4 to zastosowałem Ceramizer i czekam na efekty.
PS: CO sądzicie na temat Ceramizerów?
Działa to?
Zastosowałem to do skrzyni i do silnika.
Anonymous - 30-03-2008, 00:22
Do silnika zapodaj Mobil delvac. Silnik w starej pojarze to silnik z kopary. 4D56. Trwała i mało wymagająca konstrucja niezwykle banalna w serwisie ale dobrze zalać ją porządnym olejem do prac ciężkich o wysokiej wytrzymałości. Delvac jest bardzo dobry moim zdaniem.
Co do częsci do pojary jedynki walcie jak w dym. Mogę Wam podac każdą część z numerem fabrycznym włącznie a po tym to już tylko do IC i macie raz dwa w rękach.
Jeśli chodzi o zawias z jedynce mam opanowany do granic możliwości. Zrobiłem już wszystko co się ruszało bo się uparłem, że zrobię sobie genialnego klasyka. Fun z jazdy nie do pobicia
Anonymous - 03-04-2008, 12:15
Witam ponownie.
Mnie akurat chodzi o filtr oleju, powietrza,paliwa oraz bębny hamulcowe na tył i szczęki, oczywiście do Pajero I rok 1987,2.5 Td Long produkcja październik 86, tak napisał Gene, tarcze na przód to już mam.
Pozdro.
[ Dodano: 03-04-2008, 12:17 ]
A jaki dajecie smar do krzyżaków i przegubów.?
Czy może być ŁT43.
Pozdro.
Gene - 04-04-2008, 11:56
ja to nie smaruje ale moj meches od 4x4 powiada: smar do przegubów szary z MoS2 a do wału napędowego STP
Anonymous - 05-04-2008, 01:05
Dobra Delvac to raczej do ciężarówki chyba.
Mobil Super S Turbo Diesel 10W-40. co o tym sądzicie.
Pozdro.
Anonymous - 05-04-2008, 15:21
Witam serdecznie!!!
Jeżeli mogę to powiem o moich doświadczeniach ze skrzynią biegów Pajero 2.6 benzyna 1988r. (wcale nie uważam go za zabytek i jestem z niego bardzo zadowolony(: )
U mnie również skrzynia hałasowała na każdym biegu oprócz czwórki. Po wyjęciu jej z samochodu okazało się żę rozpadło się łożysko w kole zamachowym (trzymające wałek główny skrzyni biegó) i z powodu tego uszkodziło się łożysko w przedniej obudowie na wałku głównym. Koszt łożysk był stosunkowo niewielki, natomiast pracy przy rozbieraniu całe mnóstwo.
Najłatwiejsze z tego wszystkiego było chyba wyjęcie szkrzyni z samochodu(:
Olej jakim zalałem po naprawie skrzynię to Mobilube HD-A 85W-90, ale po około 1.5 - 2 tyś muszę olej ponownie wymienić i wtedy wleję półsyntetyk.
Skrzynia na razie jeszcze cichutko wyję, gdyż jak powiedział zaprzyjaźniony mechanik zęby muszą teraz utrzeć się od nowa.
jeżeli chodzi o ceramizer to zastosowałęm go kiedyś do silnika do opla Astry i nie zauważyłem żadnych pozytywnych efektów, na szcęście negatywnych też nie(:
RTVSTEFAN, jeżeli masz uszkodzone chociaż jedno łożysko w swojej skrzyni to żaden ceramizer ci tego nie naprawi. Szkoda pieniędzy na takie rozwiązania.
Pozdrawiam
rtvstefan - 07-04-2008, 20:53
cień napisał/a: | jeżeli chodzi o ceramizer to zastosowałęm go kiedyś do silnika do opla Astry i nie zauważyłem żadnych pozytywnych efektów, na szcęście negatywnych też nie(: |
Tak coś czułem, że ten Ceramizer to fikcja, ale się w duchu pocieszałem, że może jednak zadziała...
cień napisał/a: | RTVSTEFAN, jeżeli masz uszkodzone chociaż jedno łożysko w swojej skrzyni to żaden ceramizer ci tego nie naprawi. Szkoda pieniędzy na takie rozwiązania. |
Ok dzięki, ale może kiedyś w przyszłości skuszę się na mały remont skrzyni...
Pozdrawiam.
[ Dodano: 28-10-2008, 13:50 ]
Wybaczcie post pod postem.I stało się ,dałem do remontu skrzynię wymienili 2 łożyska 2 simeringi olej na pólsyntetyk i autko jak nowe za jedyne 1000 złPozdrawiam!
|
|
|