To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Galant EA z automatyczną skrzynią biegów

piwkotom - 26-03-2006, 15:28
Temat postu: [EAxA] Galant EA z automatyczną skrzynią biegów
Witam :)
poniewaz w nastepnym tygodniu stane sie uzytkownikiem Gala EA 2.5 V6 '97 z automatyczna skrzynia biegow, a nigdy nie jezdzilem automatem, prosze o krotka instrukcje, jak tym jezdzic. Tzn.:
- jak parkowac,
- jak jezdzic w miescie,
- jak w trasie,
- jak wyprzedzac,
- jak ostro przyspieszac,
- jak hamowac silnikiem,
- jak poslugiwac sie tempomatem,
- co to, czy jest, i jak dziala cus takiego jak kick down.
Wiem, baran jestem ale staram sie uczyc ;)

pzdr

Hubeeert - 26-03-2006, 20:16

Przez pierwsze 2 tygodnie lewą nogę wystawiac przez okno bo tył będzie do naprawy... :wink:
piwkotom - 26-03-2006, 20:24

Hubeeert napisał/a:
Przez pierwsze 2 tygodnie lewą nogę wystawiac przez okno bo tył będzie do naprawy... :wink:

wcisnalbym Ci "pomogl" ale masz juz 17, wiec to niewiele zmieni :P

Hubeeert - 26-03-2006, 20:42

Automat to inna filozofia jazdy.
Zobaczysz że polubisz jazde spokojną tym bardziej że nie powinieneś go zarzynać.
Jak ruszać ? prosto - puszczasz hamulec i ruszasz. Unikaj szarpania, palenia gumy i pałowania od razu po odpaleniu :wink: - wiem to oczywiste.
Parkowanie - zatrzymujesz się, trzymając nogę na hamulcu zaciagasz reczny i przełaczasz na P. UWAGA - samo przełączenia na P to za mało - mozna wyłamac blokade w skrzyni...
Jazda w mieście to bajka - sam zobaczysz tylko pamietaj o lewej nodze
Masz chłodnicę oleju ze skrzyni - możesz pogonić. Ale uważaj - to jest szybsze niż CARI :!:
Jest to tzw skrzynia adaptacyjna - dostosowuje się do stylu jazdy. Dodatkowo 2,5V6 24V robi swoje - wyprzedzanie nie będzie problemem. Tyle że jadąc dłuższy czas spokojnie przy wyprzedzaniu trzeba depnąc odpuścić i jeszcze raz depnąc - skrzynia wejdzie w kickdown i zrzuci ile będzie mogła w dół (tak było przynajmniej w Renault laguna którym jeździłem) Bartek napisz jak to jest.
hamowanie silnikiem jest mozliwe - blokuje się przyciskiem biegi - wtedy hamuje przy zdjęciu nogi z gazu a nie przerzuca na wyższy. Dużo bedzie zależało od tego jak bedziesz jechał. Ostra jazda powoduje że skrzynia sama o tym będzie pamiętac za Ciebie.
Tempomat - oh yes ale na trasie pustej albo autostradzie - w miescie nie, i w trasie przy duzym ruchu również nie - chyba że lubisz zmieniac tarcze i klocki :D

Bartek - 26-03-2006, 20:46

Tomku - przrzylem to ponad rok temu ;) i...
1. Parkuje sie cudnie automatem.... uzywasz tylko hamulca i dzwigni biegow przod-tyl, a w sytuacji kraweznika lub czegos w tym guscie role sprzegla przejmuje hamulec tzn. cieniujesz gazem i popuszczasz hamulec jak sprzeglo....
2. W miescie warto wylaczyc OD, a poza tym poprostu jedziesz.... to jest prawdziwy "samochod"....wciskasz gaz i jedziesz ;) .....pod swiatlami tylko noga na hamulcu - przy krotkich postojach nie musisz wyrzucac na luz
3. J/W tyle ze z wlaczonym OD
4. Wciskasz gaz i wyprzedzasz.....poprostu
5. J/W
6. w trybie blokowania poszczegolnych biegow (tak jest w tiptronicu i pewnia w tradycyjnej tak samo)
7. ustawic predkosc i jechach.....poprostu - z jednym ale: jak ustawisz predkosc w niskim zakresie obrotow bedzie conieco falowal obrotami (jest to cecha sprzegla hydrokinetycznego, ktore ponizej 2300 obrotow nie jest "spiete" do konca)
8. kikdown to przycisk pod pedalem gazu sluzacy do max redukcji przy max przyspieszaniu
9. nauka..... Hubus podal jeden sposob, moj jest mniej przeziebieniogenny - stawiasz lewa noge tuz przy fotelu - przestaje ja korcic ;) . Newralgiczny jest (przynajmniej dla mnie byl) moment zatrzymania - trzeba pamietac, ze ten wielki pedal to nie sprzeglo ;)

piwkotom - 26-03-2006, 20:47

Teraz juz lepiej :) Thx.
To powiedz jeszcze do czego tak naprawde sluzy blokowanie 1 i 2 biegu. Druga sprawa, w niektorych automatach jest pozycja sportowego trybu pracy skrzyni, czy tu tez cos takiego jest? bo nie widze a jesli nie to jak to zastapic? Mam nadzieje na wykorzystanie mocy tego auta.
pzdr ;)

EDIT: Bartku a co to ten OD???!!!

