To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - hamulce - problem

Mi - 20-02-2008, 21:46
Temat postu: hamulce - problem
W listpadzie wymieniałam klocki. Ale już auto zaczyna gorzej hamować. Do tego przy obciążeniu tyłu podczas hamowania jakby coś o siebie trze, z trudem hamuje. Gdy jest zimne przy hamowaniu piszczy. Do tego dziś włączyła mi się lampka ostrzegawcza kontroli silnika. Co to może być? Wole znac jakies opinie zanim mechanik się wypowie.
Marcin-Krak - 20-02-2008, 21:58

Jakie klocki kupiłaś :?:
W jakim stanie były tarcze :?:
Przyczyną może być np zabrudzenie zacisków. Zwichrowanie tarczy hamulcowych, złe klocki ...

A kontrolka silnika raczej z hamulcami nie ma za wiele wspólnego :roll:

Anonymous - 20-02-2008, 22:01

Czy ta kontrolka to na pewno kontrolka silnika (Check Engine) czy może hamulca ręcznego? Jeśli to drugie - za niski poziom płynu hamulcowego, a to oznacza właśnie dużo gorsze i nierównomierne hamowanie. Do natychmiastowego sprawdzenia.
Mi - 20-02-2008, 22:06

klocki chyba JC, tarcze nie pamiętam za nic.

[ Dodano: 20-02-2008, 22:07 ]
Na pewno check engine, sprawdzałam nawet w instrukcji pełną nazwę :)

Anonymous - 20-02-2008, 22:09

Wybrałaś chyba najgorsze klocki, jakie się tylko dało. Zaopatrując się w JC, możesz kupić nienajgorszą Kashiyamę. Miałem i nie narzekałem. Koniecznie sprawdź tę kontrolkę i poziom płynu hamulcowego.
londolut - 20-02-2008, 22:24

Mi, masz ABS? Jeśli zapalił się CE to dioda 12V i odczytać błąd. Dowiedzieć się co to wg servisówki i zabrać się za usunięcie drania.

Też mam klocki z JC i jak trochę pohamuję i klocki się rozgrzeją robi się efekt "spuchniętych" hamulców. Wciskam pedał, czuję opór a później jeszcze takie miękkie zejście niżej i już jest ok. Na lato chyba zmienię kloce na ATE.

Mi - 20-02-2008, 22:33

Tak, mam abs. Generalnie teraz przy większości hamowania się pojawia, tak mocno musze wciskać hamulec by się zatrzymać.
Dobra, czyli znaczy to, że jutro trzeba odwiedzić mechanika :)

Hugo - 20-02-2008, 22:43

Mi jak koledzy radzą-wymień klocki.
londolut napisał/a:
Na lato chyba zmienię kloce na ATE
Mam takie. Z początku zachwalałem, bo były powody. Teraz wchodzą mi na nerwy. Piszczą przy hamowaniu (czasami bardzo przeraźliwie). Wniosek z tego, że są twarde co wróży im dużą trwałość. Jednak skuteczność hamowania zabójcza. Prawie nie brudzą felg. Kolega ma w Civic'u i również tak samo piszczą. Poprzednie miałem Textar'a. Hamulce również żyleta, jednak zużyły się w mgnieniu oka i strasznie brudziły felgi. Wniosek-były bardziej miękkie. Teraz brałbym jednak Textar'a, bo to piszczenie jest denerwujace.
Anonymous - 20-02-2008, 22:50

Możesz naturalnie udać się do mechanika, ale zanim to zrobisz, daj nam znać, co nowego w temacie hamulców. Która lampka się świeci oraz jaki jest poziom płynu hamulcowego - to możesz sprawdzić sama. Płyn hamulcowy znajduje się w komorze silnika w półprzezroczystym, odkręcanym pojemniczku przy ścianie grodziowej (czyli tej oddzielającej komorę silnika od przedziału pasażerskiego). Poziom płynu musi być - rzecz jasna - powyżej minimum. Sprawdzenie poziomu płynu da nam wskazówkę, gdzie szukać przyczyn słabego hamowania: w samym układzie hamulcowym (wycieki, pompa wspomagania, przewody hamulcowe), czy na "końcu" układu hamulcowego, czyli klockach i tarczach. Jeśli poziom jest za niski, należy go uzupełnić i przez najbliższe dni kontrolować sytuację. Jeśli będzie ubywało - auto do warsztatu. Jeśli płynu jest o.k., to winy należałoby sie doszukiwać w klockach i tarczach.
Anonymous - 21-02-2008, 08:17

