To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] Blad 43 TCV, brak mocy 4D68.

Anonymous - 04-02-2008, 02:05
Temat postu: [EA6A/W 2.0TD] Blad 43 TCV, brak mocy 4D68.
jak tylko sie troche zagrzeje to zapala sie kontrolka check silnika , silnik dziwnie pracuje troche glosniej niz normalnie , sprawdzilem miernikiem chyba wszystkie elektryczne czujki i wyglada na wporzadku , nie wiem co dalej , pomocyy


A i jeszcze jedno , dlaczego w podanym rozpisie kodow na forum kod 43 oznacza czujnik temp EGR ( gdzie on sie dokladmie znajduje ) a w manualu pisze calkiem co innego o zaworze solenoidowym kontroli wtryskow ?

Anonymous - 04-02-2008, 07:09

czujnik temperatury na pompie paliwa tez sprawdzales ?
Anonymous - 04-02-2008, 18:44

Sprawdzalem w porzadku . A jeszcze jedno powiedza mi cos wiecej w aso czy tylko kod bledu ktory juz znam

[ Dodano: 05-02-2008, 00:26 ]
spedzilem dzis dobrych pare godzin przy silniku z miernikiem , sprawdzilem cala pompe tj wszystkie stukajace zawory oraz napiecia co ida na nie , czujnik temp paliwa ,czujnik obrotow pompy no wszystko jest tam ok , czujnik temp na kolektorze dolotowym tez dobrze sie zachowuje , napiecie na nim ok , reszta zaworow od egr i ten drugi co przepustnica steruje tesh wyglada ze pracuje ok , natomiast jak wracalem od dziewczyny teraz i byl chlodny silnik i dalem mu dobrze po garach to dopuki nie musialem przychamowac na rondzie to sie nie zaswiecil check , a jak jush sie zaswiecil to mul znowu . Musi to byc jakas pierdolka mi sie wydaje ale nie mam jush pojecia gdzie tam patrzec :(

Anonymous - 07-02-2008, 19:03

Jak masz możliwość to go sprzedaj natychmiast bo będziesz miał to samo co ja. Samochód stoi wiecznie w warsztacie. Przy podobnych objawach na początku samochód reagował na wciśniecie sprzęgła i zmniejszenie obrotów. Nikt nie był mi w stanie pomóc. Nie licz na to. Tutaj potrafią pomagać jak opony chcesz wymienić. Jedyna osobą jaką znam i jest ci w stanie pomóc to mechanik na inżynierskiej 5 w Lublinie. On jedynie jest w stanie ci go poskładać. A tak przy okazji to następstwem pojawienia się tej kontrolki jest zatarcie silnika i diabli wezmą pompę olejową której będziesz szukał tak jak ja 3 miesiące i nadal nie mogę jej znaleźć.
sampler - 07-02-2008, 20:29

A jak robi sie muowaty to kopci cos wiecej ?
Anonymous - 07-02-2008, 23:33

denisEA6A no to mnie pocieszyles :( bo naprawde bylem zadowolony z tego autka , zawsze mi sie podobalo , fakt ze troche slaby jest ten silnik ,ale calkiem sie nim jezdzi , wlasnie zauwazylem ze nie za bardzo sa tu ludzie rozmowni na forum , jak mialem honde to na forum wszystko wiedzialem w ciagu jednego dnia a tu sie czeka dosyc dlugo i bez wiekszych rezultatow , z tym mechanikiem co polecasz bedzie problem z hiszpanii dojechac :) ale w ostatecznosci go oddam do ASO i niech robia bo juz nie mam sil grzebac przy nim ,

sampler tak dymi wiecej i co dziwne ze jak jest zimniutki rano , to dopuki wskazowka temp silnika sie nie podniesie tak z 1,5cm to smiga jak by mu nic nie bylo , pozniej sie zaswieci check i jush pojezdzone :( a ii obojetne czy jest zmulony czy nie to cos dziwnie silnik slychac jakby zawory stukaly !

Anonymous - 10-02-2008, 06:08

wyreguluj mu głowicę tylko pamiętaj że 0,25 na szczelinomierzu NA gorącym SILNIKU W INNYM PRZYPADKU POPODPIERASZ I DIABLI WEZMĄ KRZYWKI ALBO BĘDZIE stukał JAK TRAKTOR
sampler - 10-02-2008, 09:46

Sprawdz jak dziala EGR czy czasem go zle nie otwiera. Bardzo czesto ten zawor sie zasyfia i zle pracuje. Objawia sie to wlasnie kopceniem na wysokich obrotach.

