L200 Ogólne - L200 a ogranicznik prędkości
Anonymous - 06-02-2008, 17:04 Temat postu: L200 a ogranicznik prędkości Witam. Doszły mnie słuchy, że ustawodawca wymyślił kolejne "udogodnienie" dla obywateli tego kraju. Mianowicie posiadacz Chevroleta Avalanche (taki WIEEEELGACHNY pickup) powiedział mi, że będzie musiał zainstalować elektroniczny ogranicznik prędkości za 3000 PLN, żeby przejść doroczny przegląd na stacji diagnostycznej. Nie wiem, ile to mostrum waży, ale on jeździ na kat. B, wiec mniej niż 3.5t. Czy ktoś wie, jak ma się sprawa z elkami?
Anonymous - 06-02-2008, 19:07
Nie za bardzo rozumiem czemu miało by to służyć ??
Ogranicznik w takim aucie ?
To bzdura jakaś
Anonymous - 06-02-2008, 19:10
Ma to za zadanie prawdopodobnie wyelimnować podróżujące z prędkościami podświetlnymi TIR-y. Auta ciężarowe rzekomo muszą to mieć , nie wiem tylko od jakiego tonażu.Nie wiem czy są jakieś osobowe L-ki, ale większość to napewno "ciężarówki".
Anonymous - 06-02-2008, 19:18
Mój wujek śmiga tirami zapytam go o to.
Anonymous - 06-02-2008, 19:56
Hej,
może to coś da:
OBWIESZCZENIE MARSZAŁKA SEJMU RZECZPOSPOLITEJ POLSKIEJ
z dnia 7 marca 2003 r.
w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy - Prawo o ruchu drogowym
(Dz. U. z 2003 r. Nr 58 poz. 0515)
Załącznik do obwieszczenia Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 7 marca 2003 r. (poz. 515)
TEKST UJEDNOLICONY USTAWY - PRAWO O RUCHU DROGOWYM
DZIAŁ III
POJAZDY
Rozdział 1
Warunki techniczne pojazdów
Art. 66. 1. Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego:
1a. Autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h.
* Uwaga: ZMIANY W USTAWIE Prawo o ruchu drogowym (z dnia 24 kwietnia 2004) !!!
5) w art. 66 ust. 1a otrzymuje brzmienie:
"1a. Autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h.";
Art. 3. 1. Przepis art. 66 ust. 1a ustawy, o której mowa w art. 1, w stosunku do:
1) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 10 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 t i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 12 t, nie dotyczy:
a) pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 stycznia 1988 r.,
b) pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, nie zarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w międzynarodowym transporcie drogowym i nie zarobkowym międzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw nie będących członkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2008 r.;
2) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 10 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, ale nie przekraczającej 12 t, i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 3,5 t, ale nie przekraczającą 12 t, nie dotyczy:
a) pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 października 2001 r.,
b) pojazdów zarejestrowanych w okresie od dnia 1 października 2001 r. do dnia 1 stycznia 2005 r. - do dnia 1 stycznia 2006 r.,
c) pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, nie zarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w międzynarodowym transporcie drogowym i nie zarobkowym międzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw nie będących członkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2007 r.;
3) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 5 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, ale nie przekraczającej 7,5 t, i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 3,5 t, ale nie przekraczającą 7,5 t, nie dotyczy pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, nie zarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w międzynarodowym transporcie drogowym i nie zarobkowym międzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw nie będących członkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2008 r.
2. Przepisu ust. 1 pkt 1 lit. b, pkt 2 lit. c i pkt 3 nie stosuje się do pojazdów przewożących towary niebezpieczne.
Anonymous - 06-02-2008, 22:34
Nadal nie rozumiem po co ogranicznik ale mamy odpowiedz - nie trzeba
Anonymous - 07-02-2008, 08:03
Herkules13
Cytat: | Nadal nie rozumiem po co ogranicznik ale mamy odpowiedz - nie trzeba |
No to z innej beczki - dlaczeczogo L-ką nie można parkować na chodniku - bo jest traktowana jak duże ciężarówki, bez sensu , ale tak jest i podobnie jest z tym ogranicznikiem. Ustawodawca w Polsce działa po omacku lub,z podziwu godną gorliwością, chce utrudnić życie ludziom którzy odliczyli vat od wszystkiego z wyjątkiem Scanii MAN-a itp. Pomyśleć , że jeszcze parę lat temu jeździły TT-ki z kratą. Natomiast jeżeli chodzi o to rozporządzenie, to powinien to chyba przeanalizowac prawnik, tyle tam wyjątków od wyjątków, że ciężko zrozumieć, jak jest naprawdę.Pozdrawiam.Bartman[/quote]
Anonymous - 07-02-2008, 09:45
Bartman ale to chyba dotyczy samochodów powyżej 3,5 t
no chyba że źle doczytałem
Kibloo - 07-02-2008, 11:42
przepisy drogowe, a przepisy skarbowe to dwie rózne bajki...
ograniczni, tachografy itp, dotycza tylko pojazdów i zestawów powyżej 3,5 tony... no chyba, że ja nie umiem czytać...
Anonymous - 17-02-2008, 15:34
Kibloo napisał/a: | ograniczni, tachografy itp, dotycza tylko pojazdów i zestawów powyżej 3,5 tony... no chyba, że ja nie umiem czytać... |
To o co chodzi z tym parkowaniem na chodnikach - panowie już nic nie rozumiem ..
Kibloo - 17-02-2008, 21:46
samochód zarejestrowany jako ciężarowy (np. transit, T4 itp.) nie może parkować wszystkimi kołami na chodniku, a co powoduje, że np odpada parkowanie w miejscach gdzie jest "zakaz postoju- nie dotyczy chodnika", ale policja nie zwraca uwagi na takie drobiazgi do momentu kiedy rzeczywiście nie podpadniesz i wtedy taki numer to tylko "gwóźdź do trumny"...
pozdro
Anonymous - 17-02-2008, 22:24
Kibloo napisał/a: | samochód zarejestrowany jako ciężarowy (np. transit, T4 itp.) nie może parkować wszystkimi kołami na chodniku, a co powoduje, że np odpada parkowanie w miejscach gdzie jest "zakaz postoju- nie dotyczy chodnika |
dzięki Kibloo ale i tak jest to wszystko pomotane ... eh Polska
|
|
|