| 
				
					| Carisma - Techniczne - [Cari 1.8] katalizator
 
 pic11 - 18-02-2008, 20:46
 Temat postu: [Cari 1.8] katalizator
 witam serdecznie , mam cari 96' 1.8 gls no i pare dni temu stwierdzilem ze nie mam katalizatora
  musial go wyciac poprzedni wlasciciel i wstawil beszczelnie zwykla rure  ja wole miec katalizator bo denerwuje mnie to glosne burczenie no i te spaliny  .  moje pytanie jest nastepujace , czy przez to ze nie ma katalizatora moze mi sie zapalac kontrolka silnika ????? zapala sie i gasnie jak jej sie chce , pali sie od kilku minut do paru dni , no i jak mozna sprawdzic domowym sposobem co to za bląd bo u nas w lęborku to niestety nikt nie ma takiego sprzetu  . prosze o pomoc no i z gory dziekuje   Anonymous - 18-02-2008, 21:01
 
 wiem ze mozna wymrygac samemu kod bledu  bylo na forum o tym poszukaj a znajdziesz zdaje sie ze trzeba zewrzec pin 1 z 4 w kostce do urzadzenia diagnostycznego
 
 [ Dodano: 18-02-2008, 21:02 ]
 http://www.mitsubishi-gra...ght=kody+bledow
 
 masz tu link do tego
 Chooper - 18-02-2008, 22:31
 
 
  	  | Cytat: |  	  | w kostce do urzadzenia diagnostycznego | 
 
 nie mam pojęcia co to jest w samochodzie urządzenie diagnostyczne....to sie nazywa wtyk diagnostyczny
 
 pic11, ponieważ nie masz katalizatora, to poprzez inny skład mieszanki spalin w wydechu sonda podaje Ci najpewniej złe odczyty, stąd to mruganie kontrolki
 saphire - 18-02-2008, 23:02
 
 ECU wykrywa że wg tego co zeznaje druga sonda skład spalin nie zmienił się w stosunku do tego co zeznaje pierwsza (między nimi powinien być katalizator) więc pewnikiem zgłasza uszkodzenie kata - zapewne po tym jak już odczytasz kod usterki tak tez będzie brzmiał jej opis.
 pic11 - 18-02-2008, 23:28
 
 dzieki za podpowiedzi , a jak  waszym zdaniem bedzie lepiej , kupic uzywke czy moze jakis nowy z podobno firmowy z allegro na gwarancji , zapodam pare linkow
 
 http://moto.allegro.pl/it...ie_euro_2_.html
 
 http://www.allegro.pl/ite...l_warszawa.html
 
 http://www.allegro.pl/ite...3_warszawa.html
 
 http://moto.allegro.pl/it...ny_okragly.html
 
 no i tu caly komplet tylko nie wiem jaka cena
 
 http://www.catalogue.bosa...&sysnr=05400020
 
 ja mysle ze ten pierwszy byl by chyba najlepszy a wy co o tym myslicie ???
 
 pozdr
 Chooper - 19-02-2008, 14:01
 
 saphire,
  ](*,)](images/smiles/eusa_wall.gif) on nie ma drugiej sondy. saphire - 19-02-2008, 19:18
 
 To w zwykłym 1.8 (nie GDI) nie było drugiej lambdy za katem
     pic11 - 19-02-2008, 19:56
 
 witam , sonda jest na bank jedna zaraz przed katalizatorem ( jak by byl )
 saphire - 19-02-2008, 19:59
 
 Skoro masz jedną sondę to ECU nie wyczai braku kata więc ta kontrolka CE zapala się z innych powodów - bez odczytu zapamiętanych kodów usterek się nie obejdzie.
 Chooper - 19-02-2008, 20:20
 
 
  	  | saphire napisał/a: |  	  | Skoro masz jedną sondę to ECU nie wyczai braku kata więc ta kontrolka CE zapala się z innych powodów - bez odczytu zapamiętanych kodów usterek się nie obejdzie. | 
 
 może, bo katalizator też hamuje przepływ spalin, i jest inne ciśnienie, a tym samym troche inne proporcje spalin
 pic11 - 19-02-2008, 23:56
 
 nie jestem mechaniorem ale mysle ze to ze nie ma kata ma na pewno jakis wplyw na to co sie dzieje ,  kontrolka , strasznie glosna praca silnika zanim sie zagrzeje i na obrotach od 3500 , oraz strasznie drazniace spaliny obojetnie czy silnik zagrzany czy tez nie ,
 
 |  | 
 |  |