Jak chcesz sprawdzac zawory to najlepiej na zimnym silniku i wtedy na wszystkich powinno byc 0,15 mm.

Anonymous - 10-02-2008, 12:59

bylem wczoraj u takiego mechanika co ma kompa zeby zobaczyc co mu jest u nie podlaczyl sie niestety komp bo mowi ze to jest starszy typ silnika ze stara pompa , i sie pytal wlasnie o zawor EGR czy mam zaslepiony bo mowi ze jak nie to zebym zaslepil , bo to tylko szkodzi silnikowi , zrobilem jak mowil i jest roznica navet w trybie awaryjnym po wlaczeniu check'a , i mowil ze musi to byc ktorys z czujnikow tj temp silnika , czujnik temp na kolektorze dolotowym i czujnik cisnienia co idzie od kolektora dolotowego , wymienilem temp silnika i nic .
To w jakiej temp mam sprawdzac wkoncu te zawory na cieplo czy na zimno ?

sampler - 10-02-2008, 17:44

A kopci teraz przy zaslepionym EGR?

Co do zaworow to zle napisalem. Dla 4D68 z EA przy zimnym silniku powinno byc tak :

-dolot (INTAKE) 0.25 mm;
-wydech (EXHAUST) 0.35 mm;

zaraz przegladne manuala czy cos pisza o sprawdzaniu czujnikow

[ Dodano: 10-02-2008, 17:58 ]
Wiec tak dane z manuala polecam go sobie sciagnac - jest to czesc 17 Emission Control System <DIESEL>:

cewka EGR: 11-14 Om (20 st C);

pozostale tutaj


Anonymous - 11-02-2008, 00:15

Manuala mam i przeczytalem chyba w calosci , tylko dziwi mnie fakt ze na forum kod 43 jest przetlumaczony na problem z EGR a w manualu pisze o zaworze przy pompie wtryskowej . u mnie EGR dziala prawidlowo tak jak pisze w manualu ,dziwne jest tylko to ze powiedzmy wypne calkiem czujnik temp na kolektorze i nie zglasza zadnego nowego bledu a w manualu jest kod podany przy bledzie tego czujnika , sprawdzilem cale polaczenia czujnikow do kompa i wszystko ok , boje sie zeby to nie byl komp cos uwalony . Zawory sprawdze jak tylko bede mial chwile bo na tygodniu ciezko mam z czasem , a byl gdzies na forum temat jak regulowac zawory bo troche pozno jush zeby szukac jakby ktos mi znalazl bede wdzieczny :)
Anonymous - 11-02-2008, 17:49

Sampler piszesz o 4d68 a nie o 4d68t. Jak zastosuje sięfidobiboy1 do tego co napisałeś to efekty będą tragiczne. Ale zawsze miło poznać kogoś kto chociaż stara się pomóc. Pozdrawiam
sampler - 11-02-2008, 18:22

denisEA6A napisał/a:
Sampler piszesz o 4d68 a nie o 4d68t. Jak zastosuje sięfidobiboy1 do tego co napisałeś to efekty będą tragiczne. Ale zawsze miło poznać kogoś kto chociaż stara się pomóc. Pozdrawiam


Dane pochodza z manuala 11C-1 - silniki stosowane w EA czesc dotyczaca 4D68 (dokladnie strona 11C-9). Oczywiscie jak ktos nie wierzy to prosze przegladnac.

Anonymous - 12-02-2008, 22:13

to czyli kogo mam sluchac bo jush sam nie wiem :) mi sie wydaje ze 4d68 to ten co mam silnik zreszta 4d68t chyba nie istnieje albo ja malo wiem :/ jutro mam jechac na kompa sprobowac wrzucic znowu do innego warsztatu zobaczymy co wyjdzie !
sampler - 13-02-2008, 14:34

Sciagnij sobie manuala z dzialo download do galanta EA. Tam masz wszystko od zawieszenia przez silniki az do lusterek wlacznie z parametrami. Bardzo pomocne przy naprawie auta.

[ Dodano: 13-02-2008, 14:47 ]
Zebys nie szukal jest TU



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group