Carisma - FAQ - [Carisma] Osłona gumowa półosi
Anonymous - 24-03-2006, 18:34 Temat postu: [Carisma] Osłona gumowa półosi Cześć, wymieniał ktoś może osłone gumową półosi do Carismy '97 ? Dużo jest z tym roboty? Od czego należy zacząć i jak sie do tego zabrać należycie?
No to jak, pomożecie?
Matejko - 24-03-2006, 18:39
zewn czy wew?
Anonymous - 24-03-2006, 18:44
zewnetrzna
Bartek - 24-03-2006, 20:49
Nie ma tragedii z iloscia roboty.... ale:
Trzeba wydlubac polos na zewnatrz czyli odkrecic przegub od piasty, spuscic olej ze skrzyni, rozpiac zawieszenie, wysunac przegub z piasty, zbic przegub z polosi, wymyc wszystko na lustro, zmienic pierscien zabezpieczajacy, zalozyc nowa oslone, zalozyc przegub, wcisnac CALA tubke smaru dolaczonego do manszety, nasunac ja na przegub, zacisnac opaski w przetloczeniu polosi i przegubu, zalozyc polos do skrzyni, wsunac przegub w piaste, skrecic zawias, nalac oliwe do skrzyni, dokrecic nakretke przegubu (220-250 Nm) i w droge.....
Anonymous - 24-03-2006, 22:34
Dzięki, no troszke jest roboty ale teraz wiem przynajmniej od czego mam zacząć.
Co do tego pierścienia zabezpieczającego to koniecznie go trzeba wymieniać? Chodzi chyba o pierścień segera?
ROMEL - 24-03-2006, 22:51
No nie jest to taki całkiem normalny pierścień segera... to jest poprosti drucik stalowy fi-3 jakoś tak w kształcie obrączki i jest przecięty - tak aby pracował coś w stylu sprężynki
Czy wymiana jest konieczna???... hmmm najczęściej tak - choć nie zawsze - po tym pierścionku widac zyżycie, jeżeli nie jest zeszlifowany z jednej strony przez przegub to może zostać nic nie powinno sie stać - ale jak będziesz w sklepie po manszetę to takie pierścionki to groszę - więc kup i wymień...
Pozwolę sobie uzupełnic wypowiedź Bartka... przy składaniu wszystkiego nie zapomnij nasmarować cieńką wartwą smaru wieloklinu króry wchodzi w piastę - tam lubi sie ruda pokazać i moze byc kiedys tak że nie wybijesz połosie albo będziesz miał poważne problemy....
Pozdrawiam
kobelko - 06-06-2011, 19:28
Co rozumiemy prze "Rozpiac zawieszenie"?
Bartek - 06-06-2011, 21:01
Rozłączyć końcówkę wahacza od zwrotnicy lub (poprawcie mnie jak nie występuje w Cari) rozłączyć amortyzator od zwrotnicy
ROMEL - 06-06-2011, 21:33
Qrcze... przepraszam, za tą mało tematyczną odpowiedź...
Jestem w szoku - post z 2006 roku... ożył...
Pozdrowienia
kobelko - 07-06-2011, 08:50
awarie samochodow wiecznie zywe
|
|
|