Carisma - Techniczne - falowanie obrotów
Anonymous - 09-02-2008, 19:48 Temat postu: falowanie obrotów Witam ! Ostatnio w mojej Cari 1,9 TD pojawil sie problem z falowaniem wolnych obrotów, falowanie pojawia się po rozgrzaniu silnika tylko na biegu jałowym. Na zimnym jest spoko. Z góry dziękuje za pomoc bo sprawa jest denerwująca !
Anonymous - 09-02-2008, 21:12
Nie wiem czy ci to pomoze ale ja tez mam ten sam problem tylko ze ja mam cari benzyne gdi prawdopodobna przyczyna to jest zabrudzona przepustnica, natomiasyt u mnie jest to wina pompy paliwa wysokiego cisnienia. moze warto sprawdzic pompe.
kielurkk - 10-02-2008, 18:45
dadur napisał/a: | prawdopodobna przyczyna to jest zabrudzona przepustnica |
w dieslu nie ma przepustnicy
Do falowania obrotów może mieć dużo czynników od jakości paliwa czystości (przepustowości filtra paliwa) poprzez pompę wtryskową i szereg czujników w niej zamontowanych.
lppbgn - 23-04-2009, 22:39
Temat widzę stary, ale mam dokładnie taki sam problem z obrotami w 1.9TD, na zimnym jest ok, na rozgrzanym zaczyna fajować na biegu jałowym. Może problem jest już przez kogoś rozwiazany??
kielurkk - 24-04-2009, 22:33
Może EGR należy wyczyścić?
lppbgn - 27-04-2009, 08:20
A gdzie ten EGR jest?? Czytałem właśnie o nim na forum, ale gdzie jest i jak się go czyści nie znalazłem
kielurkk - 27-04-2009, 20:33
EGR znajduje się między silnikiem a ścianą grodziową taki "grzybek" na kolektorze ssacym połączony metaową rurką z kolektorem wydechowym tak niżej nad turbiną Do grzyba dochodzi wężyk gumowy z podciśnieniem. Zeby go wyczyścic musisz go zdemontować i przemyć z nagarów "iglicę" która steruje otwarciem zaworu (membrany) żeby się nie zacinała. Zawór ten też należy przeczyścić żeby szczelnie się zamykał. Możesz też (jeśli nie dbasz o ekologię ) odłączyć EGR całkowicie tylko najlepiej na zamkniętym zaworze a do momentu wymontowania go nie masz pewności czy i w jakiej pozycji się zaciął
Rabol - 30-04-2009, 11:23
czy w silnikach DID EGR znajduje się w tym samym miejscu? Masz może jakąś fotkę tego zaworu?
lppbgn - 04-07-2009, 12:55
Wczoraj wymontowałem EGR, wyczyściłem, zamontowałem ale niestety nic to nie dało, obroty nadal falują. Poza tym jest jeszcze jeden problem, nie wiem czy ma to związek z obrotami, ale czasami się zdarza, że wariuje wskazówka obrotomierza i nie wskazuje faktycznych obrotów, przy odczuwalnych obrotach około 900 wskazuje jakieś 500, a po dodaniu gazu na około 2 - 3 tys. wskazuje z 7 tys.
Czy wiecie może gdzie na forum jest coś o czyszczeniu przepustnicy??
|
|
|