To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Lancer CK0 - [CK1A 1.3] Nierównomierna moc podczas przyspieszania

Anonymous - 07-02-2008, 20:43
Temat postu: [CK1A 1.3] Nierównomierna moc podczas przyspieszania
Witam. Mam taki oto problem w maim Lancerku: stoję na skrzyżowaniu, zaczynam ruszać a auto jakby zupełnie nie miało mocy a następnie dostaje takiego powera jakby turbosprężarka się załączała. Najgorsze jest to, że nie dzieje się tak za każdym razem. Czasem po odpaleniu auta po nocy silnik jakby pracował na 3 cylindrach, szarpie po dodaniu gazu, brak mocy. Co to może być? Świece NGK wymienione 8 tyś km temu, przewody wysokiego napięcia SEIWA 3 dni temu. Silnik nie bierze oleju. Model 98 lifting, silnik 1.3 12V. Proszę o porady gdzie szukać przyczyny.
Anonymous - 07-02-2008, 22:47

Zresetuj kompa, czyli odłącz klemę, następnie przyłącz najlepiej na zimnym silniku, odpal i niech się buja do osiągnięcia około 80-90stopni. W tym czasie wszystko wyłączone, nie dodawaj gazu itp. to powinno pomóc:)
Warto sprawdzić filtr powietrza, paliwa i przepustnicę, może być brudna.

Anonymous - 08-02-2008, 00:10

Jak długo musi być odłączona klema akumulatora (plus jak rozumiem), aby zresetować kompa??? Np. 30 sekund będzie ok???
londolut - 08-02-2008, 03:04

30 sekund ok ale dłużej nie zaszkodzi. Później odpal Lancernika i niech popracuje z 15 min :)
Hugo - 08-02-2008, 09:25

Foxik napisał/a:
(plus jak rozumiem),
Klema minusowa!
wichura1 - 08-02-2008, 20:28

Najpierw trzeba sprawdzić błędy kompa diodą, bo po skasowaniu znikają. Aby skasować ECU odłącza się bezpiecznik ECI pod maską na 10 sekund i to wystarczy. Tak jak napisał Bastek77, czeka się aż silnik osiągnie temperaturę roboczą 90 stopni i włączy się wentylator chłodnicy. Podczas uczenia obrotów, nie dodawajcie gazu.
Anonymous - 09-02-2008, 15:02

Witam tak sobie przegladalem wzasadzie 1 raz to forum. Zarejestrowalem sie poniewaz mialem niedawno podobny problem. Po kolei od najprostrzych:
1 sprawdz filtr powietrza, przewody i swiece
2 programowanie przepustnicy ( malo prawdopodobne)
3 test aparatu zaplonowego (po programowaniu przepustnicy moze byc ciezko bo resetujesz bledy a blad czujnika ktory podejrzewam o cale zamieszanie moze byc chwilowy) tu pomoze jedynie podlaczenie do komputera lub inny aparat na probe aa jesli czujnik to bedzie miec zly kat wyprzedzenia zaplonu. Sprawdz dodajac delikatnie i plynnie gazu jesli bedzie zbieral sie lzej niz jak depniesz, dokladnie nie bedzie takiego buczenia silnika jakby go powiedzmy przylewalo to niestety mozesz miec to samo co ja.
Naprawa
1 Nowy aparat zaplonowy :( - mozliwosci
uzywka- tylko z gwarancja zwrotu po sprawdzeniu (ja szukalem w poblizu zeby odrazu sprawdzic przed zakupem mialem 1 calkiem nie sprawny, 1 z taka sama wada jak moj dopiero 3 jest sprawny)- koszt od 300-500zl
2 Znalazlem tez podrobke 750zl + wysylka daja gwarancje nie pamietam linku
3 aso o cene nie pytaj :P drogi jak diabli
4 nie znalazlem czlowieka naprawiajacego je



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group