Outlander I GEN Techniczne - Kontrola trakcji vs. Aktywna Stabilizacja Toru Jazdy
Anonymous - 05-02-2008, 15:44 Temat postu: Kontrola trakcji vs. Aktywna Stabilizacja Toru Jazdy czy ktoś z Was mógłby mi wyjaśnić czym w przypadku Mitsu rózni się
Aktywna Stabilizacja Toru Jazdy z Kontrolą Trakcji (ASCT) z Kontrolą Trakcji (np skrót ESP) ?
pzdr
remek
Anonymous - 05-02-2008, 18:28
Tak na dobra sprawe kontrola trakcji to jest ASR (Anti Slip Regulation) a ESP (electronic stability Program) to kontrola stabilnosci pojazdu. ASCT to obie rzeczy po inna nazwa
Producenci lubuja sie w innych nazwach
Jackie - 05-02-2008, 21:57
Ali-En, normalnie się rozszalałeś z tym opisem
remcio, kontrola trakcji (w potocznym rozumieniu )to istotnie ASR wspomniany wyżej, polegający na ograniczeniu dopływu paliwa do silnika ("zabiera moc" ) to co proponuje Mitsubishi to nieco rozwinięty system polegający na tym, że najpierw zadziałają hamulce w kole, które traci przyczepność (żeby dyfer mógl przenieść moment obrotowy na koło o lepszej przyczepności) a dopiero potem "ujmie" gaz. System ma działanie dwojakie - bo nie dość, że niweluje poślizg (szeroko rozumiany) koła to jeszcze poprzez zmniejszenie przekazywanego momentu obrotowego dociąży oś przednią a ta z kolei, będzie lepiej wybierała obrany kierunek Mam nadzieję, że pomogłem.
Pozdrawiam
Anonymous - 05-02-2008, 23:00
a czy nie jest tak ze:
ASR to system sluzacy tylko do ruszania bez poslizgu,
ESP to system niwelujacy poslizg przy hamowaniu/wchodzeniu w zakret w przypadku gdy jedne z kol straci przyczepnosc (np. wjechanie na pobocze polowa auta).
ASCT to polaczenie obu tych systemow.
no i co najwazniejsze rozni producenci roznie te systemy nazywaja.
Anonymous - 06-02-2008, 08:57
tak właśnie myśleliśmy, ale to już rozwiewa wątpliwości. dziękuję
|
|
|