| 
				
					| Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Dziwny proplem z napieciem do radia CD
 
 Anonymous - 15-02-2008, 19:02
 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Dziwny proplem z napieciem do radia CD
 Witam
 
 Mam problem z napięciem w mojej cari. problem tkwi w tym ze jak mam wyłączone światła nawet postojówki to na wyjściu kabli do radia radia napięcie ma ok. 3V (sprawdzane miernikiem)  i radio przygasa przy większym basie, ale gdy włączę  światła to napięcie wzrasta na 14V i wszystko jest w porządku.Co to może być???
 
 A i jeszcze jak mam wyłączone światła i radio gra to przy wiekszym basie lekko podswietla zegary. Czy to normalne ?
 
 Z góry dzięki.
 Pozdro
 Bartek - 15-02-2008, 19:19
 
 Prawdopodobnie masz podłączone zasilanie radia z....... przewodu, który powoduje przyciemnianie podświetlenia przy włączeniu świateł....... poprowadź porządne zasilanie (przynajmniej 4 mm2 miedzi) prosto z akumulatora, a wszelkie problemy znikną.....
 Anonymous - 15-02-2008, 19:34
 
 Nie polecam zasilania radia bezposrednio z akumulatora. Najlepiej spojrzeć na schemat i podłączyc zgodnie z nim, czyli do odpowiedniego zabezpieczenia, a to z prozaicznego powodu, gdyż przypadkowe uszkodzenie izolacji moze doprowadzic do zwarcia, które bez kontroli zabezpieczenia szybko przeradza sie w pożar.
 Przypuszczam, że ktoś grzebał przy Twojej instalcji podłaczenia radia i faktycznie wybrał niewłasciwe zasilanie, jednak musi być gdzieś własciwy kabel zasilający bo został tam fabrycznie umieszczony, kwestia w odszukaniu go i podłaczeniu, dlatego potrzebny schemat.
 Anonymous - 15-02-2008, 20:21
 
 faktycznie zapomnialę dopisac o tym że jak zmiejszam lub zwiekszam podsiwtlenie to mi tez radio slabnie. a ze schematem to nie problem bo mam program INFO-TECH:biggrin:
 
 dzieki za odpowiedz.
 Anonymous - 15-02-2008, 21:08
 
 
  	  | V40Waldek napisał/a: |  	  | Nie polecam zasilania radia bezposrednio z akumulatora. Najlepiej spojrzeć na schemat i podłączyc zgodnie z nim, czyli do odpowiedniego zabezpieczenia, a to z prozaicznego powodu, gdyż przypadkowe uszkodzenie izolacji moze doprowadzic do zwarcia, które bez kontroli zabezpieczenia szybko przeradza sie w pożar. | 
 W niczym to nie przeszkadza, a często sprawdza się lepiej niż fabryczna instalacja, która obfituje w spadki napięcia.
 
 Przecież każda myśląca osoba zakłada do kabla zasilającego bezpiecznik.
 
 Tak jak napisał Bartek, 4mm2 i do tego bezpiecznik na kablu plusowym
 PRZY SAMYM AKUMULATORZE około 10 Amper i będzie cacy...
 Anonymous - 16-02-2008, 17:21
 
 ej ale gdzie moge puscic ten kabel bo nie bardzo wiem nie moge znalezc dobrego miejsca moze jakies zaproponujecie??
 Bartek - 19-02-2008, 08:30
 
 
  	  | V40Waldek napisał/a: |  	  | Najlepiej spojrzeć na schemat i podłączyc zgodnie z nim, czyli do odpowiedniego zabezpieczenia | 
 
 Tyle, że kablelczki puszczone przez fabrykę dobre są do podświetlenia zapalniczki, nie do zasilania radia...... A nie wspomniałem o zabezpieczeniu, ale tylko skończony kretyn nie montuje bezpiecznika tuż przy akumulatorze......
 Anonymous - 19-02-2008, 08:45
 
 
  	  | Sebbo napisał/a: |  	  | ej ale gdzie moge puscic ten kabel bo nie bardzo wiem nie moge znalezc dobrego miejsca moze jakies zaproponujecie?? | 
 
 jak staniesz przed autem przodem po lewej stronie sciany grodziowej masz przejscie calej wiazki spod maski do srodka carismy, najlepiej tam sie przebic z zasilaniem.
 plus mozesz wziac z klemy (zaraz za tym bezpiecznik) natomiast minus z miejsca gdzie laczy sie masa aku z karoseria (lub w innym dobrym miejscu, ja polecam to wczesniejsze). pamietaj aby to miejsce dokladnie oczyscic przed skreceniem.
 wszystko wtedy bedzie gitara.
 
 |  | 
 |  |