Carisma - Techniczne - problem z silnikiem
Anonymous - 12-02-2008, 23:00 Temat postu: problem z silnikiem jadac swoja carisma na 3 biegu przy dosc wysokich obrotach (wyprzedzanie) samochod szarpnal mi delikatnie (dodam ze mam zainstalowana sekwencje lpg) po tym "wybryku" zapalila mi sie kontrola silnika - na zolto (zakladam ze cos z elektryka) wystraszylem sie i przelaczylem na benzynke - do domu dojechalem normalnie nie bylo jakis cyrkow z praca silnika...nastepnego dnia kontrolka sie wzciaz swiecila...i gdy po paru godzinach znowu uruchomilem silnik kontrola silnika zgasla (sama tak od siebie) nie wiem co mam o tym myslec? jaka moze byc przyczyna i dlaczego owa kontrolka sie w ogole zapalila
pozdrawiam!
Anonymous - 12-02-2008, 23:28
swiece do sprawdzenia
Anonymous - 13-02-2008, 05:12
oki dzieki no to zmieniam swiece na nowe jakie polecacie ?
Anonymous - 13-02-2008, 08:28
napisalem ze do sprawdzenia moga to byc tez przewody WN itd., poprostu zacznij od swiec.
Anonymous - 13-02-2008, 15:47
warto by było jeszcze sprawdzić kod błędu
Anonymous - 13-02-2008, 16:35
Dokładnie, bo może się okazać, że to np czujnik położenia wału korbowego. Objaw u mnie był taki sam.
Anonymous - 13-02-2008, 18:56
no i tak mialem zamiar zmienic swiece wiec moze przy okazji rozwiaze sie problem a co do kodu to na dniach bede podlaczal komputer i sobie wszystko sprawdze...mam nadzieje ze to nic powaznego tylko chwilowa awaria pozdro! a wlasnie jakie najlepsze swiece zamontowac ?
Anonymous - 13-02-2008, 23:29
Gdzies juz o tym bylo. Japonskie NGK .
Anonymous - 15-02-2008, 07:52
Sekwencja czasem tak ma. Czasem potrafi nawet podczas jazdy nieoczekiwanie przełączyć się na benzynę, a następnie jak gdyby nigdy nic powrócić do zasilania gazem. Podejrzewam, że może to być wynikiem chwilowego spadku ciśnienia w reduktorze lub przedostania się np. jakiejś drobnej ilości cieczy innej niż gaz, która trudniej odparowywuje i nie spala się w cylindrze. Moja sugestia jest taka, żeby zacząć szukać przyczyny dopiero gdyby tego typu sytuacje powtarzały się stosunkowo często (np. częściej niż raz na 1 do 2 tys. km). Przyczyną może być wtedy niedopasowanie map wtrysku na benzynie i gazie (nie potrafię wytłumaczyć co to oznacza, ale skutkiem jest właśnie zapalanie się CE podczas jazdy na gazie). Radzę wtedy jechać do dobrego gazownika serwisującego instalacje wtryskowe. Powinien on mieć komputer diagnostyczny z odczytem błędów i laptopa do strojenia instalacji podczas jazdy. Dobry zakład tego typu poradzi sobie również z diagnostyką układu zapłonowego.
|
|
|