To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8] katalizator

pic11 - 18-02-2008, 20:46
Temat postu: [Cari 1.8] katalizator
witam serdecznie , mam cari 96' 1.8 gls no i pare dni temu stwierdzilem ze nie mam katalizatora :evil: musial go wyciac poprzedni wlasciciel i wstawil beszczelnie zwykla rure :axe: ja wole miec katalizator bo denerwuje mnie to glosne burczenie no i te spaliny :? . moje pytanie jest nastepujace , czy przez to ze nie ma katalizatora moze mi sie zapalac kontrolka silnika ????? zapala sie i gasnie jak jej sie chce , pali sie od kilku minut do paru dni , no i jak mozna sprawdzic domowym sposobem co to za bląd bo u nas w lęborku to niestety nikt nie ma takiego sprzetu :( . prosze o pomoc no i z gory dziekuje :)
Anonymous - 18-02-2008, 21:01

wiem ze mozna wymrygac samemu kod bledu bylo na forum o tym poszukaj a znajdziesz zdaje sie ze trzeba zewrzec pin 1 z 4 w kostce do urzadzenia diagnostycznego

[ Dodano: 18-02-2008, 21:02 ]
http://www.mitsubishi-gra...ght=kody+bledow

masz tu link do tego

Chooper - 18-02-2008, 22:31

Cytat:
w kostce do urzadzenia diagnostycznego


nie mam pojęcia co to jest w samochodzie urządzenie diagnostyczne....to sie nazywa wtyk diagnostyczny

pic11, ponieważ nie masz katalizatora, to poprzez inny skład mieszanki spalin w wydechu sonda podaje Ci najpewniej złe odczyty, stąd to mruganie kontrolki

saphire - 18-02-2008, 23:02

ECU wykrywa że wg tego co zeznaje druga sonda skład spalin nie zmienił się w stosunku do tego co zeznaje pierwsza (między nimi powinien być katalizator) więc pewnikiem zgłasza uszkodzenie kata - zapewne po tym jak już odczytasz kod usterki tak tez będzie brzmiał jej opis.
pic11 - 18-02-2008, 23:28

dzieki za podpowiedzi , a jak waszym zdaniem bedzie lepiej , kupic uzywke czy moze jakis nowy z podobno firmowy z allegro na gwarancji , zapodam pare linkow

http://moto.allegro.pl/it...ie_euro_2_.html

http://www.allegro.pl/ite...l_warszawa.html

http://www.allegro.pl/ite...3_warszawa.html

http://moto.allegro.pl/it...ny_okragly.html

no i tu caly komplet tylko nie wiem jaka cena

http://www.catalogue.bosa...&sysnr=05400020

ja mysle ze ten pierwszy byl by chyba najlepszy a wy co o tym myslicie ???

pozdr

Chooper - 19-02-2008, 14:01

saphire, ](*,) on nie ma drugiej sondy.
saphire - 19-02-2008, 19:18

To w zwykłym 1.8 (nie GDI) nie było drugiej lambdy za katem :?: :shock:
pic11 - 19-02-2008, 19:56

witam , sonda jest na bank jedna zaraz przed katalizatorem ( jak by byl )
saphire - 19-02-2008, 19:59

Skoro masz jedną sondę to ECU nie wyczai braku kata więc ta kontrolka CE zapala się z innych powodów - bez odczytu zapamiętanych kodów usterek się nie obejdzie.
Chooper - 19-02-2008, 20:20

saphire napisał/a:
Skoro masz jedną sondę to ECU nie wyczai braku kata więc ta kontrolka CE zapala się z innych powodów - bez odczytu zapamiętanych kodów usterek się nie obejdzie.


może, bo katalizator też hamuje przepływ spalin, i jest inne ciśnienie, a tym samym troche inne proporcje spalin

pic11 - 19-02-2008, 23:56

nie jestem mechaniorem ale mysle ze to ze nie ma kata ma na pewno jakis wplyw na to co sie dzieje , kontrolka , strasznie glosna praca silnika zanim sie zagrzeje i na obrotach od 3500 , oraz strasznie drazniace spaliny obojetnie czy silnik zagrzany czy tez nie ,


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group