To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - kolejne pyt odnosnie sprzegla

wujas - 11-02-2008, 21:45
Temat postu: kolejne pyt odnosnie sprzegla
a wiec tak.

poczytalem troche watki i chcialbym sie utwierdzic w przekonaniu iz mam spzreglo do wymiany.

jak ruszam z malych obrotow to szarpie. Nie jest to wina silnika poniewaz chodzi bardzo ladnie. poprostu nie da sie lagodnie puscic sprzegla. zakres wysprzeglania jest bardzo maly czyli tak ze 2cm i lapie na samej gorze. musze sie walnie koncentrowac by delikatnie ruszyc :mrgreen: no i jak wcisne to lozysko zaczyna gwizdac. Chcial bym tez wiedziec czy to moze mniec wplyw na to ze biegi czasem zle wchodza z takim oporem?? Mam nadzieje ze nie sa to synchronizatory. Wsumie na zimnym jak i na cieplym biegi czasem ciezej wchodza. :roll: olej wymienilem. bez roznicy. Myslice ze jak wymienie spzreglo to biegi nie beda sie juz blokowac.

Mam zamiar sam wymienic sprzeglo. Kilka razy juz wymienialem lecz w autach z tylnym napedem wiec byla to latwiejsza sprawa. Jednak jestem dobrej mysli :D szybko sie ucze i to nie na bledach 8)

prosze o jakas wypowiedz.
pozdro dla wszystkich posiadaczy MITSUBISHI!!

wichura1 - 11-02-2008, 22:15

Najpierw odpowietrz układ wysprzęglający. Masz hydrauliczny, prawdopodobnie zapowietrzony, lub z ubytkiem płynu. Jak sprzęgło nie rozłącza, biegi ciężko wchodzą i chwyta na końcu.
wujas - 12-02-2008, 00:46

odpowietrzalem. sprzeglo lapie zaraz na poczatku ze 2cm jest rozsprzeglania a reszta ruchu nie robi juz roznicy. Sprawdzalem jaki jest ruch silownika i wydaje sie ze taki jak powinien.
nieraz jak wrzucam wsteczny to to nie chce wskoczc. wtedy musze np wysprzeglic jeszcze razlub delikatnie popuscic sprzeglo. 1 wchodzi dobrze. 2i3 czasem sie blokuja jak chce szybko wl. Lozysko gwizdze dosyc mocno jak wcisne sprzeglo taki metaliczny dzwiek. Chyba ze to nie lozysko. Kurcze juz nie wiem. Mam nadzieje ze wymiana sprzegla zalatwi sprawe.

wichura1 - 12-02-2008, 08:53

Jeżeli łożysko gwiżdże to musisz je wymienić zanim się zatrze. Sprzęgło kup AISIN, montowali je fabrycznie. Cena całego zestawu sprzęgło/łożysko/docisk to około 350PLN. Sciągnij z działu download service manual. Podpowiem, że aby wymienić sprzęgło należy:
zdjąć koła, odkręcić półosie, odkręcić stabilizator, odkręcić wachacz od podwozia wyjmujesz półosie, odłączasz akumulator, odkręcasz mocowanie akumulatora, odłączasz i odkręcasz rozrusznik, podwieszasz silnik i skrzynię, odkręcasz wspornik silnika i skrzyni, odłączasz linki i okablowanie skrzyni, oraz wężyk od sprzęgła, odkręcasz poduszki skrzyni, odkręcasz skrzynię od silnika, odkładasz ją na bok, odkręcasz docisk sprzęgła i już masz. :D

Anonymous - 13-02-2008, 17:43

Mam dokladnie takie same objawy jak opisales.
Cytat:
Najpierw odpowietrz układ wysprzęglający.

Napisze ktos jak to zrobic krok po kroku? Moze pomoze chociaz troche. Z gory dzieki.

wujas - 13-02-2008, 18:06

bedzie potrzebna pomoc drugiej osoby. w silowniku masz odpowietrznik na kluczyk 10. jedna osoba pompuje sprzeglem kilka razy i przytrzymuje wcisniety pedal. nastepnie trzeba popuscic odpowietrznik i spuscic troche plynu nastepnie z powrotem dokrecic. mozna teraz puscic sprzeglo. w razie potrzeby dolac plynu. powtarzac ta czynnosc tyle razy az z odpowietrznika poleci sam plyn bez powietrza.
Hugo - 13-02-2008, 18:10

groundzero napisał/a:
Napisze ktos jak to zrobic krok po kroku?
Mówisz-masz:
http://www.mitsubishi-gra...rz%EAg%B3a+krok



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group