Bartek - 26-03-2006, 20:52

OverDrive = Nadbieg = 4 bieg w skrzyni
Anonymous - 26-03-2006, 23:30

Mam trochę doświadczenia w jeździe a bardziej w naprawianiu automatycznej skrzyni biegów. Kupiłem swojego misia z awarią skrzyni, lał się z niej olej, walnietę było sprzęgło hydrokinetyczne i od siedzenia w warsztacie wielu ciekawych rzeczy się dowiedziałem. Wiele spraw poruszyli koledzy ale nie wspominali o holowaniu samochodu z automatyczna skrzynia biegów, nie polecane chyba że na własną odpowiedzialność. Ja mogę tylko opisać swoją technikę jazdy. Przede wszystkim po mieście bez O/D i na "Power". Wazne aby pamiętać o okresowej wymianie oleju i filtra. Adres bardzo pomocnej strony polecam gorąco dla początkujących, szczególnie rozdział vademecum.http://www.automat.com.pl/archiwum/index.html
piwkotom - 26-03-2006, 23:35

kapsel napisał/a:
Adres bardzo pomocnej strony polecam gorąco dla początkujących, szczególnie rozdział vademecum.http://www.automat.com.pl/archiwum/index.html

Thx, czytalem to :) i jestem przerazony tym jak latwo mozna ta skrzynie popsuc. Z tego co tam jest napisane to wlasciwie przy kazdym manewrze. Mam nadzieje ze nie jest az tak zle.
pzdr

Anonymous - 26-03-2006, 23:42

Jazda jest super nie stresuj się wszystko będzie ok. nie taki diabeł straszny. A ja juz nie mam ochoty na manuala :D
roch_27 - 27-03-2006, 08:47

Większość wskazówek jest juz opisanych, jednak z mojej stony dodam, żebyś podczas jazdy NIGDY nie przełaczył dźwigni na "luz" - "N"


ps.
Jeżeli chodzi o blokowanie biegów - stosuje sie np podczas jazdy ze stromego zbocza, gór etc. :arrow: po to aby auto nie rozpędzało się nadmiernie i nie zmieniało biegów na wyższe. Ważną rzeczą przy blokowaniu biegów jest pamiętanie o max predkości dla danego biegu :wink:

pozdro

Anonymous - 27-03-2006, 12:29

piwkotom napisał/a:
- jak w trasie,


Większość spraw została już opisana, ja dodam od siebie, że najbardziej ekonomiczny (ten silnik i skrzynia) jest w zakresie obrotów 3000-3500... Sęk w tym, że przy tych obrotach prędkości są rzędu 130-150 km/h... :D Spalanie u mnie wtedy jest na poziomie 8 l/100 km.

Gdy odebrałem samochód i wracałem nim do Polski, starałem się jechać ekonomicznie - 100-110 km/h... spalanie wyszło 10 litrów:D

Polecam tankowanie BP Ultimate - na tym paliwie w mieście nie powinieneś przekroczyć 11 litrów. Mi nie udało się jeszcze wyjść z 10,5 l/100 km przy jeździe dość dynamicznej...

Pozdrówki

[ Dodano: 27-03-2006, 12:32 ]
Hubeeert napisał/a:
Tyle że jadąc dłuższy czas spokojnie przy wyprzedzaniu trzeba depnąc odpuścić i jeszcze raz depnąc


Wystarczy tylko depnąć do oporu (będzie wyczuwalne pod nogą "KLIK"). Wtedy uruchomia się czujnik maksymalnego otwarcia przepustnicy i skrzynia "ciągnie" na poszczególnych biegach aż do 6800 rpm.:)

[ Dodano: 27-03-2006, 12:38 ]
Bartek napisał/a:
2. W miescie warto wylaczyc OD


Hmmm... W rocznikach 97 chyba nie było OverDrive'u... Przynamniej ja nic takiego nie znalazłem... :D Jest HOLD, ale bodajże ma trochę inne zastosowanie...

Pozdrówki

Anonymous - 28-03-2006, 09:29

witam wszytskich mitsumaniakow (swiezy jestem),
co do automatu zawsze myslalem ze jest to samochod dla leniwych no i nikogo nie obrazajac dla inwalidow, od 5 lat jezdze wlasnie automatem, i dopiero wtedy przekonalem sie w jak wielkim bledzie bylem, ja juz nie chce manuala, jest super. Nie ma znaczenia czy trasa czy miasto komfort jest nieporownywalny no ale spalic troche musi.
Cytat:
Mi nie udało się jeszcze wyjść z 10,5 l/100 km przy jeździe dość dynamicznej...

gratulacje moj pali jakies 11,5 (silnik 2.4 i tylko 4 cylinderki) po przerobieniu na gaz w miescie dochodzi do 14, na trasie benzyna przy spokojnej jezdzie schodzi do 8, raz mi sie udalo ponizej 8 ale nie w polsce i na autostradzie, na gazie nieco gorzej miedzy 9 -10.

pozdrowienia

Krzyzak - 28-03-2006, 09:40

Jak to powiedział pewien były posiadacz EA5 - "automat jest piękny - przy 3000 rpm na 4 biegu masz 140 km/h i spalanie rzędu 8 na 100 - manual spali tu więcej".
Anonymous - 28-03-2006, 11:15

PiotrKula napisał/a:
gratulacje moj pali jakies 11,5 (silnik 2.4 i tylko 4 cylinderki) po przerobieniu na gaz w miescie dochodzi do 14,


A jak toleruje gaz...? Poznałem opinie różnych użytkowników, mechaników i według nich silniki GDI niespecjalnie lubią LPG...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group