To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Zagadka dla mechanikow.

Anonymous - 16-02-2008, 20:06
Temat postu: Zagadka dla mechanikow.
Problem ze znajomego samochodem. Nie wazne jaki bo nie chce zeby wplynelo to na odpowiedz.

Model z OBDII. Zeskanowany i blad jest P0421 Warm Up Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 1) czyli nic innego jak katalizator. Ale tu pojawia sie male ale...

Samochod pracuje super. Dziala rowno i sunie jak zyleta. Jesli kat by siadl to oczekiwalbym zlych odczytow z drugiej sondy i kiepskiego spalania.
1. Odczyty: pokazuja oczyty na wlasciwym poziomie, sonda dziala, coprawda czasem czuc smrod z katalizatora ale wszystko wskazuje ze byloby OK.
2. Spalanie sie poprawilo. Jest duzo nizsze a oczekiwalby ze bedzie gorsze skoro albo kat zapchany albo przepalony.

Co o tym sadzicie?

turek61 - 16-02-2008, 21:32

allias napisał/a:
Nie wazne jaki bo nie chce zeby wplynelo to na odpowiedz.

Ważne :!: Podaj jaki a zobaczymy co oznacza ten błąd ?

saphire - 16-02-2008, 23:14

Nie chodzi o złe odczyty z drugiej lambdy tylko o to że różnica w odczytach miedzy obiema lambdami jest zbyt mała czyli kat nie katalizuje stąd druga lambda pokazuje to co pierwsza lub też ma bardzo zbliżone wskazania a komp to wykrywa i zgłasza jako problem z katem chyba że to któraś lambda jest zwalona a nie kat.
Anonymous - 17-02-2008, 01:17

turek61 napisał/a:
allias napisał/a:
Nie wazne jaki bo nie chce zeby wplynelo to na odpowiedz.

Ważne :!: Podaj jaki a zobaczymy co oznacza ten błąd ?


P0421 Warm Up Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 1)

[ Dodano: 17-02-2008, 01:21 ]
saphire... tez tak myslalem ale wszystko wskazuje na to ze kat chodzi bo odczyty sa dosc rozne. Wyzerowalem mu kod i zobacze czy wroci do mnie za tydzien lub dwa. Mam przecucie ze jezdzil na jakies kijowej mieszance bo wszystko wskazuje na to ze tu w UK nie problem o kiepska wache.

swinks_UK - 17-02-2008, 10:54

A jak wygląda kat? Może się już rozsypał mechanicznie ze starości/rdzy i jest nieszczelny. Spaliny gdzieś uciekają i druga sonda nie może zrobić właściwej korekty więc ecu wywala błąd. Sama sonda może być dobra.
Anonymous - 17-02-2008, 11:49

Puki co wyresetowalem mu ECU i zobacze co sie stanie. On mial ten sam problem co ja z paliwem w UK. Kat jest oki. Samochod jest 4 letni z przebiegiem 65 tys mil.
turek61 - 17-02-2008, 13:15

allias napisał/a:
Problem ze znajomego samochodem. Nie wazne jaki

Jaki samochód ?

saphire - 17-02-2008, 14:01

allias napisał/a:
saphire... tez tak myslalem ale wszystko wskazuje na to ze kat chodzi bo odczyty sa dosc rozne. Wyzerowalem mu kod i zobacze czy wroci do mnie za tydzien lub dwa. Mam przecucie ze jezdzil na jakies kijowej mieszance bo wszystko wskazuje na to ze tu w UK nie problem o kiepska wache.


Wystarczy że mu wlali ołowiowej to dosłownie po jednym baku takiej kat jest na szmelc albo że poszły uszczelniacze i brał olej i dopalał w kacie to tez szybko załatwia kata.

Hubeeert - 17-02-2008, 14:14

Nie ma tu ołowiowej.
Myślę, że najprościej byłoby po prostu zobaczyć w jakim stanie jest katalizator zamiast gdybać.
Ustarka wyświetlana wskazuje na zbyt niską temp katalizatora co jest wykrywane przez drugą sondę (wyniki drugiej nie różnią się w wystarczającym stopniu od pierwszej).

saphire - 17-02-2008, 14:33

Hubeeert napisał/a:
wyniki drugiej nie różnią się w wystarczającym stopniu od pierwszej

To właśnie napisałem kilka postów wyżej.

Hubeeert - 17-02-2008, 15:22

saphire, zauwazyłem. To, że nie napisałem, że Ty to już napisałeś nie znaczy, że nie widziałem.
:razz:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group