Moze po prostu nalezaloby juz wymienic plyn hamulcowy? Kiedy byl on wymieniany? Sam u siebie w oplu mialem przypadek ze prawie nie bylo hamulcow (klocki i tarcze ok,poziom byl ok) wiec wymienilem natychmiast plyn i gra gitara. Do CJO lej plyn hamulcowy DOT 4. Pozdrawiam
Anonymous - 18-03-2008, 22:13

.... na moje to:

Zapieczona prowadnica "klockotrzymacza"

Usterka powstaje na skutek luzów na prowadnicy.
Naprawa polega na wymianie zacisku.
Jak nie jest za późno można to delikatnie "rozruszać" :-)

Zdemontuj zaciski, rozbierz na części pierwsze i przesmaruj wszystko odpowiednimi środkami. Po rozebraniu pomierz i kup odpowiednią reperaturkę zacisku.

Hugo - 18-03-2008, 23:30

Anazar napisał/a:
"klockotrzymacza"
Zacisku hamulcowego :wink:
Anonymous - 19-03-2008, 01:55

Hugo napisał/a:
Anazar napisał/a:
"klockotrzymacza"
Zacisku hamulcowego :wink:

:mrgreen: ;-)
... rozpiszę się jeszcze troszkę...

Na tym właśnie polega problem, że niektórzy myślą że zacisk to tylko jeden element [-X ;-)
... a tu zonk... jeden element jest ruchomy, a w każdym razie powinien być ruchomy.
...to w nim montuje się klocki. Mechanicy nazywają to "klockotrzymaczem"
Drugi nieruchomy element (mocowany do zawieszenia) to obudowa z tłokiem.

99% osób wymieniających klocki nie wie, że współpracę obu elementów trzeba sprawdzić i przesmarować te miejsca. (byleby nie preparatem penetrująco/smarującym)
Te preparaty raczej kiepsko smarują. :error:

Hugo - 19-03-2008, 07:48

Anazar napisał/a:
Hugo napisał/a:
Anazar napisał/a:
"klockotrzymacza"
Zacisku hamulcowego :wink:

:mrgreen: ;-)
... rozpiszę się jeszcze troszkę...
jeden element jest ruchomy, a w każdym razie powinien być ruchomy.
...to w nim montuje się klocki. Mechanicy nazywają to "klockotrzymaczem"
Drugi nieruchomy element (mocowany do zawieszenia) to obudowa z tłokiem


Dokładnie odwrotnie Anazar. Element, który jest ruchomy to zacisk hamulcowy i w nim nie montuje się klocków. Klocki montuje się w "klockotrzymaczu", który jest nieruchomy. I nie mam pojęcia co to obudowa z tłokiem, bo tłok jest w zacisku (część ruchoma).

Anonymous - 19-03-2008, 21:32

Hugo napisał/a:
I nie mam pojęcia co to obudowa z tłokiem


Hugo napisał/a:
tłok jest w zacisku (część ruchoma).


Najczęściej spotyka się zaciski stałe o których napisałeś, że nie masz pojęcia oraz zaciski pływające spotykane najczęściej w motocyklach lub ogólnie w sporcie.

Bardzo możliwe że w tym modelu zastosowano zacisk pływający!!!
.... oraz że teraz zaciski pływające wypierają tradycyjne stałe.

Który element jest ruchomy, a który stały nie ma tu istotnego znaczenia.
Gdy dojdzie do zapieczenia się elementów wobec siebie, powstaje z czasem efekt miękkiego i głębokiego pedału hamulca.
:-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group