To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Dziwny proplem z napieciem do radia CD

Anonymous - 15-02-2008, 19:02
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Dziwny proplem z napieciem do radia CD
Witam

Mam problem z napięciem w mojej cari. problem tkwi w tym ze jak mam wyłączone światła nawet postojówki to na wyjściu kabli do radia radia napięcie ma ok. 3V (sprawdzane miernikiem) i radio przygasa przy większym basie, ale gdy włączę światła to napięcie wzrasta na 14V i wszystko jest w porządku.Co to może być???

A i jeszcze jak mam wyłączone światła i radio gra to przy wiekszym basie lekko podswietla zegary. Czy to normalne ?

Z góry dzięki.
Pozdro

Bartek - 15-02-2008, 19:19

Prawdopodobnie masz podłączone zasilanie radia z....... przewodu, który powoduje przyciemnianie podświetlenia przy włączeniu świateł....... poprowadź porządne zasilanie (przynajmniej 4 mm2 miedzi) prosto z akumulatora, a wszelkie problemy znikną.....
Anonymous - 15-02-2008, 19:34

Nie polecam zasilania radia bezposrednio z akumulatora. Najlepiej spojrzeć na schemat i podłączyc zgodnie z nim, czyli do odpowiedniego zabezpieczenia, a to z prozaicznego powodu, gdyż przypadkowe uszkodzenie izolacji moze doprowadzic do zwarcia, które bez kontroli zabezpieczenia szybko przeradza sie w pożar.
Przypuszczam, że ktoś grzebał przy Twojej instalcji podłaczenia radia i faktycznie wybrał niewłasciwe zasilanie, jednak musi być gdzieś własciwy kabel zasilający bo został tam fabrycznie umieszczony, kwestia w odszukaniu go i podłaczeniu, dlatego potrzebny schemat.

Anonymous - 15-02-2008, 20:21

faktycznie zapomnialę dopisac o tym że jak zmiejszam lub zwiekszam podsiwtlenie to mi tez radio slabnie. a ze schematem to nie problem bo mam program INFO-TECH:biggrin:

dzieki za odpowiedz.

Anonymous - 15-02-2008, 21:08

V40Waldek napisał/a:
Nie polecam zasilania radia bezposrednio z akumulatora. Najlepiej spojrzeć na schemat i podłączyc zgodnie z nim, czyli do odpowiedniego zabezpieczenia, a to z prozaicznego powodu, gdyż przypadkowe uszkodzenie izolacji moze doprowadzic do zwarcia, które bez kontroli zabezpieczenia szybko przeradza sie w pożar.

W niczym to nie przeszkadza, a często sprawdza się lepiej niż fabryczna instalacja, która obfituje w spadki napięcia.

Przecież każda myśląca osoba zakłada do kabla zasilającego bezpiecznik.

Tak jak napisał Bartek, 4mm2 i do tego bezpiecznik na kablu plusowym
PRZY SAMYM AKUMULATORZE około 10 Amper i będzie cacy...

Anonymous - 16-02-2008, 17:21

ej ale gdzie moge puscic ten kabel bo nie bardzo wiem nie moge znalezc dobrego miejsca moze jakies zaproponujecie??
Bartek - 19-02-2008, 08:30

V40Waldek napisał/a:
Najlepiej spojrzeć na schemat i podłączyc zgodnie z nim, czyli do odpowiedniego zabezpieczenia


Tyle, że kablelczki puszczone przez fabrykę dobre są do podświetlenia zapalniczki, nie do zasilania radia...... A nie wspomniałem o zabezpieczeniu, ale tylko skończony kretyn nie montuje bezpiecznika tuż przy akumulatorze......

Anonymous - 19-02-2008, 08:45

Sebbo napisał/a:
ej ale gdzie moge puscic ten kabel bo nie bardzo wiem nie moge znalezc dobrego miejsca moze jakies zaproponujecie??


jak staniesz przed autem przodem po lewej stronie sciany grodziowej masz przejscie calej wiazki spod maski do srodka carismy, najlepiej tam sie przebic z zasilaniem.
plus mozesz wziac z klemy (zaraz za tym bezpiecznik) natomiast minus z miejsca gdzie laczy sie masa aku z karoseria (lub w innym dobrym miejscu, ja polecam to wczesniejsze). pamietaj aby to miejsce dokladnie oczyscic przed skreceniem.
wszystko wtedy bedzie gitara.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group